miss Skrevet 13. desember 2006 #1 Skrevet 13. desember 2006 Det er veldig lite disk plass på maskina. Kommer stadig opp et rødt kryss og en advarsel, Virusprogramet har forliten plass,og maskina detter plutselig ut av nett sider, den er treg. Tror det var 33 5 ledig plass og måtte være 200 eller no pga. systemgjenopprtting. Hjelp hva gjør jeg??? På programmene ligger det noe som det er masse av: Windows hurtig reparasjon???Hva er det? Kan det fjernes??Ser ikke ut til at det tar noe plass?? Og noe som heter sikkerhets oppdateringer for windows???Skal det slettes? Hakkepiling for å si det sånn!!! Takk
Gjest niomi Skrevet 13. desember 2006 #2 Skrevet 13. desember 2006 Det er veldig lite disk plass på maskina. Kommer stadig opp et rødt kryss og en advarsel, Virusprogramet har forliten plass,og maskina detter plutselig ut av nett sider, den er treg. Tror det var 33 5 ledig plass og måtte være 200 eller no pga. systemgjenopprtting. Hjelp hva gjør jeg??? På programmene ligger det noe som det er masse av: Windows hurtig reparasjon???Hva er det? Kan det fjernes??Ser ikke ut til at det tar noe plass?? Og noe som heter sikkerhets oppdateringer for windows???Skal det slettes? Hakkepiling for å si det sånn!!! Takk ← Ta en disk clean up og en defragmentering, du. Disk clean upen fungerer slik at manskina går igjennom alt innholdet på maskina di og foreslår hva som kan fjernes. Hos meg blir ihvertfall temp-mapper og slikt fort store. Defragmentering er greit for å få ting til å gå fortere.
badegakken Skrevet 16. desember 2006 #3 Skrevet 16. desember 2006 Ta en disk clean up og en defragmentering, du. Disk clean upen fungerer slik at manskina går igjennom alt innholdet på maskina di og foreslår hva som kan fjernes. Hos meg blir ihvertfall temp-mapper og slikt fort store. Defragmentering er greit for å få ting til å gå fortere. ← Det virker ikke så bra å defragmentere hvis du har mindre enn 10-15% ledig plass på maskinen. En annen ting du kan gjøre er å slette programmer du ikke bruker, eller slette, kopiere til ekstern harddisk eller brenne til cd/dvd store filer/dokumenter/bilder du har på maskinen din.
ATV Skrevet 17. desember 2006 #5 Skrevet 17. desember 2006 gå inn på internettinstillinger og skru ned hvor mye plass som skal brukes til midlertidige filer. systemgjenoppretnings mappa kan du også skru ned hvor mye plass du skal holde av til slikt. ellers en generell opprydning. defragmenter, fjern temp mapper, fjern spill osv du ikke bruker . om du ellers er fornøyd m marskinen kan du jo kjøpe ekstern harddisk eller montere en ny og større i det kabinettet du har. http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=info&P...6128X8516583910 eller http://www.hardware.no/tester/harddisk/58.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå