Charmina Skrevet 25. mars 2002 #1 Del Skrevet 25. mars 2002 Heisann!! Vi har tenkt å anskaffe oss en slik hund, og lurer på om det finnes noen som har gode råd og tips å komme med når det gjelder denne rasen! venter spent på svar! Klemmer fra meg1212[ Dette Innlegg er endret av: charmina den 2002-03-26 22:41 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 26. mars 2002 #2 Del Skrevet 26. mars 2002 Her kommer en opplysning du sikkert vet om: Det er en STOOR hund. Hvis du har plass nok og sånt er dette en flott hund. Har aldri hatt denne typen hund selv, men jeg har bekjente som eier en. Det er ikke noe å si på hunden dems i alle fall! LYKKE TIL! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julie Skrevet 26. mars 2002 #3 Del Skrevet 26. mars 2002 Krever MYE plass, både innomhus og i bila, sikler en del. Ellers flotte hunder som blir sent voksen (ikke ferdig utvokst hverken fysisk eller i hodet før rundt 3-års alderen). Skal dere bruke hunden til noe spes. eller er det bare "kosehund"? Klems, Julie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. mars 2002 #4 Del Skrevet 26. mars 2002 Kjempesnill hund og veldig trofast selv om dem sikler mye 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svima Skrevet 26. mars 2002 #5 Del Skrevet 26. mars 2002 har fått med meg at disse hundene har for små lunger i forhold til kroppen, slik at det er meget viktig at man ikke mosjonerer den hardt..ellers er de eksemplarer jeg har møtt vært rolige og verdige hunder. men de lever vel ikke så veldig lenge? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 26. mars 2002 Forfatter #6 Del Skrevet 26. mars 2002 Hei igjen Takk for svarene Jo jeg vet at hunden er stor, men jeg har alltid vært veldig fasinert av denne rasen! Har snakket med andre eiere og de sier at hundene ikke slever noe særlig.......men kanskje det er ulikt fra hund til hund? Nå har jeg iallefall meldt meg inn i rasens egen hundeklubb og venter nå spent på medlemsbladet. Fant ut at det måtte være en ypperlig måte å bli bedre kjent med rasen. Er oppvokst med stor hund, så jeg føler meg ikke helt "grønn" på området heldigvis! Håper på flere svar og ikke minst erfaringer! Påskeklem fra12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julie Skrevet 29. mars 2002 #7 Del Skrevet 29. mars 2002 Hei! Svima - det stemmer at store hunder (f.eks. Gran Danois, Irsk ulvehund, Sankt Bernhardshund osv) lever kortere enn mindre hunder ja. Hvorfor vet jeg strengt tatt ikke helt. Har vel kanskje noe med kroppsvekt og beinbygning (stor belastning osv?)? Charmina - Kjempebra at du har meldt deg inn i raseklubben, det er fin måte å bli bedre kjent med rasen på, samt knytte kontakter innen miljøet Skal hunden primært være "sofahund" eller har dere tenkt å bruke den til noe spes? Ski, sykling osv? Klems, Julie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 31. mars 2002 Forfatter #8 Del Skrevet 31. mars 2002 Heisann Den skal nok koses mye med....men også brukes litt! Har hytte på fjellet så det blir nok masse turer både med og uten ski! Har lest at hunderasen liker både trekk og kløv, så det hadde jo vært fint å få til! Gleder meg iallefall til å lese og lære mere om rasen, for det tror jeg er viktig! påskeklem fra12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zafir Skrevet 1. april 2002 #9 Del Skrevet 1. april 2002 Jeg så en slik hund i påska som var hvit med svarte prikker. Trodde det var noe galt med øynene mine jeg; dalmatinere er vel ikke SÅ store....? Men det var nok en Grand Danois, flotte hunder! Klem fra 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 1. april 2002 Forfatter #10 Del Skrevet 1. april 2002 Hei zafir Ja det var nok ikke en Dalmantiner på den størrelsen nei (he he he), men en Harlekin Grand danois !! men jammen ligner de litt.........sønnen min på 4 år sier hver gang vi går forbi en hund med flekker " se mamma, der er det nesten en sånn klementin". Fine sider på nettet om denne rasen har jeg funnet på http://www.ngdk.no og det er også der jeg har meldt meg inn!! klemmer fra12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 2. april 2002 #11 Del Skrevet 2. april 2002 Jeg er helt vill etter Grand Danois selv jeg og den tigrede slår alle rekorder!lykke til m valpekjøpet!(D skal nok bli en sådan en på meg!(En gang...)) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. april 2002 #12 Del Skrevet 3. april 2002 Hva er denne fascinasjonen for Grand danois? De ser ut som kalver hele gjengen! Nei,takke meg til Berner sennen og Rottweiler Sånn skal hunder se ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julie Skrevet 3. april 2002 #13 Del Skrevet 3. april 2002 Anonym: Smaken er som baken vet du, delt. Noen liker store hunder, andre liker små hunder. Har du hund selv? Klems, Julie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. april 2002 #14 Del Skrevet 3. april 2002 Ja da Driver med Rottweiler! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julie Skrevet 3. april 2002 #15 Del Skrevet 3. april 2002 Artig bruks/lydighet/IPO? Hvilket oppdrett kommer de fra? Har god kjenneskap til rasen selv, venninna mi har to tisper som jeg har holdt på mye med. Klems, Julie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 3. april 2002 Forfatter #16 Del Skrevet 3. april 2002 Hei igjen kalver........he,he,he - ja de er jo ganske store! Og heldigvis liker folk forskjellige hunderaser - tenk hvor kjedelig det hadde vært ellers? Selv liker jeg de fleste raser, men små hunder har aldri fasinert meg slik som store! klemmer fra12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 11. april 2002 #17 Del Skrevet 11. april 2002 Enig i d Store hunder er d beste som finnes!Mye å ta i mye å være glad i! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 11. april 2002 Forfatter #18 Del Skrevet 11. april 2002 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 12. april 2002 #19 Del Skrevet 12. april 2002 Jeg har vært der!Ett skikkelig knallkull! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 28. april 2002 Forfatter #20 Del Skrevet 28. april 2002 Hei igjen Så en nydelig hannhund ute i skogen i dag, og fikk ikke mindre lyst på en slik av det synet nei. denne var blå og bare utrolig rak og flott! Ha en fortsatt fin kveld..........oj, natt kan man vell si nå!! Klemmer fra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå