Gå til innhold

Spørsmål om Glominerals foundation vs I.D

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg bruker 2,3 i I.Ds mineralfoundation.

Til dere som bruker samme fargetone. Hvilken har dere i Glominerals?

Vil dere anbefale løspudderet eller det kompakte?

Hva slags børste burde man bruke? Funker I.D sin til dette pudderet også?

Dekker dette bedre enn I.D sitt?

Takker for evt. svar. :)

Endret av Bianca
Videoannonse
Annonse
Gjest Deception
Skrevet

Jeg har både løst og presset Glo, og liker begge, men av ulike årsaker. Det pressede er mattere og mer naturlig, og fint å ha med seg, det løse gir litt mer glans, men er litt tørt i påføring. Jeg bruker 2.3 i ID, og har fargen som heter honey light i Glo, men jeg vil ikke anbefale deg den fargen, for den er ganske mye gulere enn 2.3, og også endel mørkere. Jeg ble fargematchet av hudpleier, men fikk allikevel ikke 100% match, så det må være bortimot umulig å finne riktig farge på egenhånd. Dekkevnen er identisk, vil jeg si.

Jeg bruker Glos Ultra Brush, og den brukte jeg også til ID. :)

Skrevet

Takk for svar Deception. Da skal jeg snoke litt på fargen du nevnte.

Er fristet til den kompakte foundationen nå. Litt lei løs-foundation. Søøøl. :ler:

Gjest Deception
Skrevet

Den kompakte er mer naturlig enn den løse, og jeg føler at den er hakket lysere, så bedre fargematch. Og det selv om begge to har samme navn. :klø: Hvis jeg skal anbefale noe, tror jeg det blir den kompakte. Null søl, og du kan bruke enten kost eller svamp som du føler for.

Skrevet

Har kikket på de forskjellige fargene. Tror den du bruker vil passe meg bra.

Honey Medium vil nok bli for mørkt tror jeg.

Mulig jeg tar sjangsen på å bestille den i fra beautybridge. :) *tenke litt på saken*

Gjest Deception
Skrevet

Honey Medium er veldig mørk, jeg tror jeg knapt kunne brukt den om sommeren. Nå om vinteren er honey light litt mørk, også, men det går på håret. Jeg har i utgangspunktet medium hudtone, så jeg er ikke særlig blek.

Men du burde gå innom en hudpleier å se på fargene, for det kan fort bli bomkjøp. Jeg har ennå ikke helt bestemt meg for om den passer meg helt eller ikke, men det går greit så lenge jeg bruker selvbruner i ansiktet.

Har du varm eller kald undertone i huden? honey light er varmere enn ID 2.3.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet
Den kompakte er mer naturlig enn den løse, og jeg føler at den er hakket lysere, så bedre fargematch. Og det selv om begge to har samme navn. :klø: Hvis jeg skal anbefale noe, tror jeg det blir den kompakte. Null søl, og du kan bruke enten kost eller svamp som du føler for.

På Essens sa de at den løse er kvernet en gang mer enn den pressede, og er derfor mer dekkende. Har brukt opp min pressede og har begynt på den løse, og jeg likte uten tvil den pressede best. Fargemessig er de nesten like hos meg, jeg har fargen Natural light. Den pressede er bittelitt lysere.

Skrevet
Honey Medium er veldig mørk, jeg tror jeg knapt kunne brukt den om sommeren. Nå om vinteren er honey light litt mørk, også, men det går på håret. Jeg har i utgangspunktet medium hudtone, så jeg er ikke særlig blek.

Men du burde gå innom en hudpleier å se på fargene, for det kan fort bli bomkjøp. Jeg har ennå ikke helt bestemt meg for om den passer meg helt eller ikke, men det går greit så lenge jeg bruker selvbruner i ansiktet.

Har du varm eller kald undertone i huden? honey light er varmere enn ID 2.3.

Takk igjen. :)

Ja, ser på bildet at medium er veldig mørk. Tror jeg skal tørre å satse på den du har, siden jeg har varme undertoner i huden (ganske gylden) og litt gul-pigmenter hvis du forstår?

Vet det fort kan bli bomkjøp så jeg burde nok stikke innom en hudpleier ja for å få veiledning. :)

Skrevet
På Essens sa de at den løse er kvernet en gang mer enn den pressede, og er derfor mer dekkende. Har brukt opp min pressede og har begynt på den løse, og jeg likte uten tvil den pressede best. Fargemessig er de nesten like hos meg, jeg har fargen Natural light. Den pressede er bittelitt lysere.

Da går jeg nok for den pressede. Virker litt mer fristende uten alt sølet som sagt.

:blomst:

Skrevet

tror jeg må prøve go pressede, for blir aldri fornøyd med min id

Skrevet

jeg har rosa undertone i huden, burde jeg kjøpe en orange eller rosa da?

Gjest Deception
Skrevet
Takk igjen. :)

Ja, ser på bildet at medium er veldig mørk. Tror jeg skal tørre å satse på den du har, siden jeg har varme undertoner i huden (ganske gylden) og litt gul-pigmenter hvis du forstår?

Vet det fort kan bli bomkjøp så jeg burde nok stikke innom en hudpleier ja for å få veiledning. :)

Hvis du ser på et fargekart, vil du se at begge (eller er det tre?) fargetonene i honey-serien er mørke, men medium er altså mørkere enn light. Jeg bruker nesten alltid medium toner i foundation, og honey light tilsvarer medium tone. Så i det pressede vil jeg anbefale honey light; medium er nesten like mørkt IRL som et lyst solpudder.

Gjest Deception
Skrevet
jeg har rosa undertone i huden, burde jeg kjøpe en orange eller rosa da?

Du burde gå å teste hos hudpleier, men en foundation bør uansett matche hudtonen mest mulig. Men Glo har så utrolig mange farger å velge i at det nesten er vanskelig irl også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...