Anne_1 Skrevet 14. desember 2006 #1 Del Skrevet 14. desember 2006 Hei! Syns varehandel/butikkledelse studier virker kjempe spennende! (Har gått 2 år på MI-interiør)og har lyst til å jobbe som butikksjef eller daglig leder i en interiør butikk etter hvert. Virker som Treider og BI er de beste alternativene (her i Oslo), er det noen som vet noe om disse studiene/skolene? Treider er jo mye billigere da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 17. desember 2006 #2 Del Skrevet 17. desember 2006 Vet ikke hvorfor, men føler Treider er litt useriøst (håper jeg ikke tråkker for mange på tærne nå.. ) i forhold til BI. Selv om jeg egentlig synes varehandel virker ganske unødvendig ? Det går fint an å jobbe seg oppover i bransjen, i stedet for å studere i 3 år for å bli heltidsarbeider i butikk mener nå jeg.. Men BI har stort sett svært dyktige forelesere og et godt studiemiljø, i tillegg til flotte lokaler, så om du skal velge en av delene, ville jeg uten tvil valgt BI.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Billeba Skrevet 17. desember 2006 #3 Del Skrevet 17. desember 2006 Varehandels studiet er IKKE unødvendig!! Det er i dag manko på dyktige ledere i varehandelen nettopp fordi mange ikke har den rette teorietiske erfaringen. Man kan selvsagt komme langt med en annen økonomisk utdannelse også. Dessuten kan man få andre interessante jobber innenfor varehandelen uten å nødvendigvis jobbe i butikken. Det kan være innenfor innkjøp/logistikk, ulike oppgaver på et hovedkontor, markedsføring etc.... Jeg har selv utdannelse innen varehandel, og har hatt flere interessante jobber. Fikk foresten jobb rett etter endt utdannelse, men ingen av de du ramset opp. Send meg gjerne en melding hvis du vil vite mer. Ønsker deg lykke til med et interessant studie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anne_1 Skrevet 18. desember 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 18. desember 2006 Hei:) Jeg tror en utdannelse innen varehandel er kjempe viktig hvis man vil gjøre en bra jobb (jeg vil jo bli daglig leder, og kanskje starte egen butikk etter hvert) og da føler jeg at økonomi, jus i butikkbransjen, markedsføring og bransjekunnskap er kjempe viktig! Det som er fint med Treiders sitt studie er at det er på ett år og virker veldig relevant og interessant. Det er jo også fint at man kan søke på mye høyere stillinger innen en butikk i stedet for å vente mange år og jobbe seg oppover (selv om det er jo mange som gjør det også). Kan jeg spørre hvor du studerte varehandel Billeba? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Billeba Skrevet 18. desember 2006 #5 Del Skrevet 18. desember 2006 Anne 1: Jeg har sendt deg en PM Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå