Gjest Ulykkelig uvitende Skrevet 15. desember 2006 #1 Skrevet 15. desember 2006 Hvor går DIN grense for utroskap? Jeg stiller spørsmålet for å høre om utroskap inntrer før sex (utro i tanke), eller om grensen går når man har sex. Sex defineres i denne tråden som som "aktivitet hvor ett eller to kjønnsorganer blir berørt for nytelses skyld" og/eller samleie. Stikkord til hvor din grense kan gå: Flørt? På fest? På mail? På MSN? Kyss? Klining? Gå på date Flørt / dirty SMS Flørt /dirty bilder på MMS Tillate tafsing på fest uten å gjøre motstand (være med på leken) Tenke på hvor spennende det er å ha kunne ha sex med den man lar tafse på seg? Ligge i samme seng? Sex? I tillegg: Teller alkohol formildene som en unnskyldning? Eller alvorligere ved at man viser sitt "virkelige jeg" uten å legge bånd på seg selv? Hva hvis man drikker og er vitende om at man blir løssluppen når man får i seg for mye? Skjerpende eller formildene?
Gjest Vidvandre Skrevet 15. desember 2006 #2 Skrevet 15. desember 2006 Når partneren gjør noe (om det er flørting, kyssing, klining (like ille som sex syntes jeg), sex, forhold) med en ei anna jente som han holder skjult, eller når/fordi jeg ikke er der. Selvfølgelige kan det være "formidlende" ting inne i bildet, men det er det jeg anser som utroskap.
Gjest Ulva35 Skrevet 15. desember 2006 #3 Skrevet 15. desember 2006 (endret) SLETTET Endret 7. september 2007 av Ulva35
Gjest Bellatrix Skrevet 15. desember 2006 #4 Skrevet 15. desember 2006 Ja, grensen går før sex. Om han er forelsket i en annen over tid og ikke rpøver å styre unna forelskelsen, men heller har masse daglig kontakt med henne, er mer opptatt av henne enn meg, prater mer med henne enn meg og gjør alt for å treffe henne så er det en form for utroskap.. Dette er en form for psykisk utroskap sånn jeg ser det. Utroskap handler om mer enn å være fysisk. Om han i tillegg kysser henne eller har sex er det ingen tvil om at det er utroskap.
Gjest Frk Åberg Skrevet 15. desember 2006 #5 Skrevet 15. desember 2006 Ja, grensa går før sex for min del. Ville følt meg utro om jeg kysset en annen eller hvis jeg var på noe som åpenbart var en date (selv om ingenting skjedde). I grunnen det meste av aktivitet som er motivert av en dypere interesse i en annen mann. Har ikke vært betatt av noen andre mens vi ar vært sammen, men om jeg ble det for en kortere periode ville jeg ikke følt at jeg var utro. Slikt må man visst regne med hører jeg de erfarne si.
Colargol Skrevet 15. desember 2006 #6 Skrevet 15. desember 2006 Enkelt svar på et langt spørsmål: Alt det der er utroskap om du gjør det i skjul og ikke våger å fortelle det til din elskede. Om dere har et forhold der dere forteller hverandre alt og har grenser for hva som er lov derimot....... ← Må si jeg synes det er like mye utroskap om det skjer rett foran trynet mitt jeg da!!! Men sånnt sluttet man kanskje med i tenårene, -forhåpentligvis... Men enig i det som blir sagt, men hadde ikke følt meg utro hvis jeg plutselig hadde kyssa en fyr på byen, men da hadde det heller ikke blitt noe mer. Jeg kom hjem en gang jeg og fortalte kjæresten min at en fyr jeg kjenner plutselig hadde kyssa meg, jeg lo så jeg grein og det ble en sånn typisk "fylle-historie" som kompisen min ble litt mobba for i etterkant! Har man en kjæreste så har man en kjæreste. Vi mennesker burde lære litt av duene, de har jo bare en partner og er monogamne og trofaste hele livet.
Gjest Madam Felle Skrevet 15. desember 2006 #7 Skrevet 15. desember 2006 Hvor går DIN grense for utroskap? Jeg stiller spørsmålet for å høre om utroskap inntrer før sex (utro i tanke), eller om grensen går når man har sex. Sex defineres i denne tråden som som "aktivitet hvor ett eller to kjønnsorganer blir berørt for nytelses skyld" og/eller samleie. Stikkord til hvor din grense kan gå: Flørt? På fest? På mail? På MSN? flørt på mail og på msn anser jeg som utroskap Kyss? utro Klining? utro Gå på date utro Flørt / dirty SMS utro Flørt /dirty bilder på MMS utro Tillate tafsing på fest uten å gjøre motstand (være med på leken) utro Tenke på hvor spennende det er å ha kunne ha sex med den man lar tafse på seg? utro Ligge i samme seng? utro Sex? utro I tillegg: Teller alkohol formildene som en unnskyldning? NEI! Eller alvorligere ved at man viser sitt "virkelige jeg" uten å legge bånd på seg selv? Hva hvis man drikker og er vitende om at man blir løssluppen når man får i seg for mye? Skjerpende eller formildene? ←
Gjest Frk Åberg Skrevet 15. desember 2006 #8 Skrevet 15. desember 2006 Syns det kommer litt an på sammenhengen også, og hvem det er snakk om. Har en god kamerat som jeg har delt dobbeltseng med på hyttetur, og anså meg ikke akkurat som utro da. Vet at kjæresten ikke ville hatt noe imot det.
micia78 Skrevet 15. desember 2006 #9 Skrevet 15. desember 2006 (endret) Flørt? På fest? På mail? På MSN? UTRO Kyss? UTRO, hvis det er annet i det enn et vennskapelig kyss på kinnet til en venn / venninde, eller noe lignende Klining? UTRO Gå på date UTRO Flørt / dirty SMS UTRO... med mindre det er en dirty sms man sender til alle vennene / vennindene, og især gleder seg til å sende den til kjæresten Flørt /dirty bilder på MMS UTRO Tillate tafsing på fest uten å gjøre motstand (være med på leken) UTRO Tenke på hvor spennende det er å ha kunne ha sex med den man lar tafse på seg? UTRO Ligge i samme seng? UTRO, med mindre det er en nær venn / venninde og, som en annenn skrev i denne tråden, man f.eks. er på hyttetur / telttur eller lignende Sex? UTRO I tillegg: Teller alkohol formildene som en unnskyldning? NEI NEI NEI Eller alvorligere ved at man viser sitt "virkelige jeg" uten å legge bånd på seg selv? Hva hvis man drikker og er vitende om at man blir løssluppen når man får i seg for mye? Skjerpende eller formildene? ← Endret 15. desember 2006 av micia78
Gjest Pax Skrevet 15. desember 2006 #10 Skrevet 15. desember 2006 Interessant tråd. Nettopp fordi vi mennesker har slikt ulikt syn på hva utroskap er og ikke er, er det lurt å snakke med partneren om detter på forhånd, og sammen komme frem til hva som er ok, og ikke ok.
Leo Skrevet 16. desember 2006 #11 Skrevet 16. desember 2006 Enkelt svar på et langt spørsmål: Alt det der er utroskap om du gjør det i skjul og ikke våger å fortelle det til din elskede. Om dere har et forhold der dere forteller hverandre alt og har grenser for hva som er lov derimot....... ← Enig! Det finnes faktisk ting som overhodet ikke har noe med sex å gjøre som jeg ville ta langt mer ille opp, og betrakte som virkelig utroskap, enn enn litt klining på byen eller et tilfeldig knull hvis det ble holdt skjult for meg.
Gjest Grønn Frosk Skrevet 16. desember 2006 #12 Skrevet 16. desember 2006 Hvor går DIN grense for utroskap? Jeg stiller spørsmålet for å høre om utroskap inntrer før sex (utro i tanke), eller om grensen går når man har sex. Sex defineres i denne tråden som som "aktivitet hvor ett eller to kjønnsorganer blir berørt for nytelses skyld" og/eller samleie. Stikkord til hvor din grense kan gå: Flørt? På fest? På mail? På MSN? Ikke så veldig farlig, men jeg hadde ikke likt det.. Kyss? Kommer an på sammenhengen. Om han kysser først, bli kysset på, om han er deltagende i kysset. Om han er deltagende så er det utroskap, men av en type jeg kan tilgi. Klining? Hadde blitt steik forbanna. Dette er utroskap for meg, men jeg hadde kanskje kunne tilgitt. Gå på date - Utroskap og tillitsbrudd! Hadde ikke tilgitt Flørt / dirty SMS - Utroskap, muligens tilgi avhengig av situasjonen Flørt /dirty bilder på MMS - Utroskap, men kan fortsatt muligens tilgies. Tillate tafsing på fest uten å gjøre motstand (være med på leken) - Utroskap. Forventer at han skal kunne klare å si nei selv om han er full. Tenke på hvor spennende det er å ha kunne ha sex med den man lar tafse på seg? Mere utroskap. Han skal ikke la seg tafses på, men på den annen side så skal han faktisk få ha fantasiene sine for seg selv. Hadde blitt sur over fantasier med mindre han absolutt skal fortelle meg dem. Ligge i samme seng? Er ikke nødvendigvis utroskap å dele seng med noen. Men sur hadde jeg sikkert blitt. Sex? Så absolutt utroskap! I tillegg: Teller alkohol formildene som en unnskyldning? Det gjør det for meg mer forståelig art man kan miste kontrollen litt, men det gjør det ikke greit. Eller alvorligere ved at man viser sitt "virkelige jeg" uten å legge bånd på seg selv? Egentlig litt verre. Da finnes det ingen unnskyldninger heller. Hva hvis man drikker og er vitende om at man blir løssluppen når man får i seg for mye? Skjerpende eller formildene? Om man vet at man blir en tafseslafse når man drikker, så lar man være å drikke. Eller roer det kraftig ned i hvertfall. ←
Amalie_85 Skrevet 16. desember 2006 #13 Skrevet 16. desember 2006 Ikke gjør noe du ikke vil at partneren din skulle gjort! Min leveregel. Så ville jeg blitt sur visst kjæresten min kysser noen andre, gjør ikke jeg det heller. Da er det nok for meg at det skal betegnes som utroskap. Men så er det forskjell på hva man kan tilgi og da.
Gjest =tentacle= Skrevet 16. desember 2006 #14 Skrevet 16. desember 2006 Ja, grensen går før sex. Om han er forelsket i en annen over tid og ikke rpøver å styre unna forelskelsen, men heller har masse daglig kontakt med henne, er mer opptatt av henne enn meg, prater mer med henne enn meg og gjør alt for å treffe henne så er det en form for utroskap.. Dette er en form for psykisk utroskap sånn jeg ser det. Utroskap handler om mer enn å være fysisk. ← JA! Troskap er å verne om forholdet og holde sin lojalitet til partneren, ikke å teste ut hvor langt en kan gå og fortsatt ha sitt "på det tørre" formelt. Hvor grensen går ut fra de konkrete eksemplene, kan jeg ikke helt svare på. Det kommer nok an på hvordan jeg tenker at han er, og hvor sterkt forholdet er. Småflørting er lov, men jeg må jo da kunne stole på at han passer på at det ikke eskalerer og at det er leken mer enn den andre damen som er hovedinteressen, og at han vil trekke seg unna hvis det skifter. Å flørte mye med en enkelt dame over tid er også tvilsomt. Uansett må han spille med åpne kort.
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2006 #15 Skrevet 16. desember 2006 Flørt? På fest? På mail? På MSN? Begynnende utroskap om det kun er skriftlig. Kyss? Utroskap. Klining? Utroskap. Gå på date Utroskap. Flørt / dirty SMS Utroskap. Flørt /dirty bilder på MMS Utroskap. Tillate tafsing på fest uten å gjøre motstand (være med på leken) Utroskap. Tenke på hvor spennende det er å ha kunne ha sex med den man lar tafse på seg? Utroskap. Ligge i samme seng? Ikke utroskap. Sex? Utroskap. I tillegg: Teller alkohol formildene som en unnskyldning? Eller alvorligere ved at man viser sitt "virkelige jeg" uten å legge bånd på seg selv? Hva hvis man drikker og er vitende om at man blir løssluppen når man får i seg for mye? Skjerpende eller formildene? Alkohol er ingen unnskyldning.
Gjest mata Skrevet 16. desember 2006 #16 Skrevet 16. desember 2006 (endret) Jeg definerer utroskap som fysisk sex med en annen. Hva jeg drømmer eller hva jeg tenker når jeg onarerer har ingen noe med. Jeg er meg, og skulle jeg (reiser mye) være seksuelt aktiv ukentlig, så måtte jeg være utro. Men jeg forteller selvsagt ikke at jeg kan ramle innom i tankene på en heftig omgang med en eks. Og jeg tror ikke at jeg er så unik at menn aldri tenker tanken, særlig i krisetider. Det hjelper faktisk på seksualiteten. Den kan ikke gjemmes i fengsel. Jeg er også kåt på andre enn min mann, men jeg kan ikke få alle... Definitivt ikke. Endret 16. desember 2006 av mata
Trønderpia Skrevet 16. desember 2006 #17 Skrevet 16. desember 2006 Jeg mener det alle punktene dine er utroskap, muligens med unntak av flørting på fest. Det er ganske så uskyldig, men hvis flørten fortsetter på mail eller SMS etterpå regner jeg det som utroskap. Ser at flere mener det er helt uskyldig å dele seng med noen andre. Det kommer jo an på størrelsen på senga, og om det er mer enn ei dyne osv. I ei dobbeltseng med to dyner er det vel greit. Jeg synes forøvrig det er like ille om min mann skulle forelske seg i noen andre, og gå og tenke på denne andre hele tiden, selv om han ikke handlet utfra sine følelser. Vi kan alle bli betatt av andre, men da er det om å gjøre å ha viljestyrke til å fokusere på en har hjemme. Og ikke oppsøke situasjoner som kan bli "farlige".
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2006 #18 Skrevet 16. desember 2006 Hvor går DIN grense for utroskap? Jeg stiller spørsmålet for å høre om utroskap inntrer før sex (utro i tanke), eller om grensen går når man har sex. Sex defineres i denne tråden som som "aktivitet hvor ett eller to kjønnsorganer blir berørt for nytelses skyld" og/eller samleie. Stikkord til hvor din grense kan gå: Flørt? På fest? På mail? På MSN: Hvorfor? Kyss?Hvorfor? Klining?Hvorfor? Gå på date:Hvorfor? Flørt / dirty SMS:Hvorfor? Flørt /dirty bilder på MMS:Hvorfor? Tillate tafsing på fest uten å gjøre motstand (være med på leken):Hvorfor? Tenke på hvor spennende det er å ha kunne ha sex med den man lar tafse på seg?Hvorfor? Ligge i samme seng?Hvorfor? Sex?Hvorfor? I tillegg: Teller alkohol formildene som en unnskyldning? Eller alvorligere ved at man viser sitt "virkelige jeg" uten å legge bånd på seg selv? Hva hvis man drikker og er vitende om at man blir løssluppen når man får i seg for mye? Skjerpende eller formildene? ← Hvorfor?hvorfor?Hvorfor?Hvorfor? Intelligente spørsmål fordrer vel intelligente mennesker! Hvorfor? Jeg spyr snart av disse spørsmålene som skjuler brukere som har en ert til hjærne!
Scorpina Skrevet 16. desember 2006 #19 Skrevet 16. desember 2006 Tråden ryddet for unødvendige kommentarer Scorpina (mod)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå