Gå til innhold

Velkomstdrinker!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det er noen som har gode ideer til velkomstdrinker til bryllupet! Er ute etter drinker med og uten alkohol.

Noen som har en god oppskrift eller en god ide??

Takk Takk! ;)

Skrevet

Med alkohol: Martini Asti med noen jordbærbiter oppi. Veldig enkelt og godt (du slipper å blande og mixe selv, bare skjære opp jordbær. Kan seff også serveres uten jordbær, men de fresher jo litt opp drinken da)

Uten alkohol: Det fåes alkoholfrie champangevarianter på Vinmonopolet tror jeg, og da kan man jo ha oppi litt frukt etc som i Asti-varianten.

Dette ble ikke noen mixe-forslag, men heller en lettvint variant :)

Skrevet

Gå for Champagne/Musserende vin. Jeg synes det er det eneste som er stilfullt nok til et bryllup. Blandede drinker av ulike slag synes jeg blir litt "tacky" i en sånn sammenheng.

Champagne er fest-drikken fremfor noen, og i mine øyne er det ingenting som kan erstatte den som velkomstdrikk i et bryllup.

Som alkoholfritt hadde jeg valgt Mozell

Gjest Ballerina
Skrevet

Jeg tror jeg hadde gått for champagne, eller, vi skal gå for champagne ;) Tror nok det kommer til å bli alkoholfri champagne for dem som ikke vil ha alkohol. Der er en norsk en på vinmonopolet som faktisk er veldig god... nå husker jeg ikke akkurat navnet, men der er bare en på "vårt" pol iallfall...

Skrevet

Jeg er enig i at Champagne er best som velkomstdrikk!

Vi skal ha utebryllup (HEF) og skal servere dette under selve vielsen.

Et alternativ er jo å ha et jordbær i champagnen ( eller delt over kanten). Det ser jo både stilig ut og smaker deilig.. Mmmm..

Skrevet

må bare føye meg til rekken. Jeg synes champagne/mousserende er best i bryllup!

Skrevet

Enig. Sprudlende Champagne med og uten alkohol.

Skrevet

Dere som sier Champagne, skal dere ha ekte champagne?

Tror vi skal ha en perlende rosevin som vi drakk i sommer, utrolig god som alle vil like!

Tror ikke det er mange som vil kjøre alkoholfritt, de får i tilfelle få mozell!

Skrevet

Enig! Rosévin er også et bra alternativ. Og litt mer originalt enn champagne/musserende vin. Men jeg elsker champagne da....

Skrevet

Har dere noen navn på gode roséviner da...?

Skrevet

Vi skal ha ekte Champagne :)

Er det en dag jeg vil at det skal skåles i ekte vare, så er det på min egen bryllupsdag...

Skrevet (endret)
Har dere noen navn på gode roséviner da...?

Hva med Rosa di Ninfa fra Rufino? Den koster 100 kr., og er veldig lett å like.

Endret av bada
Skrevet

Jeg vet nesten ikke om jeg tør å skrive det her... men vi skal altså ikke ha champagne... ;) Vi skal ha Bacardi Razz blandet med Sprite og frosne bringebær, servert i hvitvinsglass... ;)

Skrevet

Bacardi razz og sprite skal vi ha på bar-kartet med en lime-båt og isbit oppi! Utrulig enkel drink og namnamnam!

Velkomstdrink blir vel noe standard musserende.

Skrevet
Jeg tror jeg hadde gått for champagne, eller, vi skal gå for champagne ;) Tror nok det kommer til å bli alkoholfri champagne for dem som ikke vil ha alkohol. Der er en norsk en på vinmonopolet som faktisk er veldig god... nå husker jeg ikke akkurat navnet, men der er bare en på "vårt" pol iallfall...

Heter den Cascade eller noe sånt? Er fra Führs produduksjon. Den er i alle fall god, og så for barn (husker i alle fall jeg syns den var god da jeg var liten).

Ellers støtter jeg de andre her, at champis eller musserende vin er best som velkomstdrink. Og gjerne med jordbær i.

Skrevet

Synes også at et enkelt glass med champagne eller en mousserende vin er best. Er ikke så begeistret for disse søte mousserende med fruktbiter i. Er ofte litt upraktisk å drikke i tilleg med disse fruktbiter flytende rundt. Synes at en aperitif må være tørr og ikke søt mht at det er rett før middagen.

Skrevet

Kir Royal!!! (champagne med en dæsj kirsebærlikør)

Skrevet

Tror vi skal ha strawberry daiquiry, den er god både med og uten alkohol.

Og den metter bittelitt, i tillfelle noen av gjestene er småsultne før middagen starter :bryllup:

Men siden den er så mektig kan det være greit med en ting til, for eksempel musserende vin..

Skrevet

Hihi, pleier egentlig bare å ha i litt jordbær, is, sukker, limesaft og sprit på slump, og synes det smaker sååå godt :ler:

Men siden det bør være "ordentlig" til bryllupet tipper jeg at vi følger denne oppskriften sånn ca:

5 cl hvit rom

4 stk jordbær

1,50 cl limejuice

1 ts sukker

1 dæsj jordbærsirup/jordbærlikør

(per drink)

og bare dropper alkoholen til "jomfru-drinkene" ;)

Hvis man tar bittelitt saft rundt kanten av glasset, og så dypper i sukker blir det en stilig effekt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...