Gjest Dinas bok Skrevet 9. februar 2003 #1 Del Skrevet 9. februar 2003 Trenger gode råd. Stuen min er lang og smal og "delt i to" (peis i midten som skiller). I den ene delen har jeg en sittegruppe som består av sort skinnsofa (Ekornes) med kirsebærfarget tre, samt to sorte stoffstoler (Harlekini) med kirsebærfarget treverk. I tilstøtende del har jeg peiskrok/lesekrok med to Poeng-lenestoler i sort skinn og bjørk, samt bjørk lack-bord og 3 Billy bokhyller (alt dette fra IKEA). Trenger TV og musikk-møbbel, samt oppbevaring av 500 CD plater (i sofa-delen av stuen) og ett sofabord. Er egentlig mest begeistret for bjørk, men de dyre stolene og sofaen har kirsebærfarget treverk. Samtidig som det er mye bjørk i resten av stuen og resten av leiligheten. Noen forslag? Bør jeg kaste ut Billy og Poeng (i bjørk) og investere i nye hyller/stoler i kirsebær? Eller bør jeg kjøre videre med bjørk også på TV/Musikk-møblene på tross av sittegruppen i kirsebær? Bordet må vel i allefall være kirsebær? Hjelp, hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 11. februar 2003 #2 Del Skrevet 11. februar 2003 Hva med å velge helt andre materialer/farger, f.eks. glass/stål?, glass/sort? Jeg tror ikke det blir særlig vellykket å blande mer enn du allerede har gjort (Er dog litt avhenging av f.eks. hva slags gulv du har). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 11. februar 2003 #3 Del Skrevet 11. februar 2003 Ang sofabord så ville jeg holdt meg til kirsebær. Kanskje du kan finne et glassbord med kirsebærramme slik at treverket ikke blir så fremtredende. Leo`s forslag om å bryte helt og bruke f.eks sort og stål kan høres stilig ut. Kommer litt an på den øvrige stilen i stuen. Når du blander så forskjellige tresorter som bjørk og kirsebær kan det være pent å ta opp igjen fargene i treverket i f.eks gardiner eller tepper. Alså at både bjørkfargen og kirsebærfargen går igjen i f.eks et gulvteppe. Da "binder"du de ulike tretypene sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå