WencheO Skrevet 28. september 2002 #41 Del Skrevet 28. september 2002 Hei på deg Charmina Jeg vet om en Harlekin på vestlandet som muligens skal parres. Men den hunden har Middels HD. Jeg syntes ikke det er noe særlig ok at man parrer hunder med HD. Og særlig ikke over svak grad. Da bør man vite hva man driver med, og vite nøyaktig hva som ligger bak på stamtavlen til de hunder man har tenkt og bruke. Men nok om det :-? Deler av innlegget og adressen til hjemmesiden er slettet. Det er ikke tillatt å reklamere for eget foretak her på forumet. Ta kontakt med redaktør på [email protected] for annonseplass. Orakel - moderator Den er ikke oppdatert siden i sommer, men det kommer snart noe nytt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 29. september 2002 #42 Del Skrevet 29. september 2002 WencheO Synd du ikke avler på blå!! Skal du ikke skaffe deg en blå hund snart??? Sexy Sadie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WencheO Skrevet 30. september 2002 #43 Del Skrevet 30. september 2002 Hei Sexysadie! Blå? Nei... Det er den eneste fargen jeg aldri kommer til og anskaffe meg Wenche. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 30. september 2002 #44 Del Skrevet 30. september 2002 WencheO Hvorfor ikke? d er jo den desidert flotteste Grand Danois.! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WencheO Skrevet 30. september 2002 #45 Del Skrevet 30. september 2002 Hei Sexysadie Jeg har personlig aldri likt fargen... Ikke fargen generelt, men det at blå hunder ALLTID har lyse stikkende øyne...De er nesten gule.. Og jeg kan ikke for mitt bare liv greie og like det desverre :oops: Og det er ikke mange bra blå hunder og velge imellom heller. De bra blå som er her i Norden, kommer fra samme oppdretter(Hotpoint), og de er alle i slekt. Så det er også en av årsakene at jeg ikke vil ha blå... Det blir lissom ikke så spennende ;O) I Sverige er det flere som driver med blått, men det er dårlig kvalitet på hundene!! Mvh Wenche Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 30. september 2002 Forfatter #46 Del Skrevet 30. september 2002 Hei igjen! det ble ikke noe parring Så nå blir det spennende å se fremover hva som kommer i kull! Er med i NGDK og regner med at det kommer i bladet når noen venter kull?? Gi info da på siden din eller her om det blir noe av kullene hos deg -Charmina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. september 2002 #47 Del Skrevet 30. september 2002 Den svarte GD er virkelig den smukkeste hund du kan finne!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WencheO Skrevet 30. september 2002 #48 Del Skrevet 30. september 2002 Jasså Charmina du skulle ha valp etter Lucille til Kjerstin... :D Med mange hilsen Wenche Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 30. september 2002 Forfatter #49 Del Skrevet 30. september 2002 Hei! Har sett at det er mange flere som driver oppdrett av Harlekin i Sverige og Danmark! Sett masse nydelige valper på nettet! Synes de er sååååå søte i denne fargevarianten! -Charmina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WencheO Skrevet 30. september 2002 #50 Del Skrevet 30. september 2002 Hei igjen Charmina! Hvor i landet bor du? Var det på vestlandet? Innlegget er slettet. Reklame for eget foretak er ikke tillatt. Orakel - moderator. Mvh Wenche e-post slettet-moderator Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 1. oktober 2002 Forfatter #51 Del Skrevet 1. oktober 2002 Hei igjen :D Takk for tilbudet,men jeg må nok desverre takke nei! Bor på vestlandet og det er kun tispe vi er interresert i (etter nøye gjennomtenkning). Vil også vente til neste år før vi får hund - da det passer bedre pga familiære forhold! Så du har to Harlekin valper du De er sikkert kjempesøte!!!! Har du ikke bilde av de på hjemmesiden din? Hadde vært gøy å sett de! Men når jeg tenker meg om så sa du vell at de var født i går...........da er det jo ikke rart om de ikke er på hjemmsiden da :oops: var det bare to valper i kullet? Gikk fødselen greit? Det må jo være utrolig spennende å drive med avl.....men jeg hadde aldri tort å sette igang med noe slikt selv!!! Gratulerer med de to nurkene iallefall!! Gleder meg veldig til det blir vår tur å få hund i huset.Er vokst opp med hunder selv,så det har alltid vært et savn! Og GD er i mine øyne de flotteste hundene som finnes. Det er bare noe helt eget med dem! Lykke til videre -Charmina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WencheO Skrevet 1. oktober 2002 #52 Del Skrevet 1. oktober 2002 Hei igjen! Valpene er ikke hos meg, men hos en oppdretter i Sverige. Men valpene tilhører meg Vi har et tett og nært samarbeide, og vi eier tispen isammen. Det ble født 6 valper, men 4 av de var albinos. Og de ble avlivet ved fødsel av. For alle albinoer er født døve. Og det er ikke bare bare og selge døve hunder. Derfor er det bedre de slipper :cry: Deler av innlegget er slettet. Reklame for eget foretak. Salgs- og kjøpsformindling gjennom forumet er ikke tillatt. Orakel - moderator Mvh Wenche Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 1. oktober 2002 Forfatter #53 Del Skrevet 1. oktober 2002 Hei igjen Har som sagt veldig lyst på en Harlekin tispe, men om det ikke går så er en tigret også langt oppe på ønskelisten. mantel farget synes jeg som før sagt også er utrolig fint! De gule er også vakre,og de sorte........og blått er jo litt spesielt....har bare sett de på bilder da.....!! Så synd at det kom 4 albinoer da - og døve hunder er jo en stor utfordring! Får håpe det går bedre med neste kull....det er jo så trist å måtte avlive levende dyr. er ikke noe tilhenger av det - men forstår valget,og hvorfor det gjerne må være slik! Skriv gjerne mer om dine erfaringer med rasen,og eventuelle tips og råd! Hva bør man se etter når man velger en valp? Hvordan ser du på det å forlate hunden hjemme noen timer noen dager pga jobb? Har du erfaringer der? vennlig hilsen Charmina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 7. oktober 2002 #54 Del Skrevet 7. oktober 2002 Dere setter meg sannelig på sporet ja!!! Men så er d også noe m Leonbergeren...Den er jo en virkelig bamse. Sparte til en lenge før jeg fantr ut av at jeg var ikke helt sikker på om d var d jeg virkelig ville, fordi den blå GD hadde festet seg i hodet mitt... Synd man ikke har penger til å kjøpe begge deler!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WencheO Skrevet 7. oktober 2002 #55 Del Skrevet 7. oktober 2002 Gode råd og erfaringer... hmmm... Det blir for mye og skrive om her Men skal dere skaffe dere hund, uannsett rase... Så kontakt alltid spesial-klubben og forhør dere om godkjente valpekull og oppdrettere. Det finnes dessverre masse useriøse på markedet. Både i inn og utland. Ikke la dere glorifiseres av flotte hjemmesider og bilder. Det er ikke alltid det stemmer med virkeligheten det som står der.Og bilder er det lett og fixe på i vår data alder. :-? Alle farger på GD er på sin måte flott. Selv de med "feil" farge. Men jeg må bare igjen få gjenta at blått liker jeg ikke Men smaken er lik baken den er delt... Og det kan jo hende jeg en dag forandrer mening. Jeg likte ikke Harlekin før heller jeg Jeg anbefaler dere som er inntresert i og gå inn på Norsk Grand Danois klubb sin hjemmeside. Der står det en del gode råd og vink. Og der er det oxo mange fine bilder av Norske Grand Danoiser... Web: http://www.ngdk.no Mvh Wenche Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 7. oktober 2002 #56 Del Skrevet 7. oktober 2002 Merkelig d der hvordan hunder blir til en lidenskap: man starter m en liten en og må til slutt flytte fordi man kunne ikke være tilfreds m en liten en og skaffet seg en til og så en til .... Kjenner tendensene selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MIe Skrevet 10. oktober 2002 #57 Del Skrevet 10. oktober 2002 Ikke heng dere på en rase som er populær blant andre men hva er det som er rett hund for dere.Og det handler ikke bare om størrelse. 1) Hva slags liv lever dere: barn? deres alder.interesser (entusiastiske friluftsmennesker eller bare sånn litt tur på søndagene) 2) Hvor og hvordan bor dere? 3) Hvordan er hundemiljøet der dere bor ( hundeklubber etc) 4) har dere erfaring fra tidligere med å ha hund? 5) Hvor mye er dere villig til å bruke på hunden av tid etc. 6)Finn et bra forsikringsselskap. Og vær realistisk. ikke tro at dere har bedre tid eller ressurser enn det dere egentlig har. Hilsen Dyrlege=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 10. oktober 2002 Forfatter #58 Del Skrevet 10. oktober 2002 Hei :D Dette med rase ER nøye gjennomtenkt,og ingen impuls. Kjøper ikke hund utifra hva andre synes er populært,men ut fra hva jeg selv ønsker! Studert rasen ett år nå,og blir bare mer og mer betatt!! Hadde ALDRI kjøpt en hund uten at forholdene og livssituasjonen var riktig!! Gleder meg iallefall til neste år og valpekjøp sammen med resten av familien!! -Charmina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 15. oktober 2002 #59 Del Skrevet 15. oktober 2002 Hvordan er karantenebestemmelsene hvis man skulle importere en hund ifra Sverige/Danmark??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WencheO Skrevet 15. oktober 2002 #60 Del Skrevet 15. oktober 2002 Hei! Fra Sverige kreves det ingenting... Ikke engang vaksinasjons attest. Men om du blir stoppet i tollen kan du velge og si at dere bare har vært over grensen etter kjøtt og tobakk, eller betale moms på hunden. Om dere velger og betale moms, må dere huske på at oppdretteren trekker ut momsen på valpen. I Sverige betaler alle oppdrettere moms. Men skal du ha hunden inn fra et annet EU/Efta land(eks Danmark,Finland) Må hunden være ferdig rabies vaksinert og klarert blodprøve. Da er valpen rundt 7 mnd når du får ta den inn i Norge. Da bør dere ha en avtale med oppdretteren at de vil ha valpen for dere til den er ferdig. Tar dere inn hund fra USA eller et annet rabies land utenfor Eu/Efta, må den stå 4 mnd på karantene stasjon + 2 mnd hjemme karantene. Det koster rundt kr. 25 000-, Og hunden må være fyldt 10 mnd før du får ta den inn i karantene. Jeg har tatt inn hunder fra USA-Finland og Sverige. Og det er en sabla papir mølle fra USA! Og jeg var 100% missfornøyd med karantene stasjonen. Det finnes bare 1 i Norge pr dd. Mvh Wenche Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå