AlmaCity Skrevet 13. desember 2006 #1 Skrevet 13. desember 2006 Jeg elsker å ta bilder med digitalkamera. Jeg legger de inn på dataen og behandler de i photoshop. Blir stort sett sort/hvitt, kontrastjusteringer og fargebalansen som brukes.. Men jeg vet photoshop har uendelige muligheter, og de som er god i det kan få utrolig mange stilige og spennende bilder. Dette ønsker jeg også å få til, og lurer derfor på om det finnes en god bok (gjerne på norsk) som kan enkelt forklare og illustrere hvordan man går frem for å få til ulike effekter og manipulasjoner i photoshop?
Crazee Skrevet 14. desember 2006 #2 Skrevet 14. desember 2006 No skal ikkje eg tilrå ei bestemt bok i denne omgang - gjerne fordi eg ikkje veit kva bok det skulle vera, men òg fordi kva som er ei god bok kjem an på kva du kan og kva du vil gjera med bileta. Om du berre vil forbetra bileta eller restaurere gamle bilete, så er du ute etter noko anna enn om du vil lage skikkelege fantasy-bilete, til dømes. To ting du kan vurdere er: 1. Sjå etter i fotoblad for digitalfotografi - her er det ofte kurs i Photoshop og Elements, kanskje òg Pain Shop Pro, som tek for seg korleis du får til ulike effektar. 2. Last ned podcasts med video frå nettet. Det er mange av dei, og mange bra. Og så er dei gjerne gratis Eg laga til ei side her i bloggen min for ei stund sidan, med lenker til fleire plassar som er nyttige.
Chic Skrevet 14. desember 2006 #3 Skrevet 14. desember 2006 For å lære grunnleggende av de forskjellige verktøyene du har der, vil jeg anbefale Adobe Photoshop - classroom in a book (pass på at du kjøper den boken som er til din photoshop versjon). Den er utgitt av Adobe selv, og vil nok være en god start. Ellers kan du jo også google etter photoshop tutorials, fins masse på nett!
AlmaCity Skrevet 14. desember 2006 Forfatter #4 Skrevet 14. desember 2006 Jeg bestilte nettopp ei norsk bok på nettet, så får vi se om den er noe særlig:)
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 14. desember 2006 #5 Skrevet 14. desember 2006 For å lære grunnleggende av de forskjellige verktøyene du har der, vil jeg anbefale Adobe Photoshop - classroom in a book (pass på at du kjøper den boken som er til din photoshop versjon). Den er utgitt av Adobe selv, og vil nok være en god start. Ellers kan du jo også google etter photoshop tutorials, fins masse på nett! ← Skriver under på denne. Boka er SVÆR og ser ganske så skremmende ut, men det er veldig godt forklart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå