Helen Skrevet 13. desember 2006 #1 Skrevet 13. desember 2006 Tror ikke det er meningen at vi skal ha kattepus, jeg. Nå har vi den tredje katten på tre år. Den første, Gråpus, måtte vi avlive etter at den hadde begynt å bæsje blod. En stund før det ble den påkjørt så den brakk bekkenet, men den ble helt bra igjen. Den andre, Tigergutt, ble påkjørt i sommer rett ved huset vårt. I går kveld slapp jeg ut Pippi, vår tredje katt, hun er 7 mnd. Hun har enda ikke kommet hjem så jeg har en forferdelig dårlig følelse, hun er aldri ute lenge om gangen. Min 10 år gamle sønn har vært i hele nabolaget å sett etter henne, men han så henne ikke. Synes det er litt rart for hadde hun blitt påkjørt burde hun ligget et sted i nærheten :klø: Men det kan jo hende hun er inne hos noen, hun er veldig glad i mat og kos så er det noen som gir henne det blir hun nok en stund. Jeg synes det er helt forferdelig, jeg tar det faktisk værre enn ungene Jeg håper hun kommer hjem snart, men jeg tror det ikke..............
Gjest Vidvandre Skrevet 13. desember 2006 #2 Skrevet 13. desember 2006 Vår pus var litt forvirra når han var yngre, trodde det bare var å mjaue på nærmeste dør hvis han ble sulten eller ville ha oppmerksomhet. De to første årene vi hadde han ble vi konstant oppringt av folk som hadde ham hjemme hos seg. Og når han hadde kvittet seg med halsbåndet og vi hang opp lapp på butikken, varte det ikke lenge før noen ringte og hadde "adoptert ham". Hvis deres pus er kosen er det sikkert det som har skjedd. Ikke gi opp ennå i hvertfall!
MellonCollie Skrevet 13. desember 2006 #3 Skrevet 13. desember 2006 Uff, skjønner det er lett å tenke det verste. Men som Vidvandre sier, ikke gi opp enda. Pusekatter finner nå på så mye rart da, og det kan jo være noen som har tatt vare på henne et sted. Heng opp lapper, og plutselig dukker hun nok opp
treningsjenta Skrevet 13. desember 2006 #4 Skrevet 13. desember 2006 huff det er vondt å sitte med disse følelsene og tankene.. men det går som oftest bra! vås pus pleide heller aldri å ta seg lange turer, og han kom alltid hjem til kvelden og var inne om natten. men så en dag så ble han også borte, og jeg kan love deg det var kaos i heimen! han kom ikke hjem til kveld, og søvnen var meget dårlig den ntten, og han kom heller ikke hjem den natten.... ut på dagen deretter satt han der ute og ventet som vanlig:) og vår lille pus var kommet hjem igjen:) så, det kan være pusen din bare har tatt seg en lengre tur denne gangen, en gang må jo faktisk bli den første. nå som pusen vår tar seg lengre turer bekymrer vi oss ikke så mye lenger..for den vet nok hva den gjør:)
doodles Skrevet 23. desember 2006 #5 Skrevet 23. desember 2006 Vet hvordan du har det, ts. Det var fryktelig da første pusen vår ble borte for et par år siden, men nå savner vi den andre og! Jeg forsøker å være tapper overfor eldste jentungen og si at pus har tatt seg en ferie eller funnet en kjæreste, men hun svarer bare "Nei, mamma. Den er sikkert død!"
Helen Skrevet 24. desember 2006 Forfatter #6 Skrevet 24. desember 2006 Vet hvordan du har det, ts. Det var fryktelig da første pusen vår ble borte for et par år siden, men nå savner vi den andre og! Jeg forsøker å være tapper overfor eldste jentungen og si at pus har tatt seg en ferie eller funnet en kjæreste, men hun svarer bare "Nei, mamma. Den er sikkert død!" ← Huff, ja dette er ikke greit. Pusen vår har ennå ikke kommet hjem igjen så jeg tror nok ikke vi ser den noe mer Også jeg som hadde kjøpt julegave til henne
Grendel Skrevet 25. desember 2006 #7 Skrevet 25. desember 2006 Jeg må også si at jeg vet hvordan du har det. På grunn av uheldige omstendigheter har jeg mistet en del katter. Etter at den andre pusen min ble påkjørt, har jeg bestemt meg for at jeg aldri mer skal ha utekatt i nærheten av en trafikkert vei.. Det er veldig trist. Men har du gjort alt du kan for at pusen skal komme til rette igjen? Har du hengt opp lapper, gått til naboene og spurt? Det er også mange ubetenksomme mennesker som fort tar imot en liten kjælen søt pusekatt. Det kan være en fordel å få tak i et halsbånd (med borrelås, så den ingen henger seg fast noe sted og ikke kommer løs!) og venne pus til å gå med det, med telefonnummeret deres, og chippe pusen er også en god idè, og faktisk også påbudt fra og med 1. januar 2007. Sett gjerne ut litt mat til pus på et sted som for den er kjent og kanskje ikke så lett tilgjengelig for andre puser/dyr. Er det skog/trær der dere bor? Puser kan fort sitte fast i et tre fordi de ikke tør komme ned. Ta med lommelykt, lys, rist på en boks med mat (hvis den er kjent med lyden) og rop. Lykke til..håper pus kommer snart tilbake!! Klemmer fra meg og pusene Bast og Frøya.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå