Jalp Skrevet 13. desember 2006 #1 Skrevet 13. desember 2006 I en rekke fora for seksualitet på nettet forkuseres det mye på kropp og kroppsdeler. Også i dette forumet. Vi ser forskjellige vinklinger i forhold til hvilken beskaffenhet som er best, for eksempel om hva som er best av størrelsen på pikk og mus. Jeg har vel hatt inntrykk av at dette er tema som i første rekke har opptatt de yngste av oss voksne, men jeg er ikke lenger så sikker. -Er det ikke lenger slik at vi liker den musa som sitter på den kvinnen vi liker? -Er det ikke lenger slik at vi liker den pikken som sitter på den mannen vi liker? Man kan få inntrykk av at mange først og fremst har sex med kroppsdelen og ikke mennesket. Er det greit å ønske at partneren modifiserer kroppen sin for å passe i forhold til ett eller annet ideal eller seksuelt ønske?
Tabris Skrevet 13. desember 2006 #2 Skrevet 13. desember 2006 Flott post! Jeg synes det er hårreisende hvis noen faktisk ønsker/mener at partneren skal forandre utseende fordi det ikke passer overens med det naive drømmebildet man har i hodet. Når det er sagt, så tviler jeg på at det er spesielt mange som ønsker det. Kanskje det blir diskutert mye kjønnsorganer og kroppsdeler fordi det er det mange forbinder med seksualitet og seksualitet forum? Ikke at jeg påstår at kjønnsorganer og kroppsdeler ikke er relevant når man har sex (jeg ser for meg noen kunne sitert meg her hvis jeg ikke presiserte det ), men det sier litt om fokuset, det er jeg enig i.
Gjest gjesta Skrevet 14. desember 2006 #3 Skrevet 14. desember 2006 -Er det ikke lenger slik at vi liker den musa som sitter på den kvinnen vi liker? -Er det ikke lenger slik at vi liker den pikken som sitter på den mannen vi liker? Man kan få inntrykk av at mange først og fremst har sex med kroppsdelen og ikke mennesket. Er det greit å ønske at partneren modifiserer kroppen sin for å passe i forhold til ett eller annet ideal eller seksuelt ønske? ← Jeg blir skremt dersom det er slik det er blandt enkelte. Min ekssamboer var flere ting som jeg i utgangspunktet ikke likte, men som jeg fant ut jeg kunne leve med rett og slett fordi det fulgte med ham. Jeg liker ikke hår på ryggen, men jaggu taklet jeg ikke det og. Sluttet å se det etter hvert. Han sa flere ganger at han hadde liten penis hvilket jeg ikke valgte å kommentere. Jepp, det stemte, men hadde ingen betydning. Sexen og tenninga var meget bra. Han var 30 kg for tung og sånt liker jeg egentlig ikke. Tok det og. For jeg falt for personen. Dersom noen skulle si til meg at puppene mine henger, magen ikke er stram nok, musa ikke stram nok og at jeg er får tynn. Ja, da ville jeg få komplekser. Jeg er ikke perfekt, men jeg er meg. Tar du meg så tar du hele meg. Jeg orker ikke å tenke på hvordan jeg ser ut. Skal jeg nyte sex med deg så er ikke et strøkent utseende noe som står på agendaen. Hadde det gjort det så hadde jeg vært mer opptatt av hvordan jeg ser ut enn å nyte en mann og tilhørende sex. Det ville ha vært tragisk for begge parter. Nå er jeg godt voksen da og de fleste av oss har ikke lenger perfekte kropper. Jeg håper inderlig at det ikke er sånn hos yngre. At det er kropp og ikke personlighet som teller. (Jada, jeg vet godt at man må like det man ser , men det er ikke det det handler om her.)
Pingli Skrevet 14. desember 2006 #4 Skrevet 14. desember 2006 Henger meg på og applauderer for denne tråden Er enig med alt som er skrevet over her, så føler kanskje ikke det er så mye å tilføye... Tenning er absolutt ikke bare avhengig av utseende!!
skorpionen 68 Skrevet 14. desember 2006 #5 Skrevet 14. desember 2006 Er helt enig med de over meg her i tråden.... For meg er det feelingen jeg får når jeg tar på den andre og ikke hvordan den andre ser ut som er det viktigste for meg....
Yme Skrevet 14. desember 2006 #6 Skrevet 14. desember 2006 Syns det her var en bra tråd. For meg kan folk få ha de preferansene de måtte ønske, men folk må ikke plage segselv med det! Jeg tror det er flere som er optatt av "jeg er har små pupper" eller "hmm... Kunne jeg kansje gått ned noen kilo?" enn "haha, hu var sjukk da!!" osv. osv. Det finnes altid noen som liker den personen akkurat du er, selvom det også fins sånne som vil si "hahaha, du har aaaaltfor stor rumpe... Gidder ikke leke med deg, tenk!!". Folk fleste er ikke drittsekker, så jeg tipper det er flere av de som faktisk tar deg sån du er.
Gjest gjesta Skrevet 15. desember 2006 #7 Skrevet 15. desember 2006 Jeg har preferanser angående menns fysikk som går både i den ene og den andre retningen, men selvsagt vet jeg at jeg ikke kommer til å ende opp med noen som er akkurat som idéalmannen jeg har fantasert fram. Kanskje kommer han ikke til å ligne i det hele tatt, og det er helt greit. Når det er sagt, har jeg også fantasier om hvilken personlighet jeg ønsker at en fremtidig kjærlighet skal ha, og her er jeg ikke like villig til å fire på kravene. Likevel forventer jeg ikke at hver minste fysiske detalj på den jeg en gang vil treffe kommer til å forvandles til et ideal, selv om detaljen sitter på den jeg elsker. Altså: Mennesket og det indre er viktigst, men jeg forventer også forståelse for at jeg har preferanser utover dette. Sånn er jeg bare. Dette betyr ikke at jeg aktivt ville gå inn for å forandre noen, men jeg må innrømme at jeg kunne kommet med råd og vink for hvordan han best kunne tilfredsstille enkelte av ønskene mine. Hvordan han vil reagere på dette, er opp til ham.
Lestat Skrevet 15. desember 2006 #8 Skrevet 15. desember 2006 Man kan få inntrykk av at mange først og fremst har sex med kroppsdelen og ikke mennesket. ← Jeg er forsåvidt enig med deg at til tider er mange slike forum så overfokusert på kropp og teknikk at det blir regelrett latterlig, men det ligger kanskje i sakens natur. Jeg tror flere synes det er en større integritetsgrense å kryss og skulle diskutere partnerens egenskaper, enn kroppslig tenning og teknikk. Å utesette seg selv for gjenkjenning på et seksualforum er en ting, og avsløre indre tanker/egenskaper hos partneren blir noe annet. Men for å ta diskusjonen kropp/mennesket: Ja takk begge deler For min del er begge en del av tenningen. Mennesket er helt klart den viktigste, men jeg ser ikke noe galt i å snakke om kropp heller. Hvis det er noe jeg med enkle midler kan fikse på for at dama skal finne meg mer attraktiv, gjør jeg mer enn gjerne det. På samme måte som det blir feil "å ha sex med kroppsdeler" blir det feil å forkaste kropp som en del av tenningsmønstret.
Gjest Gjesta Skrevet 15. desember 2006 #9 Skrevet 15. desember 2006 Bra tråd!! Jeg har alltid tent på personlighet og ikke det fysiske. Heldigvis.
Sofia Skrevet 15. desember 2006 #10 Skrevet 15. desember 2006 (endret) Bra tråd!! Jeg har alltid tent på personlighet og ikke det fysiske. Heldigvis. ← Enig med deg Evelina. Jeg er så utrolig forelsket i kjæresten min at jeg synes han er den deiligste i hele verden!! Skulle jeg begynne å se etter detaljer ved han som jeg skulle kunne "sammenligne" med tidligere elskere, hadde det fort kunnet blitt ting å sette fingeren på... men jeg har det så godt sammens med han, at jeg vil ha han nøyaktig slik han er! Endret 15. desember 2006 av Sofia
Gjest Gjesta Skrevet 15. desember 2006 #11 Skrevet 15. desember 2006 Enig med deg Evelina. Jeg er så utrolig forelsket i kjæresten min at jeg synes han er den deiligste i hele verden!! Skulle jeg begynne å se etter detaljer ved han som jeg skulle kunne "sammenligne" med tidligere elskere, hadde det fort kunnet blitt ting å sette fingeren på... men jeg har det så godt sammens med han, at jeg vil han han nøyaktig slik han er! ← akkurat Jeg vet godt at mannen min hadde sett rimelig kjedelig ut for de fleste ved siden av fex Brad Pitt (ikke at jeg syns han er så kjekk men det syns visst de fleste) men for meg er han den vakreste i verden (selvom han godt kunne gått og klippet seg snart)
Gjest Bellatrix Skrevet 15. desember 2006 #12 Skrevet 15. desember 2006 Flot tråd. Jeg er helt enig i at det er hele mannen jeg skal ha sex med, ikke bare deler av han.
Jalp Skrevet 15. desember 2006 Forfatter #13 Skrevet 15. desember 2006 Og kanskje er det slik for de fleste at sex blir bedre hvis man føler seg akseptert slik man er? Som hele seg? Og det å godta andre som de er, blir kanskje også gjenkjent som en svært sympatisk egenskap, som igjen gjør at man blir attraktiv? Har det innrykket.
Gjest =tentacle= Skrevet 15. desember 2006 #14 Skrevet 15. desember 2006 Mitt inntrykk er at de fleste kroppsdelstråder handler om at trådstarter ønsker å finne ut hva det motsatte kjønn vil mene om en fysisk egenskap ved ham eller henne, og i mindre grad om å fremheve sine egne krav til kroppen til en partner. Jeg tenner mest på person og utstråling, og kroppen er mindre viktig. Folk virker også flottere etterhvert som man blir mer glad i dem. Likevel, det finnes kropper jeg ikke ville tent på. En estetisk og sexy kropp, som man bare må ta på, er jo også veldig deilig da...
micia78 Skrevet 15. desember 2006 #15 Skrevet 15. desember 2006 (endret) Enig med deg Evelina. Jeg er så utrolig forelsket i kjæresten min at jeg synes han er den deiligste i hele verden!! Skulle jeg begynne å se etter detaljer ved han som jeg skulle kunne "sammenligne" med tidligere elskere, hadde det fort kunnet blitt ting å sette fingeren på... men jeg har det så godt sammens med han, at jeg vil ha han nøyaktig slik han er! ← Er helt enig med dette, jeg også! Tenker at det handler litt om å være med én og akseptere at man vil være med denne ene fordi han / hun er akkurat sånn... både fysisk og psykisk. En estetisk og sexy kropp, som man bare må ta på, er jo også veldig deilig da... ← Heldigvis er det veldig personlig hvordan man definerer estetisk og sexy... ellers ville vi jo alle villet ha den samme... tenke seg til hvordan det ville vært... KAOS.... Endret 15. desember 2006 av micia78
Gjest =tentacle= Skrevet 15. desember 2006 #16 Skrevet 15. desember 2006 Heldigvis er det veldig personlig hvordan man definerer estetisk og sexy... ellers ville vi jo alle villet ha den samme... tenke seg til hvordan det ville vært... KAOS.... ← Klart det blir i forhold til egne preferanser
skanky Skrevet 15. desember 2006 #17 Skrevet 15. desember 2006 Nå er vel disse "debattene" mer generelt pjatt om hva man liker og ikke liker. Selv om jeg kan finne på å skrive at jeg liker en penis på 18.4 cm, så betyr ikke det at pikken går foran personligheten når jeg velger kjæreste.
Jalp Skrevet 16. desember 2006 Forfatter #18 Skrevet 16. desember 2006 Men hvis man tar denne diskusjonen et hakk videre, så kan man jo dvele litt ved det jeg oppfatter som problemorienteringen i forhold til kropp og seksualitet. Veldig mange kvinner og menn har komplekser i forhold til kroppen og seksualiteten sin. Noen eksempler: -Er det han som kommer for tidlig, eller er det hun som er for treg? -Er det han som er for stor, eller er det hun som er for trang? -Er det hun som vil for ofte, eller er det han som vil for sjelden? -Er det hun som er prippen, eller han som er pervers? Sånn kan man holde på i det evige, og skal man tolke mange innlegg på nettet om seksuelle problemer, er vi veldig flinke til å legge "skylden" for eventuelle problemer over på partneren vår. Jeg antar det er mange som har erfaring med slike bebreidelser, men det skal godt gjøres å finne noen som har opplevd at det kommer noe konstruktivt ut av den typen tilnærming. Hva er det som gjør at mange blir så problemfikserte at de ikke evner å se mulighetene?
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2006 #19 Skrevet 16. desember 2006 Det kan virke som om mange i dag trenger en "designer partner" som helt matcher deres behov og forventninger på alle plan, meneskelige aspekter har mindre betydning. Noe annet en perfekt er ikke aktuelt.. Et resultat av at vi stadig stiller krav til å få det slik vi vil på alle plan.
aline Skrevet 18. desember 2006 #20 Skrevet 18. desember 2006 Nå er vel disse "debattene" mer generelt pjatt om hva man liker og ikke liker. Selv om jeg kan finne på å skrive at jeg liker en penis på 18.4 cm, så betyr ikke det at pikken går foran personligheten når jeg velger kjæreste. ← dette tror jeg er vesentlig, jeg kan godt si at jeg liker sånne menn, og jeg tenner på en så og så stor penis, jeg liker bedre kropper som er slik og sånn en sånn og slik og synes den slags hårfarge er supersexy, DET vil derimot ikke si at det er en slik "designermann" jeg leter etter eller forventer å ende opp med. men har ikke de fleste noen tanker om hva man liker hos det andre kjønn? jeg mener, jeg vet hvordan jeg liker at jeg selv er og ser ut og fungerer, det er ikke likegyldig selv om jeg liker meg selv og er glad i meg selv som person, jeg liker likevel at jeg ser sånn og slik ut og syne det er viktig. og er det feil å ha preferanser? dersom jeg liker normal til normal pluss-penisstørrelse bedre en liten, vil det si at jeg kun har sex med en kroppsdel? kan det ha med dårlige erfaringer å gjøre? dersom noen synes stor penis ikke er for dem, kan det ha vært pga dårlige erfaringer med nettop det? og derfor får de en preferanse som føles naturlig? det betyr jo ikke at det er slik at om man møter en man virkelig finner tonen og kjemien med, så dumper man vedkommende om penisstørrelse er annerledes, men det betyr kanskje at det blir enda ett pluss dersom den er slik en har preferanser for. jeg har preferanser, har faktisk opptil flere "ønsker" jeg, til tross for at kjemi og personlighet er viktigst av alt, så har jeg altså OGSÅ tanker om hvordan visse kroppslige ting.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå