Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er 20 han er 25. har vært sammen i strax fem år, :kysse: og vi er nyforlovet.

jeg har alltid vært moden for alderen i forhold til venner og interesser,

(er allerede lei av festing og å gå ut på byen..), jeg vil ha et meningsfyllt liv :roll: . men er det vanselig for ei på 20 eller 22 å ha barn og klare seg økonomisk og ta en utdannelse senere? Håper noen vil gi tilbakemelding :vinke:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg fikk min første som 20 åring. Rakk akkurat å fylle 20. Når han var 1 1/2år begynte jeg på sykepleien. Mange som både har fått barn når de har studert, og etter at de er ferdig utdannet. Sier at det er bedre å få barn, når man er student. For da har man litt mere frihet, enn når du har en jobb.

Jeg er nå 24 år, og fikk nr.2 i oktober. Hun er nå blitt 4 måneder. Jeg studerer ikke lenger. Jeg har flyttet til Danmark, og har tenkt meg på jordmorskolen. Ser ikke mørkt på å studere å ha 2 barn, det tror jeg nok går fint.

Hilsen Viblie

Skrevet

Det er valg som alt annet :wink: og det er bare du som må leve med de valgene du tar. For meg var det riktig å studere først, og så få barn ( er 27 år, gift, har arbeid og venter barn i oktober). Jeg vet iallefall at jeg ikke ville ha byttet bort min bekymringsfrie og festlige studietid. Jeg angrer egentlig på at jeg ikke festet mer... Selvfølgelig kan man studere når man har barn, man kommer bare i en annen situasjon enn de fleste av medstudentene. For meg var det viktig å kunne delta på det sosiale i tillegg til det fagelige. Videre kunne jeg være totalt ansvarsløs og bruke opp alle pengene uten å tenke på andre enn meg selv og jeg kunne dra på hytteturer på sparket :hoho: En ting jeg vil be deg tenke på før du får barn og begynner å studere, er at under studiene kan man møte mange, mange fasinerende, sexy og tiltrekkende gutter. Da er det litt kjedelig å være bundet med barn...

Dette er min mening og erfaring på området. Men i bunn og grunn er det bare deg og atter deg som kan ta valget 8)

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Når jenter som deg skriver slike innlegg har de allerede bestemt seg og er bare ute etter bekreftelse og ingenting annet. Hvorfor skulle noen i det hele tatt forsøke og få deg på andre tanker?!

Milla

Skrevet

Det er klart at jeg ønsker en bekreftelse; en bekreftelse

på at det er "trygt" å skaffe barn relativt tidlig, i forhold til verden i dag, livvsstil og utdannelse underveis. Det er jo et faktum at begge foreldre i jobb og en utdannelse er det beste grunnlaget for et barn å vokse opp me, foreldre som klarer å ta seg av det økonomisk... Ønsker ikke å begi meg ut på noe som medfører vanskeligheter. :-?

Gjest Zalomine
Skrevet

Og når du ikke har noe å bidra med, Milla, hvorfor skriver du da?

Denne jenta sier hun vil, men ikke at hun har bestemt seg.

Dette med studietid er forøvrig veldig forskjellig. Selv er jeg nyutdannet og kan nok si, med den "festingen" jeg hadde gjennom mine 4 år som student, så hadde jeg kunnet hatt en baby uten at det haded skadet mitt sosiale liv nevneverdig. For jeg er av den typen som ikke drikker, ikke løper på byen, men som trivest best hjemme.

Selvsagt blir studietida di svært annerledes om du har barn, men det er mange studenter med barn faktsik, så du blir ikke alene om det. Om du vil, så klarer du det. Økonomisk er studietida ikke en ille tid å få en unge, du får ekstra støtte fra lånekassen, mye bedre enn å gå rett fra skolebenken til mammarollen i alle fall. får du ikke barn når du studerer, så bør du ha skaffet deg en jobb før du blir gravid.

Dette er noe bare du og fin kjære kan finne ut av. Ikke bli gravid uten at dere er enige om det i alle fall. Du er enda ung og har livet forran deg, du har god til på å få barn. Ikke lurt å "lure" ham, så snakk sammen om dette. Dere er to om å lage baby.

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
Ønsker ikke å begi meg ut på noe som medfører vanskeligheter. :-?

Vel.... det høres jo slik ut.

Milla

Skrevet
Ikke lurt å "lure" ham' date=' så snakk sammen om dette. Dere er to om å lage baby.[/quote']

Nei, kunne ikke falle meg inn å "lure" ham.

Gjest Zalomine
Skrevet

Nei, jeg regnet ikke med det da. Det jeg mente å poengtere var at dette er noe dere to må komme frem til. Vi her, vi kan ikke annet enn si våre meninger, og du blir vel ikke stort klokere av det... Tross alt er det DERES liv, og hva som er rett or noen, er feil for andre.

Skrevet

Sier meg 100% enig med Fredagsbarn.

Selv ble jeg mor for første gang når jeg var 18 år. Ikke planlagt, men ting har ordnet seg likevell. Vi har aldri angret på valget vi tok, ikke en eneste gang!

Vårt andre barn fikk vi endel år etter, da var økonomien bedre, vi var etablerte, ferdig med utdannelse og blitt de aksepterte årene eldre. Og ja, det var lettere med nummer to, først og fremst fordi det er lettere å få barn når bosituasjonen er ordnet.

Min konklusjon: dette må dere finne ut av selv, men dere HAR god tid og hvis dere tviler; - vent litt.

Lykke til!

Skrevet

Jeg sier bare at alt er mulig hvis du virkelig vil det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...