Gjest sexysadie Skrevet 15. oktober 2002 #61 Del Skrevet 15. oktober 2002 så d er ikke å anbefale altså? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WencheO Skrevet 16. oktober 2002 #62 Del Skrevet 16. oktober 2002 Hei Sexysadie! Fra andre land enn Sverige vil det koste mange penger. Og det spørs jo hvor mye penger du vil legge i en hund :D Den jeg tok inn fra USA kom på rundt kr. 52 000-, men fra Sverige blir det billigere enn om du kjøper valp i Norge. Når vi tenker på kronekursen. Men da må du ikke stoppe på tollen og fortelle at du nettopp har vært og hentet valp i Sverige.. :blunke: Fra de andre Eu/Efta landene blir det kanskje litt forskjellig hva du må betale. Men da må du tenke på at prisen vil bli hva du må gi for valpen(+toll) og hva oppdretter skal ha for at hunden må stå der i flere mnd. + alle vaksiner etc... Mvh Wenche Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 16. oktober 2002 #63 Del Skrevet 16. oktober 2002 WencheO Takk for informative innlegg!!!!!!!!!! Du har virkelig peil!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WencheO Skrevet 16. oktober 2002 #64 Del Skrevet 16. oktober 2002 Hei igjen! Peil og peil Jeg har hatt hunder i noen år kan du si, og har tatt inn x-antall hunder fra utlandet. Så man lærer så lenge man lever :blunke: Mvh Wenche Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 16. oktober 2002 #65 Del Skrevet 16. oktober 2002 Vel WencheO, du øser iallfall velvillig ut av din kunnskap. Har hatt hund hele livet men har nu funnet av at jeg vet for lite om hund og hunderealiterte ting. Vokste opp m Schæffer, Rottweiler, St Bernardshund, en og annen dobberman stakk også innom. (Min mor mener bestemt at d tidligere også var en blå/grå fargevariant av dobbermann) Den hunden jeg husker best er faktisk en liten ferskenfarget puddel kalt Bamse som min mors eldste søster eide (Hun drev kennel og avlet Toy Puddel og Cairn Terrier til langt opp i 90årene under navnet Kjeungskjær) I voksen alder , har jeg aldrig hatt råd (før nå) til en renraset hund, så jeg har eid diverse blandingshunder og d har vært helt OK. Har nu en Schæffer/bordercollie/Newfoundlender blanding og hun er kjempesnill og meget stødig hund Føler nu egentlig for å få hundeholdet i litt mere organiserte former, og gjøre noe ut av lidenskapen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. oktober 2002 #66 Del Skrevet 30. oktober 2002 Grand Danois er en utrolig vakker hund,og rimelig enkel å ha med å gjøre.Synd den er så utrolig kostbar å holde. Da jeg ikke har erfaring med rasen tørr jeg ikke å gå for en omplasseringshund Sukk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 6. november 2002 #67 Del Skrevet 6. november 2002 Gjest: Jeg hadde heller tatt imot en ukjent voksen Grand Danois enn en ukjent voksen Schæffer.En GD er bare diger glad og lykkelig den. Bare søk deg etter en omplasseringshund du, d finnes sikkert noen. Spør i GDklubben eller henvend deg hos oppdretterne, kan være de vet av noen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WencheO Skrevet 12. desember 2002 #68 Del Skrevet 12. desember 2002 Jeg skrev ved en feiltagelse ikke under med mitt navn... Men her er det: Igjen hilsen WencheO Denne tispen som er sitert om under her er faktisk re-røntget og her er svaret: Hun har en perfekt hofte på den ene siden og en med svak grad på andre. Dette kan jeg forsvare, da man ikke skal se seg helt blind på HD. Dette er en nydelig tispe, og jeg håper selv at jeg får kjøpe en valp etter henne. Mvh WencheO Hei på deg Charmina Jeg vet om en Harlekin på vestlandet som muligens skal parres. Men den hunden har Middels HD. Jeg syntes ikke det er noe særlig ok at man parrer hunder med HD. Og særlig ikke over svak grad. Da bør man vite hva man driver med, og vite nøyaktig hva som ligger bak på stamtavlen til de hunder man har tenkt og bruke. Men nok om det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pippen Skrevet 13. desember 2002 #69 Del Skrevet 13. desember 2002 Ååå, Grand Danois! :-D Fikk min Queenie i 1988, gul i fargen og med en flott svart maske. Nydelig. De vet ikke at de er så store, og trenger ikke så mye plass som folk tror. De elsker å sitte med roma si på fanget ditt når du sitter i sofaen Hun fikk dessverre både magedreining, livmorbetennelse og døde allerede som 6 1/2 åring. Men jeg ville aldri vært henne foruten! Tenker ofte på henne. Pia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 26. desember 2002 #70 Del Skrevet 26. desember 2002 Hei! Grand danois er en veldig stor (kan veie opptil 90kg) og krevende hund. Før i tiden ble den brukt som kamphund :x og vakthund (er som regel vakthund enda). Grand danois er en kjærlig, vennlig, lojal og makelig anlagt hund. Men på grunn av den store størrelsen er det viktig med tidlig og solid oppdragelse. Man får da en effektiv, men kontrollerbar, vakthund. - Miamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. desember 2002 #71 Del Skrevet 29. desember 2002 Hei! Grand danois er en veldig stor (kan veie opptil 90kg) og krevende hund. Før i tiden ble den brukt som kamphund :x og vakthund (er som regel vakthund enda). Grand danois er en kjærlig, vennlig, lojal og makelig anlagt hund. Men på grunn av den store størrelsen er det viktig med tidlig og solid oppdragelse. Man får da en effektiv, men kontrollerbar, vakthund. - Miamor Har Kira en slik selv tro? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. desember 2002 #72 Del Skrevet 29. desember 2002 Har Kira en slik selv tro? Dette høres ut som hentet rett fra en hundebok? Har Kira noen egen erfaring? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 25. februar 2003 #73 Del Skrevet 25. februar 2003 Charmina Ble d noe av GD-kjøpet, eller? (Spent) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 26. februar 2003 Forfatter #74 Del Skrevet 26. februar 2003 Hei Jobber med saken ennå.............men regner med at det går i orden til sommeren!!! Skal gi deg et ord når jeg har fått valp i huset!!! -Charmina (den hundegale) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 26. februar 2003 #75 Del Skrevet 26. februar 2003 er du helt hektet på Harlekin da eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest knutta Skrevet 7. mars 2003 #76 Del Skrevet 7. mars 2003 Hei. Hyggelig at du har lyst til å kjøpe GD. Har selv hatt flere og du kan glede deg til å få en hund som er STOR ,men verdens "minste".... Den er ikke så glad i å være hjemme alene, men er gladlig med deg overalt. Den er glad i å gå på tur og få mulighet til å leke med andre hunder. Det er ikke noe problem hvis du melder deg inn i klubben (NGD) Det er en klubb som er aktiv og har mange muligheter for en som vil dele erfaringer med likesinnede. Jeg lover deg... EN gang Grand Danois.. alltid Grand Danois. Jeg prater av erfaring. Har selv hatt andre raser tidligere og har tenkt at neste gang blir det en "normal" hund, men nei det går ikke, det blir alltid Grand Danois. Lykke til. Klem fra meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 7. mars 2003 #77 Del Skrevet 7. mars 2003 Det er noe med Giganten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2003 #78 Del Skrevet 7. mars 2003 Lever ikke denne rasen veldig kort i forrhold til små hunderaser? Synes å ha sett at vanlig levealder bare er ca. syv år. :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest knutta Skrevet 8. mars 2003 #79 Del Skrevet 8. mars 2003 Nå har jeg svart på en melding jeg så som jeg følte jeg kunne gi et informativt svar, men akk og ve. Dette menneske som vil kjøpe hund har nå fått dusinvis av svar. Kan du ikke avslutte med å si at Grand Danois er flott å se på, men det er nok ikke din rase. Hadde du vært sikker i din sak så hadde du gått rett inn på NGD sine klubbsider. Jeg er overrasket over at seriøse oppdrettere gidder å jatte frem og tilbake her. Men det er kanskje i håp om å få solgt en valp. Et råd til deg er: Ta kontakt med de riktige personene. Gå på utstillinger å se, der får du se rasen og du treffer helt sikkert noen som kan gi deg de råd du trenger. Kanskje du skulle vurdere å kjøpe en katt...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 10. mars 2003 #80 Del Skrevet 10. mars 2003 De beste kattene kjøper man ikke....... Dessuten mht GD; folk kan være litt i tvil og har kanskje også vurdert en annen rase i tillegg, og da vil d å tale med en seriøs oppdretter kaste lys over valg av rase. Slik som WencheO har gjort her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå