Lucky? Skrevet 15. desember 2006 #1 Skrevet 15. desember 2006 Jungelen av hvitevarer er stor!! Vi skal ha full opp med innebygd oppvaskmaskin, stekeovn og mirco til høyskap, platetopp med induksjon og side-by-side kjøleskap.... Men hvilket merke skal vi velge??? Synes de sier ganske ulikt der jeg har vært AEG? Whirlpool? Boch? Sanussi? Husquerna?
Gjest bada Skrevet 15. desember 2006 #2 Skrevet 15. desember 2006 (endret) Alle som jobber med hvitevarer sier Miele. Men det er jo ikke akkurat billig da... Hvis jeg var deg ville jeg valgt kompaktovn i stedet for micro. Da får du en ovn som er kombinert vanlig stekovn og mikrobølgeovn. Veldig praktisk hvis du trenger å holde noe varmt eller varme opp tallerkener mens det står ting i stekovnen. Den er dessuten ganske mye mindre enn en vanlig stekovn, noe som er veldig greit hvis du skal steke små ting. Både Miele, Bosch og Siemens har det, og sikkert andre merker også. Men det er heller ikke særlig billig Endret 15. desember 2006 av bada
Gjest Asti Skrevet 15. desember 2006 #3 Skrevet 15. desember 2006 (endret) . Endret 27. september 2017 av Asti
Gjest Asti Skrevet 15. desember 2006 #5 Skrevet 15. desember 2006 (endret) . Endret 27. september 2017 av Asti
Lucky? Skrevet 15. desember 2006 Forfatter #6 Skrevet 15. desember 2006 Ja dette er ikke lett I butikken jeg var i sta, sa de at LG og AEG var blant de beste....nevnte ikke Miele i det hele tatt....ikke rart man blir forvirret i jungelen
Gjest Asti Skrevet 15. desember 2006 #7 Skrevet 15. desember 2006 (endret) . Endret 27. september 2017 av Asti
Spirito Skrevet 16. desember 2006 #8 Skrevet 16. desember 2006 Vi har alt i Siemens unntatt microbølgeovnen, der har vi Whirlpool. Vi er kjempefornøyde.
Leo Skrevet 16. desember 2006 #9 Skrevet 16. desember 2006 Har jobbet med salg av hvitevarer i flere år og skal ha omtrent samme "pakke" om ikke så alt for lenge. Jeg har også lyst på Gaggenau p.g.a. designet, men jeg vet jo at Asko har svært gode oppvaskmaskiner. LG har mange fine kombiskap osv. osv. Uansett er dette en "pakke" som koster ca. 100.000, så jeg tror jeg ender opp med LG kombiskap (Opptatt av at det skal være to kompressorer og automatisk avriming), Asko oppvaskmaskin og Siemens eller Gaggenau ovn/platetopp og micro/liten stekeovn. Uansett varer ikke disse tingene mer enn 10 - 15 år (Jada, noen har oppvaskmaskiner fra Miele som går like fint etter 25 år, men det er ikke regelen). Gorenje har også en del prismessig gunstige alternativer som også er bra på design. Hvitevarer er som hudpleie; Mye produseres på de samme fabrikkene, men leveres med forskjellig innpakning
momo Skrevet 16. desember 2006 #10 Skrevet 16. desember 2006 Vi har husquarna på våre hvitevarer som er innebygd. Vi er veldig fornøyd. Vi ble anbefalt det merket også fikk vi 25 % rabatt på alt sammen. Har aldri hatt så bra hvitevarer før vi. Nå valgte vi ikke billigste modell heller da.
Gjest -eline- Skrevet 16. desember 2006 #11 Skrevet 16. desember 2006 Hva som er best kommer jo helt an på hvor mye penger du vil legge i det OG hva slags ting du prioriterer. Vi har akkurat bestilt hvitevarer selv: innbygningsovn, platetopp, heltintegrert oppvaskmaskin, mikrobølgeovn og ventilatorhette. Vi valgte å kjøpe Asko O850s innbygningsovn: vi ønsket stort ovnsvolum (luket unna ganske mange), makstemperatur på 300 grader (noe som luket unna alle andre utenom Siemens/Bosch) og steketermometer (da forsvant Siemens/Bosch også...). Lav overflatetemperatur på dør (veldig viktig siden vi skal ha stekeovnen lavt og vi vet det vil komme smått mens vi har den ovnen), enkel rengjøring og praktisk design gjorde også at vi valgte Asko. Miele ble valgt bort fra start, da jeg synes man får lite for pengene, må opp i ca det dobbelte av den prisen vi gav for en Mieleovn med de samme spesifikasjonene. Vi så på endel forskjellige induksjonsplatetopper (jeg er vant til gass, har desverre ikke plass til det her vi bor nå, så da ville vi ha noe som kunne være tilsvarende raskt). Vurderte en fra Bosch, men etter å ha tittet i bruksanvisning og funnet ut at den hadde et tåpelig styringssystem så valgte vi å kjøpe Upo induksjon, denne er den samme som Askos induksjonstopp, men den var noe rimeligere. Utifra spesifikasjoner så er denne toppen raskere enn endel andre, noe som heller ikke er et minus. Oppvaskmaskinen hadde jeg bestemt meg for på forhånd, det måtte bli en helintegrert Asko. Utrolig praktisk innvendig, solid (alt er i stål, inkludert spylearmer) og lavt støynivå (vi har åpen kjøkkenløsning!). Synes alle andre maskiner er mindre praktiske. De enste som kan måle seg med Asko på oppvask er Miele, men jeg personlig liker ikke den bestikkurven som Miele har (vet om andre som elsker den, men å sortere skittent bestikk gidder jeg ikke). Mikrobølgeovn blir kun brukt til havregrøt og popcorn her i huset, og vil heller ikke bli bygget inn så vi så ikke det store poenget i å bruke mye penger på akkurat dette. Eneste kriteriet vi hadde var at den måtte være elektronisk, og valgte den rimeligste de hadde. Skal du ha en mikro som kan brukes til endel forskjellig så har Whirlpool svært gode mikroer som er svært rimelige i forhold til hva du får (de produserer jo utrolig mye mer av mikrobølgeovner enn andre produsenter som AEG, Miele osv og dermed får man mer for pengene). Vi valgte å kjøpe en UPO ventilatorhette, god kapasitet, greit lydnivå og et fint design til en forholdsvis rimelig penge. For å få noe som så omtrent likt ut, men med et lavere lydnivå så måtte vi opp endel i pris. I tillegg er det ikke så mange å velge mellom når man kun skal ha de 60 cm bred. Gaggenau hadde jo vært drømmen, men for vår lommebok så var det rimelig utenkelig. Husqvarna/AEG (innbygningsovnene) er produsert på samme fabrikk, og er begge gode merker. Vet mange synes Gorenje er bra, men da jeg solgte hvitevarer så hadde vi mange innom som var misfornøyd med jevnheten på stekingen (også på Pininfarina-modellene), dette kan jo selvsagt ha blitt fikset på, det er noen år siden, men når jeg først skulle bruke mye penger på hvitevarer så var ikke Gorenje noe naturlig valg. Anbefaler ts å skrive ned hva hun trenger, hvilke områder som skal prioriteres og absolutt snakke med mer enn en selger. Hva de forskjellige selgerene anbefaler er helt utifra hva butikken/kjeden tar inn på hovedlager (slipper å bestille direkte fra produsent, det er dyrere for de) og hva de har best avanse på. Vi var innom 3-4 steder og fikk tilbud, stor forskjell på kvaliteten på selgere og servicenivået (skremmende lavt enkelte steder!), i tillegg var det også store sprik i tilbudene.
Claire Skrevet 17. desember 2006 #12 Skrevet 17. desember 2006 For en normal familie blir nok Gaggenau for dyrt, dessverre. Så vi går for Miele over hele linja. Akkurat nå har vi AEG tørketrommel, men den fungerer kjempefint den.
knøtte Skrevet 17. desember 2006 #13 Skrevet 17. desember 2006 Vi kjøpte nylig et whirlpool side-by-side kjøleskap til over 15000. Det bråker som et uvær, og kan absolutt ikke anbefales!!! Hadde et LG side-by-side til rundt 8000,-der vi bodde tidligere, og var veldig fornøyd med det. Det var nesten helt stillegående... Så der anbefaler jeg i alle fall LG fremfor Whirlpool!
Blueberry Skrevet 17. desember 2006 #14 Skrevet 17. desember 2006 Vi har Husqvarna innebygd stekeovn, platetopp og oppvaskmaskin. Anbefales på det sterkeste! Veldig stillegående oppvaskmaskin for det første, og ingen problemer med noen av delene overhodet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå