miss Skrevet 13. desember 2006 #1 Skrevet 13. desember 2006 Gutter på 51/2 år og gutt på 71/2 år Ønsker seg gameboy eller Nintendo Ds til jul. Hva er best,hva annbefaler der? Jeg tenkte gameboy til 51/2 åringene Og Nintendo Ds er innkjøpt til 71/2 åringen. Tips mottas Takk
Dizzy Skrevet 13. desember 2006 #2 Skrevet 13. desember 2006 Jeg ville kjøpt DS til begge....da kan de låne spill med hverandre. Og GameBoy er vel på vei ut....?
Elbereth Skrevet 13. desember 2006 #3 Skrevet 13. desember 2006 Jeg ville kjøpt DS til begge. Gameboy er på vei ut, og det lages ikke nye spill til denne. DS har dessuten mange flere funksjoner som gjør dem artigere, bl.a. stemmeaktivering i en del spill, bevegelsessensor o.l.
*Emma* Skrevet 13. desember 2006 #4 Skrevet 13. desember 2006 (endret) Henger meg på de andre. Definitivt Nintendo Ds (gjerne Lite) for den er ålreit i str. Og kjøp absolutt samme til begge. Da kan de byttelåne spill og også linke spillene sammen og spille mot hverandre. Man kan forretsen bruke gameboy spill i Nintendo ds (sønnen min lånte gamboy spill av en kompis til sin DC) men det går ikke ann å putte DS spill i en gameboy. Endret 13. desember 2006 av *Emma*
Kayli Skrevet 13. desember 2006 #5 Skrevet 13. desember 2006 Vi kjøpte Gameboy til datteren vår i fjor. Hun var da 6 år. Fikk anbefalt det på butikken fordi Nintendo DS var litt mer avansert for et så ungt barn. Som de andre sier er Gameboy på vei ut, men det er foreløpig ikke noe problem å få tak i spill. Likevel, hvis jeg hadde to som skulle ha, tror jeg at jeg ville ha kjøpt likt. Det er jo sant, som de andre sier her, at det er kjekt å kunne bytte spill. De koster jo litt de også.
*Emma* Skrevet 13. desember 2006 #6 Skrevet 13. desember 2006 Vi kjøpte Gameboy til datteren vår i fjor. Hun var da 6 år. Fikk anbefalt det på butikken fordi Nintendo DS var litt mer avansert for et så ungt barn. ← Sønnen min var 7 da han fikk sin og "cruiser" gjennom alt. Av samme grunn som at du valgte bort DS valgte vi bort PlaystationPortable fordi den syns vi så for avansert og fin ut. Jeg tror ikke hverken 5.5 åringen eller 7.5 åringen har noe problemer m DS....
miss Skrevet 13. desember 2006 Forfatter #7 Skrevet 13. desember 2006 Jeg skal da faktisk ha 3 stk. Nintendo Ds!!!! Har tvillinger på 51/2 og en på 71/2 år!!!!
Gjest KATTAstrofe Skrevet 13. desember 2006 #8 Skrevet 13. desember 2006 Nintendo kom for en stund siden med en mindre DS, nemlig DS Lite. Den er mindre og mer hendig for små fingre. Men dersom valget står mellom Gameboy og DS så hadde jeg helt klart valgt DS'en! Vi har begge deler her i huset (to voksne ), og Gameboyen har vi ikke hatt i bruk etter DS'en kom i hus for et par år siden.
kamela Skrevet 13. desember 2006 #9 Skrevet 13. desember 2006 DS eller DS lite, gameboyen er nok for gammel. Jeg har gjort tabben å skulle spare litt før og ikke kjøpe nyeste modell, og da står den nyeste på ønskelista neste gang, så trå til med en gang
Rødvinspiken Skrevet 13. desember 2006 #10 Skrevet 13. desember 2006 Mine barn på 4 og 7 fikk begge DS Lite i sommer. Ikke noe problem for 4 åringen å håndtere denne.
Gjest Gjesta Skrevet 13. desember 2006 #11 Skrevet 13. desember 2006 DS Lite står øverst på ønskelista her i huset
Gjest Skrevet 13. desember 2006 #12 Skrevet 13. desember 2006 Jeg ville tenkt meg om når det gjaldt ds til han minste.. Da burde du for all del kjøpe en av de "gamle" ds'ene siden de tåler mer... Liten får mye fortere riper på skjermer, utsiden enn det den gamle får, den er mye mer hardfør.. Men bortsett fra det så er det jo akkurat den samme maskinen..
*Emma* Skrevet 13. desember 2006 #13 Skrevet 13. desember 2006 Nå har ikke jeg sett den vanlige men min sønn's Lite har ikke akkurat fått bare bra behandilng men den er nålike fin fordet... Jeg vil som i mitt første innlegg definitivt anbefale lite....tilbåde små og store.
Gjest Myztica Skrevet 13. desember 2006 #14 Skrevet 13. desember 2006 Jeg anbefaler DS! Gameboy er jo på vei ut...
Helen Skrevet 13. desember 2006 #15 Skrevet 13. desember 2006 Mine har Gameboy Advance og er såre fornøyd med det... ← Jeg har heller ikke fått noen klager på det, virker som om de er fornøyd med gameboyene sine
*Emma* Skrevet 13. desember 2006 #16 Skrevet 13. desember 2006 Det er jo ikke noe galt med GameBoy. Men jeg syns heller ikke det er "noen vits" å kjøpe en ny nå sålenge de "skal ut" og det blir vanskeligere å få tak i spill etc.
Dizzy Skrevet 13. desember 2006 #17 Skrevet 13. desember 2006 (endret) Jeg ville tenkt meg om når det gjaldt ds til han minste.. Da burde du for all del kjøpe en av de "gamle" ds'ene siden de tåler mer... Liten får mye fortere riper på skjermer, utsiden enn det den gamle får, den er mye mer hardfør.. Men bortsett fra det så er det jo akkurat den samme maskinen.. ← Gutten min på snart 5 år har DS Lite, har hatt den i et halvt år og den er forsatt like fin. Vi kjøpte veske til den samtidig, så når han er ferdig å spille blir den alltid lagt inn i den. Dessuten er det ikke samme maskinen, Lite`en har mye bedre skjerm og er mindre i størrelse. Endret 13. desember 2006 av Dizzy
*Emma* Skrevet 14. desember 2006 #18 Skrevet 14. desember 2006 Men litt luftige hentydninger om at det er "på vei ut" skjønner jeg ikke helt. Skal de stanse produksjonen, og evt når? Eller er det mer en sånn mote-greie? Foreløpig kommer det jo enormt mange spill til Gameboy, så jeg forstår ikke helt problemet... ← Såvidt jeg har blitt fortalt så skal de ikke lage flere nei. Og det vil ikke komme nye spill til den. Iåforseg greit nok det og for som du sier finnes det mye....men når alle mulige nye spill kommer til andre og nyere konsoller er det kanskje kjipt å ikke få tak i noenting til sin?! Men som sagt...har man allerede GameBoy ser jeg ikke noe feil på den....men jeg ville ikke kjøpt en ny en idag.
Gjest Skrevet 14. desember 2006 #19 Skrevet 14. desember 2006 Jovist skal det lages flere spill til gameboyen, heldigvis er ikke nintendo så teite (i mine øyne) at de bare dropper denn forrige maskinen når de fåe en nye en.. så lenge gba spill går på ds'en så kutter de ikke bare ut.. Og ja, jeg vet godt at ds og ds lite ikke er den samme angående skjerm og størrelse, men gud så mange flere skadede ds lite'er vi ahr fått inn i forhold til den andre.. Ds lite tar mye fortere skader enn det den gamle gjør.
messy Skrevet 14. desember 2006 #20 Skrevet 14. desember 2006 Litt kjipt hvis du kjoeper gameboy til den ene soennen og DS til den andre. For det foerste vil DS spill vaere aa faa kjoept lenger, for det andre kan da altsaa storebror med DS bruke lillebror (gameboy) sine spill og ikke omvendt. Tror ikke man trenger aa bekymre seg over om DS er for komplisert for en 5-aaring. De pleier som regel aa ta ting lettere enn sine moedre naar det kommer til den tekniske fronten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå