Gå til innhold

Til Harry Potter fans

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en megafan av Harry Potter her i huset.

Jeg har alle bøkene på norsk og holder på å kjøpe alle bøkene på engelsk.

Nå er det jo gitt ut en del bøker som handler om temaene i Harry Potter bøkene.

Jeg leste nylig om en bok som tok for seg filosofien i HP bøkene. Det ble kommentert at Rowlings faktisk kunne sin filosofi.

Er det noen som vet hva denne boka heter og forfatter?

Andre gode bøker som går på HP vil jeg også gjerne ha tips om. Det er så mange bøker å finne og alle er sikkert ikke like gode.

Det er det samme om den er skrevet på norsk eller engelsk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Litt morosam lesing, som er rein og skjær tullete parodi på Harry Potter, er Barry Trotter

Trur ikkje barn for noko glede av det, det er vel mest skrive for ungdom og vaksne. Ikkje noko ein MÅ ha, men dersom ein samlar på Harry Potter er det jo gøy.

Skrevet

Takk skal du ha.

Poden er 16 år da og med humor :ler:

Både han og jeg er fan. Han ønsker seg de bøkene vi mangler på engelsk til jul. Niks har jeg sagt. Jeg har kjøpt alle bøkene og de er mine. Så i går så fikk han bok nr. to på engelsk. Han får låne. Den er fortsatt min. Ergo så må den være igjen den dagen han flytter ;)

Skrevet

Jeg har flere bøker som er skrevet om Harry Potter. Den ene heter "Rereading Harry Potter" og er skrevet av Suman Gupta, og som drøfter Harry Potter bøkene sett utifra et sosialt og politisk syn. Den er ganske bra, og den vil jeg absolutt anbefale!

Ellers så finnes det ei bok som heter "Hidden myths in Harry Potter" skrevet av David Colbert, der man får forklaring på navn, steder, virkelig historie, opprinnelser og skapninger fra Harry Potter bøkene som har utspring fra andre kulturer, myter og virkelige historier og steder.

Ellers vil jeg også anbefale "Quidditch through the ages" (forklarer Quidditch, regler og dens opprinnelse) og "Fantastic beasts and where to find them" (en oversikt over magiske dyr og skapninger i Harry Potter bøkene)

:)

Skrevet

Hehe jeg liker også Harry Potter også er det litt morsomt om man går på en side som heter www.youtube.com å søker på harry potter eller noen som heter harry potter bananaphone pluss noe som heter snape sexy :ler::ler: inne på de sidene der finner dere som er hp fans mange morsomme filmer :ler:

Skrevet
Dette er kanskje den du er på let etter? Ny av året.

Takker. Det var den jeg var på jakt etter :D

Skal sjekke ut de andre forslagene også.

Håper bare jeg klarer å få tak i noe før jul da. Er litt sent ute :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...