Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har brukt både Redken (all soft og extreme) og Kerastase (den grønne) sjampo og balsam, og nå er hodebunnen/håret mitt helt ute av balanse... :forvirret:

Håret har blitt sunnere (synes jeg), har lyse striper og det sliter på håret.

Men hodebunnen er ikke bra... Den føles "stram" og det klør.

Kan sjampoene være for sterke?

Jeg bruke balsam. Håret mitt er fint, men jeg har langt hår og naturlig fall, noe som gjør at det floker seg fort.

Noen idéer til sjampo/balsam? :)

Prøver en fra apoteket nå, men er ikke så fornøyd...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her skal jeg følge med, for jeg sliter skikkelig med hodebunn selv.

Det er veldig få serier som tar vare på hodebunnen, så finnes det noen hiver jeg meg på.....

Skrevet

Jeg brukte en shampo fra wella sp for sensitiv hodebunn før.. Syntes den virket bra, men så var jeg bare plaget av dette for en periode.

Det er vel det samme hvilken balsam du bruker, for balsamen skal jo ikke i hodebunnen uansett :)

Gjest KATTAstrofe
Skrevet
Jeg brukte en shampo fra wella sp for sensitiv hodebunn før.. Syntes den virket bra, men så var jeg bare plaget av dette for en periode.

Denne brukte kjæresten min også en periode da han var plaget med tørr hodebunn. Han var veldig fornøyd.

Skrevet
Denne brukte kjæresten min også en periode da han var plaget med tørr hodebunn. Han var veldig fornøyd.

Har prøvd ca hele serien. LIKER IKKE!

Skrevet

Den fungerte ikke for meg, dessverre :sur:

Skriver egentlig bare innlegg for å få med meg noen tips...

Jo forresten, den utskjelte jojobaoljen ;) er kjempebra som akutthjelp. Om vinteren så smører jeg ofte dette i hårlinjen om kvelden for å fjerne tørre partier.

Skrevet

Jeg fikk også det slik av Kerastase (den grønne) Men ikke av de andre fra kerastase.

Skrevet

Jeg har tørr hodebunn, og har funnet "min" shampo i Davines Naturaltech-serie. Den er mildere enn de andre shampoene jeg har prøvd (f.eks. Wella SP og Kerastase for sensitiv hodebunn - i tillegg til mange fler). Den inneholder blant annet en del "essential oils" (sorry, jeg kan ikke norsk på morgenkvisten) og andre naturlige ingredienser som funker bedre for meg enn kjemiske tilsetningsstoffer, som jeg synes det er mye av i mange hårpleieprodukter. For min del har det mye å si, men det betyr jo ikke nødvendigvis at det er sånn for alle andre, da. ;)

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Min hodebunn blir som du beskriver av de fleste shampoer, bl.a All Soft. Har prøvd Vichy shampo for sensitiv hodebunn (fra apoteket), men den hjelper dårlig. De som fungerer bra til min hodebunn er Kerastase Dermo Calm (spesialshampo for sensitiv hodebunn) og MOP C-system.

Jeg bruker imidlertid vanlig balsam ( f.eks All Soft), siden denne ikke skal i hodebunnen uansett.

Skrevet

Vichy shampo for sensitiv hodebunn (fra apoteket) fungerte veldig bra på meg.

Byttet på den og flass-shampoen fra Redken.

Vanlig balsam (redken), for det har jeg ikke i hodebunnen uansett.

Skrevet

Skal sjekke ut Vichy-sjampoen! :tommelsmil:

Skrevet (endret)

En annen mulighet er shampoen fra SebaMed (fås på apotek). Jeg har også sensitiv hodebunn, men den shampoen volder meg ingen problemer og gir skinnende rent hår. Derimot kan frisørshampoer gi kløe så det holder.

Endret av Cata
Gjest Fjellsippa
Skrevet
Vichy shampo for sensitiv hodebunn (fra apoteket) fungerte veldig bra på meg.

Denne fungerer veldig bra på meg også. Anbefales virkelig for de med kløe i hodebunnen.

Skrevet

Både Wella SP sensitiv og Kerastase Bain Haute Tolerance (eller noe slikt...) fungerte bra på meg da jeg hadde kløe i hodebunnen. Tror det finnes balsam i begge de seriene også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...