Gå til innhold

Elsker jeg ham ikke nok?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_usikker_*
Skrevet

Jeg har alltid hatt litt problemer med å se at briller er pent, med mindre en person alltid har brukt briller og det kan sies å være en del av personen. Kan ikke noe for det, men sånn er det bare. :sjenert:

Så har det seg sånn at kjæresten min akkurat har fått briller, og jeg klarer ikke å venne meg til synet. Vet det høres utrolig overfladisk og barnslig ut å idet hele tatt synes at dette er noe så ille, når det bare er en bagatell egentlig. Feks klarer jeg ikke å ha sex om han skal ha brillene på, og syns bare at han er så mye kjekkere uten. (Brillene i seg selv er helt greie de, er bare det at jeg av en eller annen grunn ikke helt takler briller)

Betyr det at jeg ikke elsker han nok, burde det ikke være det samme hvordan kjæresten ser ut om man elsker han?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe nei ikke egentlig det var bare et eksempel da, føler meg bare litt ekstrem, men det plager meg virkelig..

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Du blir nok vant til det.

Hvis ikke, bør du kanskje tenke gjennom hva du egentlig synes er viktig her i livet.

Skrevet

Hvis du er i tvil om du elsker kjæresten din nok fordi han nå har begynt å bruke briller og du ikke liker hvordan han ser ut med dem, så undrer jeg meg om du noensinne egentlig har elsket ham.

Skrevet
Hvis du er i tvil om du elsker kjæresten din nok fordi han nå har begynt å bruke briller og du ikke liker hvordan han ser ut med dem, så undrer jeg meg om du noensinne egentlig har elsket ham.

Det er godt sagt. Lurer du på om du elsker ham er det jo en grunn til at du lurer på det.. Briller eller ei.

Synes det faktisk er litt kinky om sambo har briller på når vi har sex jeg. :ler:

Skrevet

Lurer vel egentlig ikke på om jeg elsker ham da, ville bare ha noen innblikk i hva dere syntes og jeg det har jeg jo også fått og kansje dere har rett, men ikke i den delen om at jeg ikke elsker ham.

For det gjør jeg, bare lurte på om det er fordi jeg ikke elsker ham NOK at jeg i dete hele tatt bryr meg om noe så bagatellaktig, eller om jeg kansje har et problem..

Eller som det ble sagt her at jeg kansje bare må venne meg til det..

takk for svar hvertfall

Skrevet

Samboer bruker briller bare når han kjører bil og se på TV/kino. Tok måneder før jeg la merke til at han hadde noe i fjeset. :ler:

Gjest graceland
Skrevet

Hva er problemet? Han har fått briller for å se bedre, og kanskje slippe unna hodepine og anstrengte øyne. Kanskje du kan foreslå at han kjøper linser, hvis brillebruken plager deg...

(ja, jeg synes dette er for teit)

Skrevet

Jeg tror det egentlig bare er at du ikke er vant til å se han med briller. Kanskje du stusser på det at han ikke brukte briller når du møtte han, og nå har han plutselig begynt å bruke det. At det ikke er mannen du valgte. Ja, you get my point. Men du burde ikke henge deg så mye opp i det, prøv å overse det.

Gi det litt tid, så går denne "ulikinga" over ;)

Skrevet (endret)

Veldig enig. Det høres i grunnen mer ut som "kjekk mann - grei å pule", enn kjærlighet ja. Ikke at det nødvendigvis er noe galt med det. Det har vært forhold som har vært bygd på ustødigere grunnlag enn det. Litt snevert i lengden kanskje ?

Endret av Lestat
Skrevet

Kombinasjonen å ikke elske nok og briller er snedig! Synes du virker litt vel overfladisk her....Det er jo ikke snakk om store cola-bunn briller heller?

Er det heeelt jævlig, hvorfor ikke bare fortell han at du ikke greier å venne deg på brillene, og spør forsiktig om han ikke kan begynne med linser? Så får du jo se åssen han tar det..

Skrevet

Det er forsåvidt helt greit å synes det er rart å se ham med briller, det er t.o.m greit å synes han er kjekkere uten. Men det bør ikke plage deg noe utover det. Han kan jo ikke noe for at han må bruke de, og du må nok bare venne deg til det. Er ikke sikkert han er så fornøyd med å måtte gå med det heller, så du bør heller støtte ham og si at han ser bra ut. Hvis du skifter fokus, kanksje du begynner å like de etterhvert.

Min venninne var svært ubetenksom da smaboeren hennes kom hjem fra ørespesialist med beskjed om at han burde begynne me høre-apparat, hun brøt ut i gråt og sa at det var dritstygt med høreapparat. Ikke den kuleste beskjeden for en 25-åring som må begynne med det. Etterpå ba hun selvsagt om unnskyldning, hun elsker ham jo like mye, men må bruke litt tid på å venne seg til tanken.

Skrevet

Halloooo? :overrasket::overrasket:

Det er snakk om BRILLER! Det er ikke en gang en "fast innretning", de kan tas av!

Greit nok at du syns briller er turn off, det er en ærlig sak, men hvordan vil du reagere når dere blir eldre og fyren din får både rynker og pondus?? Man kan ikke forvente at folk skal se ut som den dagen man forelsket seg i dem til enhver tid..

Men, for å være litt konstruktiv: spør han om ikke han kan begynne med linser da vel..

om så gutten min hadde fått byller over hele kroppen, mistet alle tennene og amputert tissen, hadde jeg elsket han like mye :)

Skrevet

Så ubrukelig! Her er det ikke snakk om du elsker ham nok... men om du i hele tatt elsker ham!!!

Skrevet
Jeg har alltid hatt litt problemer med å se at briller er pent, med mindre en person alltid har brukt briller og det kan sies å være en del av personen. Kan ikke noe for det, men sånn er det bare.  :sjenert:

Så har det seg sånn at kjæresten min akkurat har fått briller, og jeg klarer ikke å venne meg til synet. Vet det høres utrolig overfladisk og barnslig ut å idet hele tatt synes at dette er noe så ille, når det bare er en bagatell egentlig. Feks klarer jeg ikke å ha sex om han skal ha brillene på, og syns bare at han er så mye kjekkere uten. (Brillene i seg selv er helt greie de, er bare det at jeg av en eller annen grunn ikke helt takler briller)

Betyr det at jeg ikke elsker han nok, burde det ikke være det samme hvordan kjæresten ser ut om man elsker han?

Vet du, jeg skjønne så veldig godt hva du mener. ;)

Vet ikke hvor gammel du er men jeg holder på å "vokse av meg" de problemene du har nå, - men jeg har vært der og hatt de samme "bagatellene" for full guffe. En tidligere kjæreste jeg har hatt hadde langt brunt hår og skjegg da vi møttes. Jeg faller jo pladask for den typen gutter og når personligheten og kjemien og alt det andre også stemte så endte det jo med at vi ble kjærester da.

Etter et års tid så klipte gutten av seg håret og tok vekk skjegget, plutselig så han helt annerledes ut. Jeg fikk helt angst. Jo jeg hadde fortsatt de samme følelsene for personen, men fikk plutselig "problemer" med utseende hans. Han kledde ikke å ha kort hår, -det var en ting..Men det var også det at jeg aldri ville ha tent på ham på samme måte om jeg møtte ham for første gang med dette utseende..

Tåpelig og idiotisk er det, "selvfølgelig", men det var nå bare sånn..

Det tok litt tid og så ble jeg vant med det, men det var faktisk noe jeg sleit en smule med lenge. Jeg fortalte det til ham jeg da og det gjorde ting litt bedre.

Når det er briller som er det du ikke klarer å forholde deg til så går det jo an å si det til ham, -bare pass på å ikke sår ham. Linser er jo også et alternativ, men det må jo nesten han få bestemme;) Du kan jo bare hinte også om at han ikke skal bruke dem når dere har sex eller gjør andre ting der du blir satt ut av spill pga. brillene?

Håper det fikser seg!

Skrevet
Halloooo? :overrasket:  :overrasket:

Det er snakk om BRILLER! Det er ikke en gang en "fast innretning", de kan tas av!

Greit nok at du syns briller er turn off, det er en ærlig sak, men hvordan vil du reagere når dere blir eldre og fyren din får både rynker og pondus?? Man kan ikke forvente at folk skal se ut som den dagen man forelsket seg i dem til enhver tid..

Men, for å være litt konstruktiv: spør han om ikke han kan begynne med linser da vel..

om så gutten min hadde fått byller over hele kroppen, mistet alle tennene og amputert tissen, hadde jeg elsket han like mye :)

:klappe::klappe::klappe: Veldig enig med alt du skriver bortsett fra det med linsene. Det må jo bli opp til han om han vil bruke briller eller linser. Elsker man noen elsker man dem for personligheten og ikke utseende. Dette er det tåpligste jeg har lest. Hvor gammel er du. 13år :overrasket:

Skrevet
Vet du, jeg skjønne så veldig godt hva du mener. ;)

Vet ikke hvor gammel du er men jeg holder på å "vokse av meg" de problemene du har nå, - men jeg har vært der og hatt de samme "bagatellene" for full guffe. En tidligere kjæreste jeg har hatt hadde langt brunt hår og skjegg da vi møttes. Jeg faller jo pladask for den typen gutter og når personligheten og kjemien og alt det andre også stemte så endte det jo med at vi ble kjærester da.

Etter et års tid så klipte gutten av seg håret og tok vekk skjegget, plutselig så han helt annerledes ut. Jeg fikk helt angst. Jo jeg hadde fortsatt de samme følelsene for personen, men fikk plutselig "problemer" med utseende hans. Han kledde ikke å ha kort hår, -det var en ting..Men det var også det at jeg aldri ville ha tent på ham på samme måte om jeg møtte ham for første gang med dette utseende..

Tåpelig og idiotisk er det, "selvfølgelig", men det var nå bare sånn..

Det tok litt tid og så ble jeg vant med det, men det var faktisk noe jeg sleit en smule med lenge. Jeg fortalte det til ham jeg da og det gjorde ting litt bedre.

Når det er briller som er det du ikke klarer å forholde deg til så går det jo an å si det til ham, -bare pass på å ikke sår ham. Linser er jo også et alternativ, men det må jo nesten han få bestemme;) Du kan jo bare hinte også om at han ikke skal bruke dem når dere har sex eller gjør andre ting der du blir satt ut av spill pga. brillene?

Håper det fikser seg!

Så godt å lese litt konstruktive innlegg sånn som dette og flere lenger opp.

Har fortalt kjæresten min at jeg ikke er helt komfortabel med briller, så han vet det nå, men jeg har også sagt at jeg tror jeg bare trenger å venne meg til dem og det er jeg faktisk helt sikker på at jeg er i ferd med nå. Ble litt overfokusering på den ene tingen fra min side, det betyr ikke som noen påpeker at jeg trenger å være 13 år.

Er faktisk over 20, og skjønner såklart at det kan høres barsnlig ut, men det påpekte jeg allerede i mitt førsre innlegg, men det at jeg selv ser at det er barnslig og likevel spør her inne, betyr bare at jeg trengte å lufte tankene mine rundt dette og synes det ble for dumt å snakke med venner om. Men takk alle sammen for responsen! :)

Skrevet (endret)
Om så gutten min hadde fått byller over hele kroppen, mistet alle tennene og amputert tissen, hadde jeg elsket han like mye :)

Jøss :overrasket: Jeg tror ikke jeg selv ville ha sagt det samme...

Enkelte av oss er nok mer overfladiske. Jeg kan forstå trådstarteren...samtidig bør dette også sies: det er faktisk ikke slik at alle legger de samme kriteriene i hva kjærlighet skal være. For noen av oss er det slik at også ytre staffsje betyr en del, og at kjærligheten faktisk kan svekkes dersom mannen blir fattig, mister alt håret eller det skjer en dyp krise. Det er ikke alle som takler at "kjærligheten må overvinne alt".

Når det er sagt: jeg er enig i at dette med briller er en liten og smal sak...som ikke burde ha innvirkning i et parforhold!

Endret av Gjest 1
Skrevet

Hvis min hadde begynt med briller, hadde jeg nok bare syntes det hadde vært litt sexy - litt mer sofistikert ut. Hmm.. :) Men uansett, om han hadde begynt med høreapparat eller noe slikt, det er ikke the end of the world og jeg hadde elska han like mye for det. Tenk om det hadde vært motsatt, at det hadde vært du som måtte begynne med briller eller høreapparat. Hva hadde du syntes da, hvis han hadde begynt å tvile på forholdet fordi du måtte begynne med briller... Det er ikke ekte kjærlighet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...