Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags vesen er egentlig Hufsa i Mummidalen? (Ja, jeg jobber i barnehage ;) )

Skrevet

Hun er en hufse, selvfølgelig :)

Skrevet

Hufsa er jo kjempeskummel! Mummimammas blomster fryser når hun kommer, og alt blir kaldt, mørkt og skummelt. Men egentlig så gjør jo ikke Husfa noe galt? Unntatt å lete etter den rubinen, da. Og skremmer vettet av alle i Mummidalen hver gang hun dukker opp. Tror Husfa egentlig bare er misforstått og har veldig dårlig ånde, jeg....

Gjest Vidvandre
Skrevet

Jeg syntes litt synd på hufsa jeg, hun hadde jo ingen venner, så jeg prøvde å ikke være så redd henne. Men litt skummel var hun allikevel

Skrevet

hufsa...

er ikke det et navn på en kroppsdel

Gjest Ferskvannsblekksprut
Skrevet

Jeg husker hun kom "svevende" i horisonten, det var faen meg ikke morsomt engang :(

Skrevet
:ler: husker mine unger var vettaskremt for hufsa ja.....
Skrevet

Når det gjelder Hufsa er jeg ikke helt sikker, men husker Tufsla og Vifsla var livredd henne. Og de to er jo bare skjønne...

Skrevet

Når Hufsa kom løp broren min og jeg og gjemte oss under senga. :ler: Og for ikke veldig lenge siden kom jeg til å snuble innom NRK i barne-tv-tid, og jammen var det ikke Mummi. Ble sittende og se på, og så var det jo selvsagt akkurat den episoden med Hufsa! :hår: Hadde glemt hvor skummel hun var.

Skrevet

Har alltid vært og er vett skremt av hufsa! Kom svevende med den munnen og tpke rundt seg, var nok for meg det! Men tror hun ikke var så ond, ville bare ha venner men alle frøs når hun nærmet seg.

Skrevet
Jeg husker hun kom "svevende" i horisonten, det var faen meg ikke morsomt engang :(

Men Hufsa kommer vel ikke svevende, er ikke det "Vinterdronningen"?

Skrevet
Men Hufsa kommer vel ikke svevende, er ikke det "Vinterdronningen"?

De svever begge to. Eller kanskje Hufsa glir over bakken??

Skrevet
De svever begge to. Eller kanskje Hufsa glir over bakken??

Hufsa glir over bakken og etterlater frost!

Skrevet

Har ikke Vinterdronningen en eller annen form for vogn? Lille My prøver jo desperat å komme seg unne med en hjemmelaget utgave av seilbrett, laget av Mummimammas sølvfat, men rekker det ikke og fryser til is når hun møter Vinterdronningens blikk. Så de må tine henne opp i badehuset....

Hmmm...er jo ustø i Mummihistoriene. Det tyder vel på at barna begynner å bli store siden Mummi ikke ruller over skjermen like ofte som før....

Skrevet (endret)

Husker jeg drømte noe om hu Hufsa i Mumidalen :forvirret:

Tror det var noe med at hun kom etter meg å skulle ta meg :overrasket::legrine:

Endret av Solfrid17:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...