Gjest Deception Skrevet 14. desember 2006 #1 Skrevet 14. desember 2006 HVER GANG skjer det; huden er OK før flyturen, men etterpå er den helt klart uttørket, flasser, men jeg opplever også å få småkviser. Hva kan jeg egentlig gjøre mot dette? Jeg kan ikke peele noe mer, for huden er for tørr til det, og det svir, jeg bruker kremer og produkter for tørr hud, men med en gang jeg kommer inn i et fly, er alt som forduftet. Det er spesielt nesen og mellom øyenbrynene som er verst rammet; det blir flassete, men også småkviser, så det er helt klart en slags ubalanse. Noen gode råd? Jeg prøver å bruke mandelolje om natten, og det har ganske god effekt, men utover det? Det jeg sannsynligvis trenger er en effektiv fuktighetsbinder, men jeg har hittil til gode å finne noe som er bedre enn Skin Hydrating Booster fra Dermalogica. Hvis noen vet hvor jeg eventuelt får tak i ren hyaluronsyre, er jeg takknemlig.
Gjest Blanca Skrevet 14. desember 2006 #2 Skrevet 14. desember 2006 Henger meg på denne tråden, jeg er også på jakt etter ren hyaluronsyre. Ellers har jeg dessverre ingen gode råd å komme med, jeg sliter med det samme selv når jeg flyr eller oppholder meg i tørt klima. Slike fuktighetssprayer som mange bruker på flyturer fungerer i allefall ikke på meg.
Gjest Deception Skrevet 14. desember 2006 #3 Skrevet 14. desember 2006 Nå får man ikke lov til å ha med seg slike sprayer, engang, hvis de da ikke er i veldig små beholdere. Dessuten, å spraye vann på tørr hud, er som å slikke seg på tørre lepper; lindrer der og da, men det blir enda verre etterpå. Tror jeg skal teste med booster plus rosekrem i natt, for riktig å stenge fuktigheten inne i huden. Men da blir det vel kviser....
La Luna Skrevet 14. desember 2006 #4 Skrevet 14. desember 2006 Jeg har ikke greie på det her i det hele tatt, men: Smører du deg ofte under flyturen? Husker du på å drikke masse masse masse vann?
Gjest Deception Skrevet 14. desember 2006 #5 Skrevet 14. desember 2006 Jeg har ikke greie på det her i det hele tatt, men: Smører du deg ofte under flyturen? Husker du på å drikke masse masse masse vann? ← Jeg smører meg ikke underveis, for prøver å ha minst mulig ting som må sikkerhetsklareres med meg. Drikker vann gjør jeg, men sikkert ikke nok.
Snuppen Skrevet 14. desember 2006 #6 Skrevet 14. desember 2006 Hmm..trodde d bare var jeg som slet md dette.. men ,hvor får man tak i sånne fuktighetssprayer? er så kjedlig å glede seg til å dra til utlandet og så blir man såå grusom i huden på veien dit:(
La Luna Skrevet 14. desember 2006 #7 Skrevet 14. desember 2006 Du kan jo ta med deg 100 ml flasker, er ikke no problem å få det "sikkerhetsklarert", er bare å ha det i en sånn pose ved siden av. Vel, det var i hvertfall mine to tips
Gjest Deception Skrevet 14. desember 2006 #8 Skrevet 14. desember 2006 Den eneste fuktighetssprayen jeg synes har hatt noen effekt, er toneren fra MD Formulations i multivitamin-serien. Den legger igjen en hinne på huden som stenger fuktigheten inne. Men flasken er større enn 100ml.
La Luna Skrevet 14. desember 2006 #9 Skrevet 14. desember 2006 Man får jo kjøpt tomme småbeholdere som du kan tømme litt av kremen over på for flyreisas skyld.
lillesky Skrevet 14. desember 2006 #10 Skrevet 14. desember 2006 Jeg husker ikke hva den heter, men det finnes en krem fra Chanel (tror det er en liten krukke eller tube) som er veldig fin å bruke til tørr "flyhud".
Scheherazade Skrevet 14. desember 2006 #11 Skrevet 14. desember 2006 Tja, her? Såvidt jeg forstod inneholdt disse bare hyaluronsyre, og skulle brukes en gang i måneden. Klikker du på den blå linken det står hyaluronic (den taggen altså) kommer du til søkesiden for hyaluronsyre, de hadde ulike produkter der. Virker som om mye av det andre var mer beregnet som kosttilskudd og ikke som å smøre på huden. Tror også siden sender til Norge, så vidt jeg forstod iallfall.
Gjest Meep Skrevet 14. desember 2006 #12 Skrevet 14. desember 2006 Jeg har akkurat kjøpt en fuktighetskrem på apoteket som heter Ceridal lipogel (som ikke er en lebepomade, selv om navnet høres slik ut ). Den gir MASSE fuktighet og er ikke oljete. Jeg bruker den på partier i ansiktet som er veldig tørre. Er i utgangspunktet en kuldekrem, men det er det eneste som har motvirket min tørre hud. Kanskje denne kan hjelpe? Var ikke så dyr heller, 100 kroner for en 75 ml tube, og den er virkelig drøy i bruk. Inneholder petrolatum, cyclomethicone og cera micrcristallina.
Smascha Skrevet 15. desember 2006 #13 Skrevet 15. desember 2006 Jeg har akkurat kjøpt en fuktighetskrem på apoteket som heter Ceridal lipogel (som ikke er en lebepomade, selv om navnet høres slik ut ). Den gir MASSE fuktighet og er ikke oljete. Jeg bruker den på partier i ansiktet som er veldig tørre. Er i utgangspunktet en kuldekrem, men det er det eneste som har motvirket min tørre hud. Kanskje denne kan hjelpe? Var ikke så dyr heller, 100 kroner for en 75 ml tube, og den er virkelig drøy i bruk. Inneholder petrolatum, cyclomethicone og cera micrcristallina. ← Den har jeg prøvd, men det så ut som jeg hadde klint smør i fjeset, selv etter lang tid. Min eksteme tørre hud så ikke ut til å absorbere den i det hele tatt. Hvordan løser du det? Jeg bruker den kun når jeg går tur i kaldt ver eller er på fjellet.
Gjest Deception Skrevet 15. desember 2006 #14 Skrevet 15. desember 2006 Ceridal Lipogel er ikke ment til å absorberes; det er en base av vaselin og voks blandet med silikon for å gi en glatt følelse (cyclometicone). Den inneholder ingenting fuktgivende, men skal ligge som en hinne på huden for å forhindre fordamping. Jeg ville ikke brukt det på huden, kanskje med unntak av på sprukne hundepoter i kulda.
Parfumfreek Skrevet 15. desember 2006 #15 Skrevet 15. desember 2006 Jeg ser du bruker mandelolje om natten - hvorfor ikke ha det på før flyturen også? Jeg erfarte at olje er det eneste som bevarer huden på flyet, både i ansiktet og på kroppen. (Jeg virkelig kliner meg inn!) Hvis man har vært i syden - Hva er vel mer frustrerende å flasse vekk brunfargen allerede på flyet!!!!! Men olje hjelper mye synes jeg iallefall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå