angara Skrevet 16. september 2008 #41 Skrevet 16. september 2008 Henter denne opp igjen, jeg.... Siden vi gifter oss på nyttårsaften, blir det litt dumt med sjampanje som velkomstdrink (det skal jo serveres klokka 12, med rakettene!), jeg har i allefall ikke lyst til å ha det to ganger. Så lurer jeg på rosévin... kanskje det kunne vært noe. MEN: den er jo rosa i fargen. Vi skal ha cider u/alkohol til de som ikke drikker. Altså: Er det dumt å ha så stor forskjell på fargene på de alkoholinnholdige drinkene og de alkofrie? (Jeg har noen venner som ikke drikker alkohol, og de bestiller av og til munkholm og ber om å få det i vanlig ølglass når vi er ute på pub...) Bør vi finne en velkomstdrink uten farge, slik at det ikke blir så tydelig hvem som drikker hva? Bør vi ha grenadin i cideren for å prøve å få rosa farge? Vi blir over 100, så noe fancy drinkemiksing med masse ingredienser er utelukket
Sofia1 Skrevet 16. september 2008 #42 Skrevet 16. september 2008 Dere som sier Champagne, skal dere ha ekte champagne? Tror vi skal ha en perlende rosevin som vi drakk i sommer, utrolig god som alle vil like! Tror ikke det er mange som vil kjøre alkoholfritt, de får i tilfelle få mozell! Nå ble jeg nysgjerrig.. har aldri prøvd rosevin før, jeg. Hva er navnet på den dere skal ha?
Julemusa Skrevet 16. september 2008 #43 Skrevet 16. september 2008 Har ikke lest igjennom hele tråden, men fikk lyst til å tipse dere om en musserende vin som vi skal ha til bryllupet: Blue nun Gold edition Det er en musserende hvitvin med bittesmå gullflak! Kjempe stilig! Den koster ca 98kr flasken på vinmonopolet.
Coriander Skrevet 16. september 2008 #44 Skrevet 16. september 2008 Vi skal ha Prosecco eller Cava som velkomstdrink. Billigere enn champis, men veeeldig godt Aner ikke hva avholdgjestene skal faa. Synes ikke det gjoer noe om den alkoholholdige og alkofrie drikken ikke er samme farge, paa den maaten er det jo litt vanskeligere aa ta feil drink ogsaa?
lost_bird Skrevet 16. september 2008 #45 Skrevet 16. september 2008 Jeg har et tips når det gjelder Rosevin! Er en vin som onkelen til forloveden min lager, Rosa med farris i! Kjempegodt. Ikke for søtt heller. Må også si meg enig i at jeg ikke syns det gjør noe at det ikke er samme farge. Ihvertfall når det gjelder noe sånt som en velkomstdrink!
Purple Basil Skrevet 16. september 2008 #46 Skrevet 16. september 2008 Jeg vet nesten ikke om jeg tør å skrive det her... men vi skal altså ikke ha champagne... Vi skal ha Bacardi Razz blandet med Sprite og frosne bringebær, servert i hvitvinsglass... Det høres fantastisk godt ut :D Hilsen en stor fan av Bacardi Razz
simba80 Skrevet 27. september 2008 #47 Skrevet 27. september 2008 Vi hadde mojito:) det falt skikkelig i smak hos gjestene og er like god uten alkohol:) Yummie:)
LilleMy28 Skrevet 28. september 2008 #48 Skrevet 28. september 2008 Vi skal ha vinterbryllup og leker med tanken på å ha kakao med krem Vi håper jo på masse snø, uansett kommer det til å være kaldt ute og da er det jo koselig å komme inn til en deilig varm kakao med krem og en kringlebit. Det blir mer enn nok alkohol til maten og dansen. Men skulle vi hatt sommerbryllup hadde det nok gått i Martini Asti, den er såpass grei i smak at de fleste liker den. Ekte champagne som koster skjorta kan heller jeg og mann kose oss med på suiten etterpå
Gir Skrevet 28. september 2008 #49 Skrevet 28. september 2008 Cava av en eller annen form, med jordbær oppi namnam!
Coriander Skrevet 28. september 2008 #50 Skrevet 28. september 2008 Vi skal ha vinterbryllup og leker med tanken på å ha kakao med krem Vi håper jo på masse snø, uansett kommer det til å være kaldt ute og da er det jo koselig å komme inn til en deilig varm kakao med krem og en kringlebit. Det blir mer enn nok alkohol til maten og dansen. Men skulle vi hatt sommerbryllup hadde det nok gått i Martini Asti, den er såpass grei i smak at de fleste liker den. Ekte champagne som koster skjorta kan heller jeg og mann kose oss med på suiten etterpå Kakao med krem...det hoertes helt perfekt ut for et vinterbryllup! Kan jeg ogsaa faa komme...?
Gir Skrevet 28. september 2008 #51 Skrevet 28. september 2008 Vi skal ha vinterbryllup og leker med tanken på å ha kakao med krem Vi håper jo på masse snø, uansett kommer det til å være kaldt ute og da er det jo koselig å komme inn til en deilig varm kakao med krem og en kringlebit. Det blir mer enn nok alkohol til maten og dansen. Men skulle vi hatt sommerbryllup hadde det nok gått i Martini Asti, den er såpass grei i smak at de fleste liker den. Ekte champagne som koster skjorta kan heller jeg og mann kose oss med på suiten etterpå Ooooh, kakao! Nam nam Hvis dere vil ha litt alkohol, vil jeg på det sterkeste anbefale kakao med en skvett rom oppi, slurp!
Lille Rosa Skrevet 28. september 2008 #52 Skrevet 28. september 2008 (endret) Jeg syns kakao med krem er en søt idè, men for meg blir det helt feil å servere som velkomstdrink i et bryllup (selv om det er vinter og kaldt ute). Endret 28. september 2008 av Lille Rosa
Furstina Skrevet 28. september 2008 #53 Skrevet 28. september 2008 Det kan vara smart att ha olika färger på alkohol och alkoholfri drink också - det gör det lättare att servera rätt dryck till rätt person. prova gärna alkoholfritt vin eller alkoholfri mousserande som alternativ. Jag tycker det är trevligare och godare än att dricka cider (för sött och ger mig huvudvärk) eller läsk (allt för sött för mig). Annars kan en alkoholfri välkomstdrink vara farris med bringebär i, det ger lite smak utan att söta ner det för mycket.
maiblomst09 Skrevet 28. september 2008 #54 Skrevet 28. september 2008 Vi skal ha vinterbryllup og leker med tanken på å ha kakao med krem Vi håper jo på masse snø, uansett kommer det til å være kaldt ute og da er det jo koselig å komme inn til en deilig varm kakao med krem og en kringlebit. Det blir mer enn nok alkohol til maten og dansen. Men skulle vi hatt sommerbryllup hadde det nok gått i Martini Asti, den er såpass grei i smak at de fleste liker den. Ekte champagne som koster skjorta kan heller jeg og mann kose oss med på suiten etterpå For en lur ide å ha kakao med krem den kan jo sprites opp dersom en skulle ønske det :gjeiper: Skulle gjerne hatt bryllupet selv på vinteren dersom vi var sikret snø, men vi bor på vestlandet og har kanskje snø 5 dager i året.... Litt vanskelig å vite hvilke dager det er
Leiah Skrevet 2. november 2008 #55 Skrevet 2. november 2008 Syns kako m/krem hørtes kjempegodt ut på en kald vinterdag!! Bare fint å ha egne kreative ideer til bryllupet:)
Brud-09 Skrevet 2. november 2008 #56 Skrevet 2. november 2008 Så lurer jeg på rosévin... kanskje det kunne vært noe. MEN: den er jo rosa i fargen. Vi skal ha cider u/alkohol til de som ikke drikker. Altså: Er det dumt å ha så stor forskjell på fargene på de alkoholinnholdige drinkene og de alkofrie? (Jeg har noen venner som ikke drikker alkohol, og de bestiller av og til munkholm og ber om å få det i vanlig ølglass når vi er ute på pub...) Bør vi finne en velkomstdrink uten farge, slik at det ikke blir så tydelig hvem som drikker hva? Bør vi ha grenadin i cideren for å prøve å få rosa farge? Hvis det ikke er så mange som skal ha alkoholfritt kunne du kanskje hørt med de? Spørre hva de synes om at det vil vises såpass godt på fargen? Hadde det vært mg hadde ikke jeg brydd meg om det i alle fall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå