Gå til innhold

akta graco duologic eller besafe izi kid combi?

Nitha

Anbefalte innlegg

Valget står mellom disse to. Vesla skal få til jul slik at hun har når maxi cosien blir for liten.

Fordeler/ulemper med begge mottas med takk ;)

Fru Nitha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har et besafe izi kid combi sete, er vel for så vidt fornøyd.

Men, har dere en bil med et baksete som heller veldig mot ryggen, hjelper det ikke at setet kan klikkes i såkalt liggestilling. For selv når vi har setet på fullt tilbakelent, sitter snuppa ganske rett opp og ned i stedet for (innbiller jeg meg da) behagelig tilbakelent.

En annen ting med setet vårt som senest i dag fikk meg til å banne mellom sammenbitte tenner er strammemekanismen til selene. Skulderselene kommer ut bak på setet og går under bøyen hvor rompa havner. Der går disse selene sammen til en sele som igjen kan strammes ved å trekke i selen foran på setet.

Men akkurat i festet hvor selene går sammen, sitter en liten isoporkloss (?) som skal hjelpe til med å "styre" selene og der har selen en tendens til å havne skjevt slik at strammingen ikke fungerer. Da må hånda lirkes under bøyen og rette ut selen slik at den havner rett på, ellers er det umulig å få strammet. Men når det er gjort, er det så enkelt å stramme så.

Dette ble nok litt knotete forklart og høres vel ut som om jeg ikke er så fornøyd med setet. ;) Men alt i alt er vi godt fornøyde.

Setet er romslig og selv med tykk parkdress på, sitter frøkna behagelig med god plass rundt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

ville nok tatt ackta setet vis du har god plass i bilen siden det er større og går lengre også bakovervent, det er vel godkjent til 27 kilo og 25 tror jeg bakovervent mens hts bare går til 18 begge veier og barna bør helst sitte bakovervent så lenge som mulig, hts har og et sete som heter izi kid og som bare står bakovervent det er mulig at det er sikrere og kanskje billigere og det er jo primert bakovervent som skal vere stillingen i den alderen setet går

Maxicosi har og et som har isofix fester vis bilen har det

Du bør og unnersøke gevinsten med og ha et større sete, på grunn av di nye kravene kan det hende du må ha pute med rygg når setet blir for lite likevel og da vinner du ikke sa mye

jeg syns du bør ta med bilen og helst ungen og til butikken og se va som passer best det er greit siden du kanskje slipper og angre og må bytte senere

lykke til

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har basafe sitt, og er veldig fornøyde. Og jeg kan ikke relatere meg til de problemene med stramming av belte som en nevner her. Har ikke noe å utsette på dette i det hele tatt. Og nå etter at vi har snudd det til forovervendt sitter hun så fint, og vi kan vippe det enkelt til en sove stilling for henne. Hadde litt mindre å gå på når det stod bakovervendt fordi enkelt og greit så står det jo mot selv bil sete sin retning, så den blir jo liksom stående i en liten oppoverbakk. ihvertfall i forhold til når man snur det. Men fornøyd med begge delene. Og når det gjelder de kiloene som er nevnt så ja det går frem til ca 18 kilo, men dette tilsvarer jo ca 4 år, og innen da har nok ihvertfall vi byttet ut sete med en enklere type og gitt dette sete til nr 2 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...