Gå til innhold

Til dere i blokk: Leilighetsnummer og adresse...!?!

Mrs. B

Anbefalte innlegg

Flytter inn i helt ny leilighet neste uke, og har fått vite at adressen vår blir:

Gatenavn Nummer, Leilighet Nummer, Postadresse.

Eksempel:

Blomsterveien 32, Leilighet 320, 0000 Norge

Pleier dere da å skrive "leilighet 320" på alle slags adresse skjema, eller skriver dere kun gatenavn og nummer?

Kanskje et dumt spørsmål, men synes det ser litt snodig ut å skrive "leilighet 320" etter gateadresse, og kan ikke huske å ha sett en sånn adresse tidligere... Hvordan skriver dere det?! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gjorde det første gang jeg flyttet i blokk, for da visste jeg ikke annet enn det de fortalte meg. Og adressen ble jeg fortalt var sånn. Nå har jeg sluttet med det, det er bare meg med det navnet i denne oppgangen. Men hvis andre skriver at det er adressen deres, bruker jeg det. Det kommer an på hva slags oppgang, noen har alle 200 postkasser samme sted... og da kommer ting enklere frem når leilighetsnummeret står.

Forresten har jo alle fått ny adresse på, med hus og dørnummer... hmmm... bruker ikke det heller jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal egentlig skrive "7L 21", men pleier å "glemme" leil.nummeret. Men det går greit her, for ingen har samme navn som oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å oppgi leilighetsnummeret, men det holder vel å skrive "L" i stedet for "leilighet". Det blir lettere for postmannen å fordele posten når adressen er helt riktig, særlig når det er mange postkasser i oppgangen.

Selv om folkeregisteret har registrert leilighetsnummeret sendes likevel all offentlig post ut UTEN dette nummeret, men det kommer jo frem det også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg/vi oppgir leilighetsnummeret kun når ting skal leveres på døren. (F.eks. avisen). Jeg har et sjeldent etternavn, så det har aldri vært noe problem. MEN det ville kanskje gjort jobben lettere for postbudet hvis all post var merket med leilighetsnummer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar alltid med leilighetsnummeret vårt. Vi har nemlig hatt en del opplevelser med post som ikke kom frem, enten det er vi som har glemt leilighetsnummeret eller avsenderen som ikke har skrevet det på. Det er i hvert fall tryggest å ta det med!

Amarone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trude Luth

Vi bruker nesten aldri leilighetsnummeret. Det står jo ikke på postkassa, så da har det ingen hensikt å ha det med i adressen ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...