Mrs B Skrevet 14. desember 2006 #1 Del Skrevet 14. desember 2006 Jeg ønsker ikke papirduker i bryllupet vårt, syns ikke det passer seg.. Men har heller ikke lyst til å bruke en halv formue på de, noen forslag?? Noen nevnte engang damask-duker til meg, men har ikke sett dem noe sted noen som vet? Pris? Vet jeg kan leie, men er ikke det veldig dyrt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spinnvil Skrevet 15. desember 2006 #2 Del Skrevet 15. desember 2006 lurer egentlig på det samme. Vurderer å kjøpe noe billig stoff som jeg kan lage duker av. Noen tips i den retningen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gifteklar:) Skrevet 15. desember 2006 #3 Del Skrevet 15. desember 2006 Hei! Damaskduker finner du på Kid, Princess og slike butikker. Det kan bli ganske dyrt, men de kan jo brukes igjen senere. Vet ikke hvor mange meter du trenger... Litt mer overkommelig om du skal ha 20 til bords, enn 60. Ellers går det an å kjøpe billig bomullsstoff på Ikea (15 kr/m), men det er litt gjennomsiktig. De har også "tyllstoff" som kan legges over annen duk i mange forskjellige farger til 7 kr/m. Et annet alternativ er nervøs velour, hvis du liker det da. Det får du på jysk 5m for 99 kr, men de bruker å ha tilbud: 5m for 50 kr. Jeg valgte nervøs velour av disse alternativene, fordi det er så og si strykefritt, og rakner ikke hvis du klipper det opp. Skal ha nesten 70 til bords, og ville ikke bruke alt for mye penger på duker. Papirduk i god kvalitet koster jo 20 kr meteren, og kan ikke brukes igjen. Derfor valgte jeg stoff. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majabeth Skrevet 15. desember 2006 #4 Del Skrevet 15. desember 2006 Vi tenkte vi skulle leie duker fra et vaskeri, men så ble det til at vi har bryllupet på hotell som stiller med alt sånt, så vi slipper tenke på dette.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 15. desember 2006 #5 Del Skrevet 15. desember 2006 Lokalet vi leier stiller med hvite duker, men om vi skulle skaffet det selv ser jeg ikke bortifra at vi ville godt for kvalitestduker i papir (eller sånn engangsdamask som du sier, jeg vet ikke helt hvor man finner det, og forskjellen på det og papir?) for det er grei nok at stoff kan brukes igjen, men det er slett ikke ofte jeg dekker til 100 (og det skal vi gjøre denne dagen) Men det spørs jo hvor mange gjester du skal ha, selvsagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesten Skrevet 15. desember 2006 #6 Del Skrevet 15. desember 2006 Vi leide duker fra et hotell.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 15. desember 2006 #7 Del Skrevet 15. desember 2006 Vi kjøpte lerretsstoff på stoff og stil og sydde selv (eller, mamma og svigermor sydde) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneHR Skrevet 15. desember 2006 #8 Del Skrevet 15. desember 2006 Du kan høre med naboer, venner, familie om å få låne deres hvite duker. Vi var gjester i et bryllup der de hadde gjort det. Så nesten ikke forskjell på de ulike dukene, selv om en del av dem igrunnen var ulike. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mowgli Skrevet 16. desember 2006 #9 Del Skrevet 16. desember 2006 Vi skal ha Dunicel duk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prinsessa Skrevet 16. desember 2006 #10 Del Skrevet 16. desember 2006 Når vi gifta oss hadde vi papirduker som var tykke og av sikkelig god kvalitet, ligna litt på damaskduker. Mener det var 25 meter på rullen og kosta ca 500,-. Jeg holdt på å steile da svigermor sa jeg kunne ha papirduk men endra fort mening når jeg så hvordan duk hun mente. Senere har jeg også brukt slike duker i dåp og andre ting, veldig greit, bare til å kaste etterpå og man slipper og stryke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 16. desember 2006 #11 Del Skrevet 16. desember 2006 Dunilin og Dunicel brukes ofte på restauranter. Du må ta på dem for å skjønne forskjell, du ser ikke forskjell. Spør etter disse i en passe stor papirvareforretning. Hvite laken er også et alternativ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella83 Skrevet 16. desember 2006 #12 Del Skrevet 16. desember 2006 Til deg som skal ha velur... Jeg var i et 40årslag der det var velurduk. Hele selskapet gikk rundt og glitret av småhår fra duken. Ikke mye gøy! Pass på at duken ikke "røyter". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søta Skrevet 17. desember 2006 #13 Del Skrevet 17. desember 2006 Vi leide flotte duker på sentralvaskeriet - de bærer absolutt ikke preg av å være derfra - brukes på de fleste hotell! Prøv et hotel eller sentralvaskeri (kontakt sykehuset om du ikke vet hvor det finnes - de får alt derfra) Vi betalte langt under 1000 for leie av duker til bord til 50 pers og tøyservietter. Alt kom ferdig strøket og ble levert tilbake skitne og krøllete... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
water1 Skrevet 17. desember 2006 #14 Del Skrevet 17. desember 2006 Det med duker slipper jeg heldigvis å tenke på. Skal ha det på et sted hvor de dekker opp...Og ikke skal vi ha duker heller, men brikker under hver tallerken. Bordene er en del av stilen i lokalet, så blir bare dumt å skjule dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
naley Skrevet 17. desember 2006 #15 Del Skrevet 17. desember 2006 vi skal ha papir duker, ogver de skal vi ha tynt fint stoff fra ikea. blir kjepe nydelige bord da. mamma fikk tipset av ei hun jobbet med. det blir ikke så dyrt men veldig fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gifteklar:) Skrevet 18. desember 2006 #16 Del Skrevet 18. desember 2006 Til deg som skal ha velur... Jeg var i et 40årslag der det var velurduk. Hele selskapet gikk rundt og glitret av småhår fra duken. Ikke mye gøy! Pass på at duken ikke "røyter". ← Det har jeg sjekket, og det gjør den ikke! Men takk for advarselen... Mvh Gifteklar:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 27. desember 2006 #17 Del Skrevet 27. desember 2006 Vi kjøpte noen hvite (helt greie) duker på ikea til en billig penge da vi giftet oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå