flickan Skrevet 13. desember 2006 #1 Skrevet 13. desember 2006 Inspirert av toastmaster-tråden her tenkte jeg å spørre dere hvilke oppgaver dere regner med bryllupsdagen. Da tenker jeg på ALT mellom himmel og jord. Vet at familien vil hjelpe til, men vil prøve å fordele de litt sånn at ikke foreldre ender opp med å løpe rundt og ordne opp i alle tingene som må gjøres men som ingen har fått ansvar for, fordi jeg ikke har tenkt på at noen må gjøre det.. Vil jo at de skal nyte kvelden de også. Så, hvilke oppgaver fordeler dere ut og til hvem? Begynner med det jeg kommer på, tilfeldig rekkefølge: -Hente blomster (brudebukett, osv) hos forhandler. -Pynte vielsessted -Dekke bord -Ordne gavebord -Pakke opp gaver -Ta imot soloartist og vigsler (HEF) -Rydde bord og stoler etter middag -Sette frem kaffe og kaker -Holde kontakt med kjøkkenet under middag -Smårydding underveis -Samle folk til fotografering etter vielsen -Pakke ned gaver -Rydding etter festen -Rydding etter vielsen (HEF) -Servering -Barkeeper -Trakte kaffe -Lage playlist/ta imot musikere/DJ
rusketulla Skrevet 13. desember 2006 #2 Skrevet 13. desember 2006 Du har tenkt på mye Bare Bea, blir nesten litt stressa over alt vi må be om hjelp til.. Men supert med en sånn huskeliste Et par ting til som gjelder for oss iallfall: -Dele ut program i kirka -Ta med blomster fra kirke til lokalet -Ta med alkohol til lokalet -Spille piano under middagen (til evt sanger) Kommer sikkert på mer etter hvert.
Pinki Skrevet 13. desember 2006 #3 Skrevet 13. desember 2006 Et par ting til hvis det er mange sultne gjester: - Lage og servere mat/skjøre opp frukt etc som gjestene kan småspise mens vi er hos fotografen - Lage og servere nattmat Tror vi bare skal ha format, får da være måte på hvor mye mat man skal ha!! :klø:
Gjest Ballerina Skrevet 14. desember 2006 #4 Skrevet 14. desember 2006 -Hente blomster (brudebukett, osv) hos forhandler. - har egen blomsterdekoratør som fikser dette sammen med mamma -Pynte vielsessted - blomsterdekoratøren og mamma (kanskje meg hvis det er dagen før...) -Dekke bord - de på lokalet sammen med mamma og meg og kanskje mammas venninne -Ordne gavebord - min venninne -Pakke opp gaver - min venninne -Rydde bord og stoler etter middag - servitørene -Sette frem kaffe og kaker - servitører (eller mammas venner) -Holde kontakt med kjøkkenet under middag - toastmaster -Smårydding underveis - servitørene -Samle folk til fotografering etter vielsen - hans forlover -Pakke ned gaver - min venninne/mamma -Rydding etter festen - ryddefolkene som følger med i leia -Servering - servitørene -Barkeeper - han som står i baren -Trakte kaffe - servitørene/mammas venner -Lage playlist/ta imot musikere/DJ - toastmaster/oss -Dele ut program i kirka - søstera mi og vennene hennes -Frukt/småmat til gjestene mens vi er hos fotografen - servitørene -Nattmat - servitørene/mammas venninner Jeg tror nok du kan fordele det veldig, men det er jo greit å fordele det på litt få personer sånn at du ikke har så mye å tenke på... Men vi har det jo veldig enkelt med vårt lokale da, de gjør jo veldig mye av det kanskje andre familiemedlemmer heller måtte ha gjort om vi hadde det et annet sted... dessuten så kjenner mamma en blomsterdekoratør som skal hjelpe oss veldig mye - det letter jo på!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå