Gå til innhold

Får ikke lenger brukt fildelingsprogrammer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 2 pc'er med windows xp og er koblet til internett med adsl-abonnement fra Telenor via et Thomson modem og en router fra Belkin. For noen dager siden fikk jeg problemer med å få lastet ned ting. Jeg starter nedlastingen, men den klarer ikke å koble seg til og blir bare stående på 0%. Trodde først det var noe galt med programmet jeg bruker (Bitcomet), men har nå prøvd forskjellige versjoner av Bitcomet, andre bittorrentprogrammer (Utorrent bl.a.) og andre nedlastingteknologier (Limewire osv) uten hell. Jeg har resatt både modem og router, restartet begge maskinene mange ganger og reinstallert alle programmene jeg har prøvd på begge maskinene. Det eneste jeg ikke har gjort er å slette alt på maskinene og kjøre inn windows på nytt. Men siden problemet kom samtidig på begge maskinen tipper jeg at det har noe med internettforbindelsen å gjøre. Internett fungerer fint på alle andre måter, det er bare nedlastingsprogrammene som ikke klarer å koble seg til. Er det noen her som har noen ide om hva dette kan skyldes og kanskje tips til hva jeg kan prøve for å få dette i orden igjen? Blir veldig glad for all hjelp :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres nesten ut som om nettleverandør har sperret for trafikken.

Skrevet

Jeg kan ikke mene å ha lest noe sted at Telenor har sperret for disse tjenestene.

Har du installert brannmur på maskinene? Har du i så fall sjekket at brannmuren slipper gjennom denne type trafikk, og at den tillater disse applikasjonene å koble seg opp?

Skrevet

Jeg har ikke installert brannmur på noen av maskinene, og windows-brannmuren er slått av. Brannmuren i routeren er på, men jeg har prøvd å skru den av uten at det hjelper.

Gjest Reisende John
Skrevet

Sjekk om du med ditt fildeleprogram er avhengig av "IP-forwarding". Dette setter du opp i ruteren. Gjør et websøk og finn masse info om det.

Jeg har ikke installert brannmur på noen av maskinene, og windows-brannmuren er slått av. Brannmuren i routeren er på, men jeg har prøvd å skru den av uten at det hjelper.

Skrevet (endret)

Takk for alle svar, men nå har jeg fått vite at Telenor faktisk har sperret for denne type trafikk på linja mi. Da jeg ringte kundeservice ble jeg fortalt at problemene med nedlasting ikke skyldtes noe som Telenor har gjort, men etter å ha snakket med en tekniker i Telenor fikk jeg sannheten. Utrolig dårlig. Jeg har skjønt at Telenor ikke har kapasitet til at kundene kan belaste linja fullt ut uten at det går ut over andre kunder, men det skal da ikke gå ut over meg at de er så grådige at de tar inn flere kunder enn de har kapasitet til. Har vært ADSL-kunde hos Telenor siden de startet opp med denne tjenesten, men nå gidder jeg ikke mer og kommer til å flytte internett-abonnementet mitt over til Hallingnett. Fy Telenor :fy_fy:

Endret av Fairy
Skrevet

Hm, ikke noe problem her. Har bare testet bitorrent. Telenor/ADSL

Skrevet

Jeg synes dette høres litt merkelig ut...

Fikk du noen forklaring på hvorfor akkurat din forbindelse skulle være sperret?

Dette er etter det jeg vet ikke noe Telenor gjør til vanlig.

Det ble ikke gjort noe med routeren før problemet oppstod?

Ikke installert noen oppdateringer el.l heller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...