Gjest LoisLane Skrevet 9. februar 2003 #1 Del Skrevet 9. februar 2003 I et innlegg et annet sted her på forumet dukket det opp noen huskeregler, som f.eks. denne: I og Y er så kry vil ikke J foran seg se Husker du noe slike regler fra skolen? Er særlig ute etter en som går på å huske byene langs kysten vår. Noen som husker den? :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 9. februar 2003 #2 Del Skrevet 9. februar 2003 Ja - jeg kan en om kystbyene...... Reven Tar Alle Gjessene Lørdag Kveld. Mikkel Farer Fort. Risør Tvedestrand Arendal Grimstad Lillesand Kristiansand Mandal Flekkesfjord Farsund Husker vår klasseforstander fra barneskolen hadde mange slike typer regler og huske-rim.............men det er jo så mange år siden jo...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 9. februar 2003 #3 Del Skrevet 9. februar 2003 Noe fra naturfagen.. Syre i vann det går an Vann i syre er uhyre.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslejenta Skrevet 9. februar 2003 #4 Del Skrevet 9. februar 2003 Matte: Mannen i månen kan smile og le, ringen rundt hodet er PI ganger d. Men hvis du vil vite fjeset til mannen, bruker du formelen PI r i annen. En som jeg har fått høre av en engelskmann om klær og fargevalg (ikke noe med skolen å gjøre). Do not use blue and green unless you have another colour in between. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. K Skrevet 10. februar 2003 #5 Del Skrevet 10. februar 2003 Alltid nok med en K i "nok" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 10. februar 2003 #6 Del Skrevet 10. februar 2003 Alle jentene løper til vinduet Det skulle vist være alle fjordene i finnmark, men det er ingen god regel, for jeg klarer fortsatt ikke huske alle.. hihi.. .. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 10. februar 2003 #7 Del Skrevet 10. februar 2003 I'en og Y'en, de gikk en tur til byen Så møtte de J'en, men ville ikke se'n Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labella Skrevet 10. februar 2003 #8 Del Skrevet 10. februar 2003 Alltid to l'er i alltid. Aldri to l'er i aldri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 10. februar 2003 #9 Del Skrevet 10. februar 2003 Den gang da og hver gang når! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hundjevelen Skrevet 10. februar 2003 #10 Del Skrevet 10. februar 2003 Regel for hvordan man skiller mellom "da og når " Den gang DA hver gang NÅR. Hundjevelen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hundjevelen Skrevet 10. februar 2003 #11 Del Skrevet 10. februar 2003 Åh nei så pinlig, hvordan kunne jeg overse jordbærs inlegg ? :oops: Kan dere tilgi meg ? Men jeg kan prøve å rette det opp, med et vers som jeg lærte i 1.klasse på barneskolen : Dingeli dangeli dokka Musa henger i klokka Klokka klang Musa sprang Dingeli dangeli dokka. Helt meningsløst Hundjevelen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 10. februar 2003 #12 Del Skrevet 10. februar 2003 Kanskje reven tar alle gjessene lørdag kveld, har jeg lært. Da får man med Kragerø også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 10. februar 2003 #13 Del Skrevet 10. februar 2003 Jeg husker da frøken lærte oss å skrive lærer på engelsk. TEACHER= tea c her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Megan Skrevet 10. februar 2003 #14 Del Skrevet 10. februar 2003 Dingeli dangeli dokka Musa henger i klokka Klokka klang Musa sprang Dingeli dangeli dokka. Det er et engelsk(?) "nursery rhyme" med egen melodi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 10. februar 2003 #15 Del Skrevet 10. februar 2003 Huskeregel for rekkefølgene på fargene i regnbuen: Ordet er ROGGBIF, og det var så sært at unger husker det. Rød Orange Gul Grønn Blå Indigo Fiolett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crazee Skrevet 10. februar 2003 #16 Del Skrevet 10. februar 2003 Ein God Hest Drar Fort - tonane på notestrekane FACE - tonane mellom notestrekane Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 10. februar 2003 #17 Del Skrevet 10. februar 2003 Alle jentene løper til vinduet Det skulle vist være alle fjordene i finnmark, men det er ingen god regel, for jeg klarer fortsatt ikke huske alle.. hihi.. .. Jeg lære en litt annen for denne, men da jeg husket den feil, klarte jeg ikke komme på "svarne" Alle Piker Liker Tørre Vafler, lærte vi, men i dag morges husket mitt hode Alle piker liker KALDE vafler, og en fjord på K var jeg ikke i stand til p lokalisere. Litt juks med kart har satt meg i stand til å definere svarene som: altafjorden, porsangeren, Laksefjorden (?), tanafjorden og varangerfjorden. Kan noen nordfra fortelle meg om dette stemmer? Skammer meg over mine dårlige geografikunnskaper. Ellers lærte vi denne "Ma, Ma, Luk, Jo, Apostel, Ro, Ko, Ko..." osv, som altså rett og slett var at vi pugget innholdet i det nye testamentet.... Og så pugga vi alle preposisjonene, men det var jo ikke som en huskeregle, bare rett og slett pugga dem. Kommer ikke på flere i farta... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Englepusen Skrevet 12. februar 2003 #18 Del Skrevet 12. februar 2003 Denne husker jeg enda..: Lille grimme arne trenger ris. Lillesand, Grimstad, Arendal, Tvedestrand, Risør. Mattelæreren i 3 klasse sa at det var fryktelig vanselig å huske at 8x7=56, gjett om jeg kommer til å huske det resten av livet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppelure Skrevet 12. februar 2003 #19 Del Skrevet 12. februar 2003 Jeg har lenge surret med a.m og p.m, men nå husker jeg det ved at a kommer før p i alfabetet. Så var det dette med klokka, sommer og vintertid. På våren lengter du frem mot sommeren ( still klokka frem) På høsten lengter du tilbake til sommeren (still klokka tilbake) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 12. februar 2003 #20 Del Skrevet 12. februar 2003 am og pm husker jeg på samme måten som deg. Det med klokka var ikke dumt, for jeg surrer alltid med å fundere på "det skal bli lysere om kveldene på våren, da må vi gjøre at 7 blir 8, da må vi stille klokka frem. Om høsten skal det bli lysere om morgenen, da må 8 bli 7, da må vi stille tilbake" og så roter jeg litt og gjør det lyst om morgenen om våren, og vips så er alt feil. Ja, lengte mot sommeren, den skal jeg huske Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå