Gå til innhold

Kroppstemperatur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tidligere hadde jeg en kroppstemperatur på 36,5 relativt konstant døgnet rundt...Dette er ca ett år siden. Nå ligger kroppstemperaturen min på 36,7 på morgenen og opptil 37,5 på kvelden. Hva kan dette skyldes? Jeg har vært mye syk i en periode i vår, men er frisk igjen nå så vidt jeg vet, det er blitt tatt blodprøver av meg som er helt normale. :sjenert:

Er det normalt? Og pleier temperaturen å svinge mellom morgen og kveld?

Litt nysgjerrig her...Jeg kjenner faktisk at temperaturen går opp og ned pga varme/kulde.

Skrevet

Er det normalt? Og pleier temperaturen å svinge mellom morgen og kveld?

Det er helt normalt. Kroppen bruker litt tid på å få opp kroppstemperaturen om morgenen. Det er faktisk noe av det som skiller a-mennesker fra b-mennesker. A-mennesker oppnår ideell kroppstemperatur før b-mennesker, og er dermed mer opplagte om morgenen.

Skrevet

Og pleier temperaturen å svinge mellom morgen og kveld?

Hos meg, ca 0,5 til 1 grad. Varierer alt etter syklusen og aktivitesnivå.

Litt nysgjerrig her...Jeg kjenner faktisk at temperaturen går opp og ned pga varme/kulde.

Det gjør det hos mange. Artig å se på tempacharter på ovusoft og fertilityfriend at det hos mange går opp og ned litt etter årstiden :)

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Temperaturen varierer hele døgnet og er som regel lavest om morgenen eller når kroppen har vært i ro i flere timer. Den varierer også gjennom menstruasjonssyklusen (den kan blant annet indikere om eggløsning har funnet sted, da stiger den ca 0,2-0,5 grader). Etter trening har man høyere kroppstemperatur enn før trening, og dersom man er i et veldig varmt eller veldig kaldt rom, evt utendørs, varierer temperaturen deretter. Normal kroppstemperatur er mellom 36,5-37,5 grader. Måler man i armhulen eller munnen er det vanlig å legge til 0,5 grader, men det vet jo de fleste :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...