Snil@ Skrevet 14. desember 2006 #1 Skrevet 14. desember 2006 Jeg har kjøpt Nintendo DS og to spill, har to gutter på 7 og 9 år. Synes vel egentlig at det er litt unødvendig at de har en hver, mener at de må lære seg å dele. Men, nå er jeg veldig i tvil. Har egentlig gått laaangt over budsjettet allerede, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Vi har veldig restriksjoner på spilling, så de får uansett ikke lov til å spille så mye de vil. Hva mener dere? Og hva har dere gjort? Skal de lære seg å dele, eller er det egentlig litt urettferdig. Må nok si at jeg gruer meg litt til julaften og de skal bli enige om hvem som skal spille først.....
Snøkule Skrevet 14. desember 2006 #2 Skrevet 14. desember 2006 Jeg tror jeg ville kjøpt en til hver. Dersom det hadde vært en stasjonær Nintendo skulle de jo selvfølgelig dele på den, men Nintendo DS er litt mer "personlig" på en måte. Iallefall sånn jeg ser det.
Gurken Skrevet 14. desember 2006 #3 Skrevet 14. desember 2006 Vi har to gutter på 5 og 10, og vi har kjøpt en til hver.
Wildy Skrevet 14. desember 2006 #4 Skrevet 14. desember 2006 Jeg kapitulerte og kjøpte en GameBoy til hver. Men spillene får de pent dele.....
orakel Skrevet 14. desember 2006 #5 Skrevet 14. desember 2006 Håper du har kjøpt DS Lite, ikke en gammel DS Jeg ville ha kjøpt en til hver. Nå får du DS Lite ned i kr 995 pr. stk. Spillene koster vel fra 299 og oppover hvis du ikke finner noen på tilbud.
Loppefrø Skrevet 14. desember 2006 #6 Skrevet 14. desember 2006 Jeg ville definitivt kjøpt en til hver.
Snil@ Skrevet 14. desember 2006 Forfatter #8 Skrevet 14. desember 2006 Håper du har kjøpt DS Lite, ikke en gammel DS Jeg ville ha kjøpt en til hver. Nå får du DS Lite ned i kr 995 pr. stk. Spillene koster vel fra 299 og oppover hvis du ikke finner noen på tilbud. ← Jepp, (måtte løpe og sjekke først) har kjøpt DS Lite.
Gjest Gjesta Skrevet 14. desember 2006 #9 Skrevet 14. desember 2006 Vi kjøpte en til hver i fjor. Noe annet hadde bare blitt krig. De fikk hvert sitt spill også. Lurt.
Snil@ Skrevet 14. desember 2006 Forfatter #10 Skrevet 14. desember 2006 Takk for innspill. Må forresten nevne at vi har Gamboy Advance også
orakel Skrevet 14. desember 2006 #11 Skrevet 14. desember 2006 mener at gameboyspillene kan brukes på DS'en.
miss Skrevet 14. desember 2006 #12 Skrevet 14. desember 2006 (endret) jeg har samme problemet som deg, har tvillinger på 51/2 og en gutt på 71/2, og mine har måtte dele på mye!!! Men,j ser for meg å dele en nintendo ds på 3 går ikke,og dårlig gjort visst tvillingene skal dele,og stpre bror får egen! Har hittil kjøpt en nintendo ds,men kommer til å kjøpe 2 til. Spill får de bytte på og låne av hvarandre! Nintendo ds lite(er det den til å "klappe" sammen?)Ble litt i tvil jeg nå. Endret 14. desember 2006 av miss
Snil@ Skrevet 14. desember 2006 Forfatter #13 Skrevet 14. desember 2006 Jepp, den er til å "klappe" sammen. Jeg må nok innrømme at jeg gleder meg til å prøve den, er en stor Mario fan.
Gjest gjesta Skrevet 14. desember 2006 #14 Skrevet 14. desember 2006 Er det så ille om de må dele da? På juleaften kan de trekke lodd om hvem som får ha den først, og deretter kan de ha den annenhver dag. Jeg synes det høres helt greit ut (men nå har ikke jeg barn da ).
pellegrino Skrevet 14. desember 2006 #15 Skrevet 14. desember 2006 Barn har bare godt av å trene på deling, men når det gjelder akkurat sånne gaver ville jeg nok kjøpt en hver til dem. Mine barn har hver sin, og kobler dem sammen slik at de spiller sammen på spillene men på hver sin ds. Det har de utrolig mye glede av, og anbefaler det på det sterkeste.
Gjest gjesta Skrevet 14. desember 2006 #16 Skrevet 14. desember 2006 (endret) jeg ville definitivt ha kjøpt en hver..... i fjord kjøpte vi en til vår gutt på 5 og jenta hans på 11 ,,,,,, og jenta vår på 3 var ikke intresert i slik da... men skulle vi ha kjøpt dem i år så hadde vi kjøpt en hver til hver unge da jenta vår på 4 år er knallflink å veldig intresert i å spille på en slik ds nå..... men,,,,,,, hva er forskjell på ds fra i fjord og den ds lite? er det bare størrelsen? i år så får gutten vår på 6 playstation 2 med spill og jenta vår får bratz tv....... og mannens jente fra før får ipod...... god jul alle sammen Endret 14. desember 2006 av irwin
Gjest gjesta Skrevet 14. desember 2006 #17 Skrevet 14. desember 2006 Du sier du allerede har overskredet budsjettet, så da er det vel ikke særlig smart å kjøpe enda en maskin. De koster vel rundt tusenlappen + flere hundre for hvert spill sånn ca. Men om penger ikke hadde vært et problem, så hadde nok jeg også kjøpt en til hver.
messy Skrevet 14. desember 2006 #18 Skrevet 14. desember 2006 (endret) Jeg husker det var full krig om vaar gameboy naar jeg og min lillebror fikk en paa deling. Tror vi nesten begynte aa sloss jeg altsaa. Ville kjoept en til hver, da de er saapass smaa. I tillegg gaar det bare an aa ha et spill lagret paa hvert "spill" og da kan det bli enda mer krig hvis en av soennene har lagret et spill han har kommet langt paa, og den andre begynner paa nytt. Edit: Konsollene, ikke guttene Endret 14. desember 2006 av messy
Gjest Mayamor Skrevet 14. desember 2006 #19 Skrevet 14. desember 2006 Tom jenten vår på 12 år har sin egen selv om hun ikke er så fryktelig ineressert. Noe annet ville det bare blitt krig av her iallefall. Spill må deles. Vi har 4 gameboy og 4 ds (gammel type). Gidder ikke kjøpe ds lite da de vi har fungerer helt fint. Minstemann på 3 år får ikke sin egen i år, og kan vi vente - gjør vi det noen år. Men det er noe rart med de som har eldre søsken; de vil gjerne ha de samme...
Snil@ Skrevet 14. desember 2006 Forfatter #20 Skrevet 14. desember 2006 Nå har vi bestemt oss, mannen er på vei ut døren nå for å kjøpe en ds til. Vi ble enige om at det nok var det beste. Tusen takk for alle innspill og gode argumenter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå