Gå til innhold

Vin til tapas

Snuppa11

Anbefalte innlegg

Skal servere tapas imorgen og trenger tips til hva slags vin jeg skal servere. Vet at det "riktige" visstnok er sherry, men vil ha en rødvin, gjerne en som kan kjøpes som 3-liter ettersom vi blir en god del folk!

Menyen er ikke 100% sikker, men det blir ihvertfall:

- kjøttboller i tomatsaus

- serranoskinke

- manchego ost

- marinerte kyllingvinger

- aioli

- pastasalat

- div chili, fetaost, oliven

- scampi m/hvitløk og chili

- asparges m/parmesan

- chorizopølse

- saltbakte poteter

Syns det er vanskelig å finne vin når det er så mange smaker, så den må vel være ganske nøytral?? Er ikke noen vinekspert så jeg trenger desperat råd!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste røde du får på papp er vel ikke av de mest utfordrende? Spør på polet, de er flinke.

I Spania drikker de gjerne ganske enkle rødviner til tapas hvis det skal være rødvin, det er jo uformell mat man får på uformelle steder. Øl er også godt.

Men det beste er manzanilla sherry altså, syns jeg da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal servere tapas imorgen og trenger tips til hva slags vin jeg skal servere. Vet at det "riktige" visstnok er sherry, men vil ha en rødvin, gjerne en som kan kjøpes som 3-liter ettersom vi blir en god del folk!

Menyen er ikke 100% sikker, men det blir ihvertfall:

....

- pastasalat

- div chili, fetaost, oliven

....

Var til en venners-vennefest for en stund tilbake og da fikk vi servert en av mine rødvinsfavoritter til koldtbordet der bl.a nevnte matretter var servert; J. P. Chenet!! Den er kjempegod til slik mat. Men, pass på at den er temperert. Iskald rødvin er ikke godt :eeeh:

J.P. Chenet i 3-liters dunk koster 290,- - altså heelt grei pris :-D

Kos deg/dere på fest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tapas er en spansk matrett, og da passer det ypperlig med spansk rødvin til. Ettersom tapas ofte er en lett matrett, men godt krydret er det best med en vin uten alt for mye garvestoffer men som er fruktig.

Prøv Marques de Chivè. Den er lett og god. Server den bittelitt avkjølt, mot 18'c.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tapas er en spansk matrett, og da passer det ypperlig med spansk rødvin til. Ettersom tapas ofte er en lett matrett, men godt krydret er det best med en vin uten alt for mye garvestoffer men som er fruktig.

Prøv Marques de Chivè. Den er lett og god. Server den bittelitt avkjølt, mot 18'c.

Det var den jeg fikk anbefalt på polet så det ble den! Og det smakte veldig godt og passet til maten (syns jeg ihvertfall). Takk for alle tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...