Gå til innhold

Sofa..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg har en sofa på hybelen min..som visstnok har stått her en del år..mange som har leid hybelen her før meg..den lukter ikke mye godt,litt svette, gammelt,muggent og ja.. :S prøver å trekke den om med et teppe.. men d er ikke noen som vet om d finnes no sofarens eller no lignende? såpe jeg kan bruke og vaske den med? ..

d er en liten sovesofa,mukt stoff den er trukket med..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet det finnes noe du kan spraye på tepper for å rense dem,men husker ikke hva det heter. Skulle tro det samme kunne brukes på en sofa...

Skrevet

Hmm. jaha... i en teppebutikk da? *tenke*... men wanish og sånn ting? har null peil på sånn her jeg..

Skrevet

jeg renset ett vegg til vegg teppe i en leilighet jeg leide en gang, det tror jeg at jeg kjøpte det på daglivarebutikken. Finnes sikkert noe der, er jo så utrolig mange hjelpe midler å få kjøpt.

Skrevet

Kan man ikke ta av trekkene på putene og vaske/rense de?

Skrevet

Jeg har kjøpt noe som heter sete- og møbelrens. Et skum man legger sprayer på, lar det trekke og så vasker av med klut. Så skal det tørke før det børstes opp. Dersom du ikke kan ta av trekk, er det en enkel måte. Ellers kan du leie en rensemaskin, men det koster vel en del.

Etterpå ville jeg tatt meg en IKEA-tur og funnet et tykt bomullspledd til å legge over.

Skrevet

Du kan også bruke nylonvask.

Uansett hva du velger å bruke så sjekk det ut på et lite synlig sted først.

Skrevet

Takk for tips! Tror jeg går for nylonvasken eller sete og møbelrens (hvor før man kjøpt det?)

Det er en gammel sofa,der trekke er sydd på ,så går ikke an å ta av.. og vil ikke bruke for mye vann direkte på den.. det kan jo ødelegge putene under.. hm..ikke vil jeg risikere å bleke stoffet heller,får høre i en eller annen butikk..men vet ikke hvilken det skulle vært..

Skrevet

Nylonvask får du kjøpt i dagligvaren.

Møbel og stoffrens får du kjøpt i møbelbutikk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...