orakel Skrevet 29. desember 2006 #21 Skrevet 29. desember 2006 Champagne. Jeg ville ikke servert gjestene drinker med sprit i før middag ihvertfall. Da er det fort gjort at noen blir overstadig beruset.
rusketulla Skrevet 30. desember 2006 #22 Skrevet 30. desember 2006 Hehe, jeg regner med at gjestene våre har drikkevett og ikke drikker seg fulle før middag Spør nok litt hva slags drinker som serveres, men f.eks strawberry daiquiri er ikke en sånn type drink man bælmer i seg. Det skal godt gjøres å drikke seg full på det i løpet av en time Noen flere forslag til velkomstdrinker jenter?
Gjest Scaphoid Skrevet 31. desember 2006 #23 Skrevet 31. desember 2006 Tror ikke Orakel heller mente at gjestene ble fulle før middag, det jo tross alt vanlig at man kun får et glass med velkomstdrink. Men hvis man har en velkomstdrink med sprit og deretter de 6 glassene med vin til maten som ble foreslått i en annen tråd, så vil jeg tro at mange begynner å bli småfulle. Er derfor enig i at jeg ville ha hoppet over drinker med sprit som velkomstdrink, samt at 6 glass med vin til maten er i meste laget. Vi skal ha champange. Mener at musserende er det eneste som er stilig nok til velkomst i et bryllup.
rusketulla Skrevet 31. desember 2006 #24 Skrevet 31. desember 2006 Godt poeng Men 6 glass vin til maten hørtes da fryktelig mye ut?! Champagne smaker ikke godt, og vil gjerne ha noe alle gjestene kan drikke. Synes det er litt kjipt med brus til de som ikke vil ha alkohol? Men har egentlig ikke tenkt så mye på det altså
Gjest bada Skrevet 31. desember 2006 #25 Skrevet 31. desember 2006 Champagne smaker ikke godt, og vil gjerne ha noe alle gjestene kan drikke. Synes det er litt kjipt med brus til de som ikke vil ha alkohol? Men har egentlig ikke tenkt så mye på det altså ← Hva? Champagne smaker ikke godt???? Nå har jeg hørt det også. Når det gjelder alkoholfritt synes jeg også brus er litt kjipt (bortsett fra til barn, da). Jeg ville ha valgt eplejuice på flasker fra åh! nå husker jeg ikke navnet! Men det er fra en vestlandsprodusent. Kjempegodt!
Gjest Blondie65 Skrevet 31. desember 2006 #26 Skrevet 31. desember 2006 Ikke alle liker champagne - verken ekte eller de klissete kopiene. En god rosa musserende er italienske Lambrusca. Ellers finnes det mange gode forslag i denne tråden: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=217195&hl=
rusketulla Skrevet 31. desember 2006 #27 Skrevet 31. desember 2006 Bada, den eplejuicen må jeg finne ut av! Si fra hvis du finner ut produsenten da Takk for link Blondie65, den tråden har jeg ikke fått med meg
Gjest bada Skrevet 31. desember 2006 #28 Skrevet 31. desember 2006 (endret) Nå husket jeg det! Det er Balholm, http://www.balholm.no/, og den selges på Smart Club og Ultra i hvertfall, samt på Obs! hvis jeg ikke husker feil. Det finnes en annen produsent også, http://www.eggegaard.no/index.htm Endret 31. desember 2006 av bada
mowgli Skrevet 2. januar 2007 #29 Skrevet 2. januar 2007 Hva? Champagne smaker ikke godt???? Nå har jeg hørt det også. ← Jeg liker heller ikke champagne... men jeg har tilgode å smake på alle Men gi meg litt appelsinjuice i champagnen så snakker vi
Gjest bada Skrevet 2. januar 2007 #30 Skrevet 2. januar 2007 Jeg liker heller ikke champagne... men jeg har tilgode å smake på alle Men gi meg litt appelsinjuice i champagnen så snakker vi ← Ja! Det er også godt. Hva er det det heter igjen? Buck's Fizz eller noe?
Gjest lillelou Skrevet 2. januar 2007 #31 Skrevet 2. januar 2007 (endret) Det heter Ambrosia. Jeg er enig i de som mener champagne (ekte) er den beste velkomstdrinken.Skulle jeg hatt noe annet ville det fort blitt en god Riesling (f.eks Dr.Loosen Riesling Kabinett eller Graacher Himmelreich,som er noe søtere) evt. en god rosè, som for eksempel Rosaura. Av alkoholfrie alternativer syns jeg en god eplejuice eller mozell med jordbær i er godt. Endret 2. januar 2007 av lillelou
Gjest niomi Skrevet 2. januar 2007 #32 Skrevet 2. januar 2007 Dersom man ikke liker ren champagne (husk at the real deal smaker helt annerledes enn billige musserende), kan man servere kir royal (champagne med en dæsj kirsebærlikør) eller champagnecocktail Champagnecocktail: 1 stor brun sukkerbit 10 dråper Angostura (kjøpes på Polet) 2 cl cognac 10 cl tørr champagne 1 appelsinskall 1 jordbær Drypp sukkerbiten med Angostura og plasser denne i bunnen av et stort vinglass. Fyll på med cognac. Hell deretter champagne forsiktig i glasset. Legg i appelsinskallet og pynt med jordbær. NB: Ikke bland, men server som den er! Jeg er også av den oppfatning at champagne er det eneste som er classy nok for et tradisjonelt bryllup. Men har fortsatt til gode å få det servert (musserende til en hundrings flaska er ikke det samme). Verste jeg har opplevd å få servert i bryllup, var faktisk Peach Canei. Den forble urørt, gitt, og jeg valgte alkoholfritt (som viste seg å være Mozell) i stedet. At den bruden var utdannet kokk er for meg fortsatt et mysterium...
Gjest bada Skrevet 2. januar 2007 #33 Skrevet 2. januar 2007 (endret) Det heter Ambrosia. I Storbritannia kalles det Buck's Fizz http://en.wikipedia.org/wiki/Bucks_fizz_(cocktail) Forøvrig synes jeg at ren champagne er aller best! Endret 2. januar 2007 av bada
Gjest gjesta Skrevet 3. januar 2007 #34 Skrevet 3. januar 2007 Bacardi Razz, litt limesaft + farris er også kjempegodt og friskt hvis det blir servert kaldt..
pinkybride Skrevet 5. juli 2008 #35 Skrevet 5. juli 2008 Ja! Det er også godt. Hva er det det heter igjen? Buck's Fizz eller noe? Mimosa heter det
Amadea Skrevet 6. juli 2008 #36 Skrevet 6. juli 2008 Vi skal ha cava (spansk musserende). Jeg har lyst på rosa cava, men det gjenstår å se om jeg får igjennom det, hehe.
pinkybride Skrevet 7. juli 2008 #37 Skrevet 7. juli 2008 René Barbier Cava Seco er det denne dere skal ha? Kan godt tenke meg tips på musserende som passer til velkomstdrink! Ikke altfor søte. Kanskje halvtørre. Gjerne noen man får kjøpt i sverige. Hva med Delapierre?
Gjest Gjest_guest_* Skrevet 7. juli 2008 #38 Skrevet 7. juli 2008 I et bryllup jeg var nå nettopp serverte de martini asti (min favoritt) og eplemost med farris som velkomstdrink!
Amadea Skrevet 7. juli 2008 #39 Skrevet 7. juli 2008 René Barbier Cava Seco er det denne dere skal ha? Kan godt tenke meg tips på musserende som passer til velkomstdrink! Ikke altfor søte. Kanskje halvtørre. Gjerne noen man får kjøpt i sverige. Hva med Delapierre? Nei, vi skal ha Sumarroca Brut Nature til dessert i hvert fall. Og vi skal sikkert ha den samme til velkomstdrink også. Selvom jeg kunne tenkt meg en rosa en (Marques de Monistrol for eksempel). Jeg aner ikke noe om de du lister opp. Men cava bruker de samme betegnelser som champagne for södme. Det betyr at Sec / seco er halvtört (kanskje det vipper litt over mot sött?) og brut og brut nature er tört (brut nature er törrere enn brut). Jeg tror ikke det er spesielt enkelt å finne en söt cava egentlig. men du kan jo kjöpe inn én flaske på forhånd for å se om du liker den.
Gjest Vivienne Skrevet 7. juli 2008 #40 Skrevet 7. juli 2008 I mine øyne er Champagne det eneste, og mest selvsagte valg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå