Gå til innhold

Mor som kastet barnet ut vinduet fra 4.etasje

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så på nyhetene idag at en mor hadde kastet sitt 4 år gamle barn ut av vinduet fra 4.etasje...Da spør jeg meg selv at hva i all verden feiler det folk som finner på noe så tvers gjennom psykopatisk?!!? :forvirra: Hva i alle dager har denne lille krabaten gjort kvinnen?! Og for ikke så lenge siden vurderte en psykiater om en mor var skikket til å ha barn pga at hun ikke scoret så høyt på en iq-test..Hallo, :roll: hva om å rette blikket mot de som er psykisk ustabile...Hun andre kan jo være en god mor fordi iq-en er litt lav!!!!!!!! Dette samfunnet kan jammen være rart iblant...... :sur::grine:

Blir nesten skremt jeg......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At noen i det hele tatt klarer å være slemme mot barn (ja mot mennesker generellt altså). Tenk - et lite uskyldig barn.

I helgen har jeg hatt besøk av flere små nieser (8 mnd - 11 år) og har tenkt mitt når jeg sitter og ser på de leker........... ei lita tulle på 8 mnd sitter blid og fornøyd på gulvet og leker med en plast-skje........pludrer og gurgler fornøyd. Ser opp på tante og smiler med små risengryn av noen tenner i munnen sin........... snørra renner..........

2-åringen kommer og spør "tante - synge sang?" - og krabber tilittfullt opp i fanget mitt.......

11-åringen får ta hånd om fjern-kontrollen til TV'n og velge program sjøl........ vil se noe annet enn tante vil - selv om tante gjerne skulle sett på "sitt" program.........

Tenk - tenk at noen orker/klarer å være slemme med barn......... nesten så jeg gråter ei tåre bare av tanken!

Noen mennesker er bare grusomme! :cry:

Heldigvis er de fleste snille da............ 8)

Og - jeg gråter noen gledestårer jeg når jeg ser på "mine" 3 barn som leker rundt meg....... leker på sin måte. Er trygge og tillittsfulle. 8)

Skrevet

Helt enig med deg Angeleyes21. Lurer på hvilken barndom 4-åringen og de andre barna til kvinnen hittil har hatt. Det bør så absolutt settes fokus på barn med psykisk ustabile foreldre, snakker av erfaring.

Skrevet

Jeg synes det er kjempetrist at foreldre klarer og gjøre noe sånt mot barna sine, men de som gjør det er vel ikke akkurat stabile, og det er skremmende at man ikke kan gjøre noe med disse foreldrene før det skjer noe så drastisk. det brude ha vært hjelpeordninger inni bildet fr lenge siden, og jeg fikk s vidt med meg på nyhetene nå at kommuene eller noe sånt viste om denne moren.

Selv om gutten ikke dør, så vil han vel mest sansynelig bli merket for livet, det er trist og tenke på at hun kan ha ødelagt resten av livet hans, med en handlingen som er gjordt på et blunk. det skal ikke mer til for og ødelegge et liv helt. håper denne gutten vil få et godt og trygt nettverk hvis ahn overlever.

Skrevet

Ja, for tro hvilket forhold denne lille gutten kommer til å få til voksme kvinner, eller jenter generelt? Han kommer til å se på dem som farlige, noen som vil han vondt. Jeg fatter ikke at det er mulig å gjøre noe sånt mot et uskyldig lite barn....Jeg var helt på gråten da jeg så det på nyhetene. Jeg er så glad i barn, så noe slikt er helt ufattelig for meg...Men kvinnen har jo et stort psykisk problem, men det er jo ingen unnskyldning for det hun har gjort mot sønnen sin. Jeg blir så sinna!!! :kjempesinna:

Gjest Morticia
Skrevet

Dette er en stor stor ufattelig tragedie, for den lille gutten, hans søsken, familie OG for hans mor.

Denne kvinnen har i en årrekke vært under psykiatrisk behandling - og jeg stiller spørsmålstegn ved hvordan det offentlige kan la en kvinne med en slik bakgrunn ha eneomsorgen for 4 barn. Det er meg helt riv ruskende ufattelig. Spesielt med tanke på at det finnes kvinner i Norge som er fratatt omsorgen for sine barn med den begrunnelsen at "de har ansiktstrekk som er en fellesnevnen for personer med psykologiske avvik".

Etter min mening har det offentlig her i denne saken et særdeles stort ansvar, og svært mye å svare for.

Skrevet

Halvparten av denne tråden utviklet seg til et eget tema, så jeg delte tråden i to. Den andre halvparten av tråden finner dere under tittelen "Kvinner og mishandling".

Lionda mod.

Skrevet

Flere ganger i det siste har jeg tenkt: Hvorfor må media fokusere så veldig på disse tilfellene?? Vi har hørt om veldig mange 'familietragedier' i det siste, og jeg kan ikke helt fri meg fra tanken om at medias dekning har noe å si... Det er nesten så det går 'inflasjon' i fenomenet, på en måte... Det jeg mener er at hvis noen i psykisk ubalanse 'bikker over', er sjansene større for at de gjør noe de faktisk har hørt om, og kanskje har hørt at har skjedd med andre i deres situasjon... Gikk dette an å forstå??

Jeg skjønner dessuten ikke hvorfor vi skal ha så mye informasjon - kan de ikke bare melde om en familietragedie med et skadet barn e.l.? Men neida - alt skal frem, hvam som har gjordt hva, når vedkommende gjorde det, hva de forbipasserende tenkte... Jeg føler iallefall ikke at det er informasjon jeg trenger...

Skrevet
Flere ganger i det siste har jeg tenkt: Hvorfor må media fokusere så veldig på disse tilfellene?? Vi har hørt om veldig mange 'familietragedier' i det siste, og jeg kan ikke helt fri meg fra tanken om at medias dekning har noe å si... Det er nesten så det går 'inflasjon' i fenomenet, på en måte... Det jeg mener er at hvis noen i psykisk ubalanse 'bikker over', er sjansene større for at de gjør noe de faktisk har hørt om, og kanskje har hørt at har skjedd med andre i deres situasjon... Gikk dette an å forstå??

Det gjekk anb å forstå - og eg er einig med deg, eg trur absolutt det er ein samanheng mellom dekning i media og fleire like saker i løpet av ein kort periode. Tross alt, me veit at når sjølvmord vert omtalt i media, får me gjerne fleire sjølvmord. Når det vert rapportert at ein pyroman er på ferde, får me gjerne fleire pyromanar.

At omtalar av andre tragiske hendingar skulle kunna vera skulle vera ein utløysande faktor for andre personar som er disponert for tilsvarande handlingar, vil ikkje forundra meg.

Jeg skjønner dessuten ikke hvorfor vi skal ha så mye informasjon - kan de ikke bare melde om en familietragedie med et skadet barn e.l.? Men neida - alt skal frem, hvam som har gjordt hva, når vedkommende gjorde det, hva de forbipasserende tenkte... Jeg føler iallefall ikke at det er informasjon jeg trenger...

Det triste er at det ofte blir mykje spekulasjonar, enten i media, eller at media ordlegg seg slik at det skapar grunnlag for spekulasjonar - og spekulasjonar er diverre ofte ikkje korrekte. Det såg me jo i denne saka, der media var raskt ute og spekulerte i (av kva grunn?) at det var to menn som stod for ugjerninga.

Og sjølv om slike feilaktige påstandar/spekulasjonar vert tilbakevist, så har ikkje alle like lett for å godta akkurat det; "Ingen røyk utan eld"...

Det burde vera nok at media meldte i frå om fakta i sakene ("4-åring kasta ut frå 4. etasje - uvisst kva som har hendt.") i staden for å koma med spekulasjonar. Men - dei er vel redde for at det ikkje sel om dei ikkje har med spekulasjonar og lada ord. :cry:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...