Gå til innhold

Ødelagt mobil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mistet mobilen min i tekoppen min i dag (dumt, ja jeg vet.... :ler: )

Nå er batteriet og sim kortet tatt ut og tørket. Ligger spredd utover til videre tørk her. Noen som har opplevd noe lignende, og om det er håp om å få liv i den igjen??

Skrevet

Jeg mistet min i do en gang og den var ikke mulig å redde :sjenert:

Skrevet

Uffda, kjedelig!

Min var bare et øyeblikk nedi, jeg fisket den opp igjen med en gang, men er veldig spent på om jeg får liv i den igjen - når den har ligget til tørk i noen timer... :sur:

Skrevet

Jeg har også mistet mobilen i tekoppen en gang og det gikk faktisk bra! D.v.s. jeg trodde den var død, men etter et par dager på varmekablene på badet kviknet den til og begynte å ta i mot tekstmeldinger. Etter det virket den helt fint helt til jeg knuste den med bildøren...

Skrevet
Jeg har også mistet mobilen i tekoppen en gang og det gikk faktisk bra! D.v.s. jeg trodde den var død, men etter et par dager på varmekablene på badet kviknet den til og begynte å ta i mot tekstmeldinger. Etter det virket den helt fint helt til jeg knuste den med bildøren...

:legrine:

Skrevet

Jeg vasket min under springen en gang.... :sjenert:

Jeg hadde vært og handlet, og av en eller annen grunn hadde jeg lagt mobilen i posen sammen med matvarene. Noe nedi posen hadde lekket, så jeg måtte skylle det meste under springen, men dessverre tenkte jeg meg ikke om, jeg tok opp mobilen og puttet den i vannet også. :rodme: MEN: Det gikk faktisk helt fint, tørket alle deler, og etter litt hikke funket den helt fint i et par år etterpå. ;)

Lykke til med tørkingen!

Skrevet

Ta fra hverandre, skyll i lunkent vann, tørk..

Kan være verdt forsøket!!

Gjest Ferskvannsblekksprut
Skrevet

Jeg mistet min i kjøttkakesaus i januar i fjor, den var ikke til å redde :ler: (min var dummere enn din, derfor kom jeg med dette meningsløse innlegget. For å få deg til å føle deg bedre hihi)

Skrevet

Sønnen min glemte igjen mobilen sin ute for noen år siden. Den lå ute et par dager. Husker at det var noe regnvær de dagene. Det var naboen som fant den. Han demonterte den og la alle delene til tørk noen dager. Da han satte den sammen igjen så virket den faktisk. Da klarte han å spore opp eieren via simkortet.

Morsomt da å lese om uhell med mobiler. Skulle vel egentlig ha laget en egen tråd om mobiluhell :ler: Noen som gjør det?

Gjest Maxagaze
Skrevet
[....] under springen, men dessverre tenkte jeg meg ikke om, jeg tok opp mobilen og puttet den i vannet også. :rodme: MEN: Det gikk faktisk helt fint, tørket alle deler, og etter litt hikke funket den helt fint i et par år etterpå. ;)

[...]

Hvis man bare napper ut batteriet med en gang og skyller med rent vann (eller vært så heldig at man har mistet den i noenlunde rent ferskvann) så går det som oftest bra.

Lar du batteriet stå i på en våt telefon, eller den har vært utsatt for en "uggen" væske (f.eks saltvann/cola/tur i vaskemaskinen) vil den begynne å korrodere innvendig. Det skal ikke mye slikt til før ørsmå kontaktpunkter inni der får helt eller delvis kontakt ---> død mobil.

Skrevet

Nå har telefonen min ligget til tørk i hele natt, og da jeg satte den sammen igjen i dag så virket den! :hoppe:

Men jeg skylte den ikke i noe rent vann etter en liten badetur i tekoppen min, jeg fisket den bare lynkjapt opp, plukket fra hverandre med en gang, og tørket iherdig.

Håper ikke te- og sukett-smaken gjør noe skader!! :ler:

Takk for gode råd!

Skrevet

Satt og snakket med noen om dette i går faktisk og en kunne fortelle at han hadde tørket mobilen i stekeovenen på 50 grader og den ble så god som ny etter å ha vært i vann.

Skrevet

Sambo vasket telefonen min på 60 grader, og etter noen dager på varmekablene på badet funka den helt fint, men da hadde han allerede kjøpt en ny til meg, så han arva den gamle :)

Jeg har mistet telefon i myrvann og, men det var da de gikk under betegnelsen murstein om det har noen betydning, og også den overlevde badet :)

Gjest Maxagaze
Skrevet
Satt og snakket med noen om dette i går faktisk og en kunne fortelle at han hadde tørket mobilen i stekeovenen på 50 grader og den ble så god som ny etter å ha vært i vann.

Akkurat det du nevner der, blir faktisk gjordt som en del av kvalitetskontrollen på endel dyrt elektronisk utstyr. De gjør det for å sjekke for dårlige loddinger mm (har ingenting med tørking å gjøre).

Til "hjemmebruk" er det greit å holde unga på avstand ihvertfall, morsomt å skru på knotter på ovnen f.eks (spesielt den som er merket 300ºC) ! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...