Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er mann, gift, har barn. Hun har vært til sengs med en annen og fortalte det uoppfordret. Og, det er egentlig greit nok. jeg kan leve godt med det.

Han hun var sammen med jobber i samme bransje, bor på en annen kant av landet, er også gift og har barn. Det hele skjedde på et hotell under et seminar. Det var alkohol, de var kåte osv.

Hun har alltid hatt lov til å flørte og jeg har til tider også antydet at jeg ikke tar det alt for ille opp om hun har sex med noen, gitt at det kun handler om sex/kåthet.

Men, jeghar hatt noen søvnløse netter og kjent på sjalusien etter at dette skjedde. Tilslutt sjekket jeg telefonen hennes og fant spor etter meldinger og samtaler, dog uten innhold. Jeg så også at hun hadde slettet disse (men ikke vært nøye nok med å slette logg). Dette har hun antakelig funnet ut etterhvert og nå vet jeg ikke om det var noen få samtaler i etterkant eller om det fortsatt snakker men at hun er flinkere å slette eller benytter jobbtelefon.

Problemet er at til meg sier hun at de bare har snakket sammen en gang etterpå. Jeg har presset henne litt på dette og sagt at min intuisjon sier meg at det har vært mer (jeg har sett 4 samtaler), men da sier hun bare at jeg ikke har noe å frykte.

Jeg er rimelig sikker på at jeg kan fremskaffe en komplett logg over utgående trafikk. Spørsmålet er om jeg skal gjøre det?

Og., hvis jeg gjør det - hvor går grensen for å la det ligge og ev. konfrontere?

Og, hvis jeg konfronterer henne, så mister jeg jo også kontrollmuligheten i det hun da kan gå over til å bruk bare jobb telefonen. Beholder jeg kontrollmuligheten kan jeg skru på sjarm og innsats og sjekke om det hjelper..

Jeg er helt 100% sikker på at jeg uansett ønsker å fortsette ekteskapet, (om ikke annet så for barnas skyld), men jeg elsker jo jenta og synes ikke det er vanskelig å tilgi et ev. feiltrinn. Jeg har også mine feil selv om jeg ikke har vært utro.

Men altså - hva er den smarte strategien her for å ro i land situasjonen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dropp i alle fall å fremskaffe logg over samtaler.

og hvis du er av den tilgivne typen og hun ikke vil snakke mer om det, så la alt ligge så begraves det nok til slutt, får vi håpe. Lykke til!

Skrevet

Jeg tror nok jeg uansett vil finne ut hvor landet ligger, se hvor stor trusselen egentlig er... Det er litt sånn "i værste fall" så vil jeg iallefall være litt forberedt.

Skrevet

Om du virkelig ønsker å fortsette å være sammen med denne dama, noe jeg egentlig ikke klarer å forstå så ville jeg nok ikke ha fisket loggen nei..

Da hadde jeg heller tatt en skikkelig prat med henne og spurt om hun syns det er greit å ha det sånn som dere har det.

Terapi kanskje? Familierådgivning altså...

Skrevet

Siden han er gift og bor på en annen kant av landet så er vel ikke denne mannen en reell trussel for deg vel?

Slik jeg ser det så er det at hun pynter på sannheten som er den største trusselen for forholdet deres. Nå vet ikke jeg om du forventer 100% ærlighet fra henne, men det er jo greit å ha noen grunnregler i forholdet.

Det blir litt naivt å inndirekte gi henne tillatelse til å ha sex for kåthetens skyld uten å samtidig diskutere hva som skjer _etter_ sexen.

Er det greit at det skjer flere ganger med samme person?

Er det ok at de holder kontakt?

Hvor går din grense? _Det_ er det jo viktig at hun vet.

Jeg vet med meg selv at om min mann sa ok til at jeg fikk ha sex med en annen så kunne det blitt vanskelig om denne mannen virkelig tente meg og ønsket videre kontakt. For om noe er virkelig godt så er det naturlig å gjøre det flere ganger. Kanskje er det kun spenning, men det er jo dumt for deg at dere ikke har noen grunnregler som hun kan forholde seg til.

Skrevet (endret)

Du har nok ikke like lett for å akseptere utroskap som du i utganspunktet vil gi utrykk for. Det er lett å være liberal når ingenting har hendt. Men vanskeligere når man står midt oppi det....

På den ene siden synes du ikke det er vanskelig å tilgi et evnt. feiltrinn. Mens du på den andre siden har hatt søvnløse netter hvor du har kjent på sjalusien.

Hvis du er typen som kan tilgi, hvorfor gjør du ikke bare det?

Det er bare tull å i hemmeligheten liksom tro at du har litt kontroll fordi du har logg på mobilen hennes. Hva slags kontroll gir det deg og hva skal du bruke denne kontrollen til?

Du sier at du har antydet overfor henne at du "ikke tar det alt for ille opp om hun har sex med noen, gitt at det kun handler om sex/kåthet". Så på en måte har du jo gitt henne tillatelse til å være utro... Men du har ikke lyst til at hun skal få følelser for noen? Er det dette du skal finne ut av ved å logge mobilen hennes?

Tror dere må jobbe litt med tilliten i forholdes deres. Og måten å starte på er ikke ved å snoke på hennes mobil. Du må tørre å konfrontere. Det virker som om dere allerede (før hun var utro?) hadde snakket om evnt. utroskap og tatt standpunkt til hvordan det kunne tenkes at dere ville takle slike ting. Nå er det en realitet - da får dere snakke om det også!

Endret av Lizzee
Skrevet

Hvordan noen kan tilgi utroskap i det hele tatt :overrasket: er for meg HELT uforståelig...

Skrevet
Du har nok ikke like lett for å akseptere utroskap som du i utganspunktet vil gi utrykk for. Det er lett å være liberal når ingenting har hendt. Men vanskeligere når man står midt oppi det....

På den ene siden synes du ikke det er vanskelig å tilgi et evnt. feiltrinn. Mens du på den andre siden har hatt søvnløse netter hvor du har kjent på sjalusien.

Hvis du er typen som kan tilgi, hvorfor gjør du ikke bare det?

Det er bare tull å i hemmeligheten liksom tro at du har litt kontroll fordi du har logg på mobilen hennes. Hva slags kontroll gir det deg og hva skal du bruke denne kontrollen til?

Du sier at du har antydet overfor henne at du "ikke tar det alt for ille opp om hun har sex med noen, gitt at det kun handler om sex/kåthet". Så på en måte har du jo gitt henne tillatelse til å være utro... Men du har ikke lyst til at hun skal få følelser for noen? Er det dette du skal finne ut av ved å logge mobilen hennes?

Tror dere må jobbe litt med tilliten i forholdes deres. Og måten å starte på er ikke ved å snoke på hennes mobil. Du må tørre å konfrontere. Det virker som om dere allerede (før hun var utro?) hadde snakket om evnt. utroskap og tatt standpunkt til hvordan det kunne tenkes at dere ville takle slike ting. Nå er det en realitet - da får dere snakke om det også!

Kloke ord fra Lizzee (hmm... har jeg ikke sagt det før?:klø:).

For meg låter det som du bør ta en runde med deg selv og tenke grundig gjennom hva som faktisk er greit for deg. At du har hatt søvnløse netter og at du henvender deg hit og etterspør en strategi "for å ro i land situasjonen", tyder på at dette er langt fra uproblematisk.

Sjekking av logger, behovet for kontrollmuligheter osv tyder på at du er utrygg og ikke har den tilliten til henne som du har behov for. I min verden bygges et godt forhold på tillit og respekt. Ikke på kontroll og strategier. For meg er dette langt på vei motstridende størrelser.

Hvis dette faktisk er greit for deg, er det vel bare å slappe av og elske henne? Da trenger du ikke noen strategi. Da gir du blaffen i loggen og legger deg og sover godt om kvelden.

Er det derimot ikke greit, bør du være ærlig om dette overfor både deg selv og henne. Ellers tror jeg det er vanskelig å oppnå den nødvendige tilliten i forholdet. Kontroll og strategier tror jeg ikke er veien å gå. I hvert fall ikke hvis du ønsker deg en lykkelig og bekymringsfri tilværelse. Tror bare du kommer til å plage deg selv ved å holde på med sånt.

Vi ønsker vel alle å være liberale og tilgivende. Men jeg tror det er viktig å være ærlig med seg selv her. Ellers kan prisen fort komme til å bli alt for høy. Jeg mener ikke nødvendigvis at du lurer deg selv. Men innlegget ditt virker litt selvmotsigende, og da tenker jeg at du kanskje trenger å tenke skikkelig gjennom hvordan du vil ha det. Jeg vet at jeg har satt ting litt på spissen her, men regner med at du tar poenget mitt.

Uansett - lykke til! Og ikke glem at det er lov å stille krav.

Gjest Madam Felle
Skrevet
Dropp i alle fall å fremskaffe logg over samtaler.

og hvis du er av den tilgivne typen og hun ikke vil snakke mer om det, så la alt ligge så begraves det nok til slutt, får vi håpe. Lykke til!

Og dette er jeg helt uenig i, for hvorfor skal han la det ligge når det er hun som har gjort noe gale? For å klare å redde forholdet, bør hun bli som en åpen bok. For ellers får de slike problemer som de nå har, der han ikek tror på henne uansett.

Hun ahr gjort noe gale, og må derfor ha forståelse for at det ikke går over med en gang. Har han spørsmål, så bør hun svare ærlig på de for ellers kommer de nok aldri videre.

Til TS: Det er en ting å si noe, en annen ting å oppleve noe. Det har du tydeligvis fått merke, for hadde du ikke hatt problemer med at hun ahdde sex, så ville du heller ikke vurdert å sjekke telefonen hennes.

Men en kan jo spørre seg selv om det bare er sex, siden de har hatt kontakt på telefon. Men uansett hva det var, så bør konen din bli som en åpen bok. Fortelle deg alt du vil vite, svare helt ærlig uansett hva det nå måtte være. For ellers vil du bare gå rundt som du nå gjør, og det kan slite utrolig mye på forholdet.

Men når du har fått svar på det du lurer på, bør du jobbe med å legge det bak deg.

Skrevet

Unnskyld meg. her har du gitt henne rare signaler, gitt henne lov til å være utro bare det handler om kåtskap??! da kan jo hun like godt bli forelska i en og deretter være utro, og bare skylde på at hun var kåt, nei gi henne tydelige signaler, enten så holder hun seg til deg, eller så er det over.

Skrevet

Jeg har ikke akkurat sagt at det er greit at hun ligger med andre, men når vi har diskutert slike ting har jeg sagt at det er mange ting jeg ville syntes var verre enn om hun hadde en one night stand. Og, det mener jeg vel fortsatt.

Det handler vel også om at jeg ikke ønsker å være sjalu og kontrollerende. Hun har f.eks endel menn som venner og jeg har aldri hatt noe problem med det.

Det jeg synes er mest vanskelig her er egentlig at jeg risikerer å tape enten jeg konfronterer eller lar være.

Hvis jeg konfronterer henne og det faktisk ligger noe i det hun holder skjult for meg (et forhold eller er lei av meg) risikerer jeg å fremprovosere et brudd med en gang.

Hvis jeg ikke gjør det, hvordan kan jeg hindre at ting utvikler seg videre?

Skrevet
Det jeg synes er mest vanskelig her er egentlig at jeg risikerer å tape enten jeg konfronterer eller lar være.

Hvis jeg konfronterer henne og det faktisk ligger noe i det hun holder skjult for meg (et forhold eller er lei av meg) risikerer jeg å fremprovosere et brudd med en gang.

Synes du har en litt defensiv holdning her. Du risikerer alltid å miste den du er glad i. Så brutal er dessverre virkeligheten. Det finnes få garantier.

Jeg synes du bør finne ut av hvordan du vil ha det. Hvordan du vil at ditt forhold skal være. Og gi henne tydelig beskjed om det. Ellers har jeg vanskelig for å skjønne at dere kan få det bra sammen. Og det er vel målet?

Dersom en konfrontasjon fremskynder et brudd som uansett vil komme, tenker jeg at det bare er bra. Men dette er bare mine tanker. Ikke ta det for noe mer enn det.

Skrevet
Jeg har ikke akkurat sagt at det er greit at hun ligger med andre, men når vi har diskutert slike ting har jeg sagt at det er mange ting jeg ville syntes var verre enn om hun hadde en one night stand. Og, det mener jeg vel fortsatt.

Det handler vel også om at jeg ikke ønsker å være sjalu og kontrollerende. Hun har f.eks endel menn som venner og jeg har aldri hatt noe problem med det.

Hvis jeg ikke gjør det, hvordan kan jeg hindre at ting utvikler seg videre?

Det er alltid vanskelig å konfrontere en situasjon som du vet at vil medføre et tap.

Men at du ikke konfronterer gjør ikke at ting blir borte av seg selv. Dvs. det kan jo være en sjanse for at dette forholdet hun har går over.

Jeg tror du må prøve å vende deg til tanken på at du vil vinne noe også - nemlig visshet! I det lange løp er det vondt å gå slik du gjør nå. En konfrontasjon hvor du får vite sannheten og kanskje taper noe gjør vondt - men kan føre til en lettelse!

Jeg har vært der selv og vet at det ikke er lett!!

:troest:

Skrevet

Å du martyr! Noe så nobelt som å fortsette ekteskapet for barnas skyld! Vi bøyer oss i støvet for slik en oppoffring uten tanke for seg selv!

Her er min strategi for deg! Ta en tur på apoteket og kjøp deg et livssupplement med hemoroidesalve, for det er tydelig at du har BESTEMT deg for å bøye deg og ta den i nummer to koste hva det koste gjør!

Dette blir vel slettet ganske så snart når mor Scorpina kommer! KOMM OG TØRK! FERRRRRRRDIG! ENGHHHHHH

Skrevet
Å du martyr! Noe så nobelt som å fortsette ekteskapet for barnas skyld! Vi bøyer oss i støvet for slik en oppoffring uten tanke for seg selv!

Her er min strategi for deg! Ta en tur på apoteket og kjøp deg et livssupplement med hemoroidesalve, for det er tydelig at du har BESTEMT deg for å bøye deg og ta den i nummer to koste hva det koste gjør!

Dette blir vel slettet ganske så snart når mor Scorpina kommer! KOMM OG TØRK! FERRRRRRRDIG! ENGHHHHHH

Hehehe :legrine::klappe:

Skrevet

Hei svaret er enkelt, si at du har endret reglene og de er permanente, uten å antyde hva du har mistanke om..... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...