Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Slik er huden min:

Mye talg rundt nese og på hake, dvs hvite propper og svarte ormer og kuler rett under huden som det bare er å klemme på en gang i uka så kommer det talg ut.

Ganske tørr overhud alle andre steder enn i t-sonen.

Jeg bruker endel clarins lotus i t- sonen på kvelden og Clarins Santalolje på kinnene, mot øverst på nesene/ liksom nesten under øynene der huden har en tendens til å bli som papir. Tidligere brukte jeg også Decleor Ylang Ylang i t- sone og Neroli i kinn, men merket ikke forskjell på den og de fra clarins. Clarins er noe rimeligere. Også bruker jeg Skin smoothing cream fra Dermalogica for øyeblikket, men er usikker på om jeg liker den, lukter pyton. Har også tidligere brukt endel clarins, og merket for å være ærlig ikke noe forskjell på huden min om jeg brukte den eller dermalogica, eller faktisk natusan på krukke (den store hvite) som jeg brukte tidligere. Gir snart opp. Har også endel arr i ansiktet etter "ormklemming" (jeg vet, men jeg bare MÅ, det fylller seg slik opp hver uke) og også etter vannkopper når jeg var ung), så kanskje noe med fruktsyrer kunne vært noe (MD Formulations?)? Er forøvrig 31 år, så bør tenke endel på rynker som har begynt så smått å melde seg.

Øyekrem: elsker Cliniques All about Eyes (den rosa krukken)

Flere mener man bør bruke alt fra samme merke, men....jeg finner ikke produkter jeg trives godt nok med, så det er vanskelig å kjøpe alt nytt. Ja vet jeg bør dra til hudpleier, men har rett og slett sjelden tid til det med full jobb og småbarn og 1 times reisevei hver vei *sukk*

Endret av kitekatt
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvis du er tørr enkelte steder i ansiktet, tror jeg kanskje at MD kan bli litt i sterkeste laget. Det spørs hvor tørr du er. Er du ganske tørr, ville jeg prøvd exuviance. Den er hvertfall effektiv på min fete hud. Jeg er også tørr enkelte steder. :)

Endret av Saeria
Skrevet

Saeria: jeg har flere ganger registrert at du anbefaler exuviance. hvilke produkter bruker du? jeg liker ikke dagkremen med solfilter pga drysser, og er usikker på om fluid-varianten er god nok for min tørre overhud.........

Til TS: Hvis du vil prøve exuviance kan du kjøpe et prøvesett som varer noen uker/en mnd. Så slipper du å kjøpe alt nytt. Hudpleieren min bruker denne serien i salongen, og jeg vurderer å begynne selv. det er billigere enn MD (er samme folka som står bak).

Ellers har jeg hørt at jojobaolje er tingen for fet hud (står en del om det her på forumet). Jeg har ikke prøvd det selv, men det kommer :)

Skrevet

Gå til en dyktig hudpleier, med fokus på dyktig. Da slipper du å rote bort flere penger som du har gjort til nå.

Selv er jeg hudterapeut, men vil ikke anbefale deg noe som helst siden jeg ikke har sett deg. Og jeg hadde ikke tatt sjansen på å høre på råd du får her inne..

Skrevet

Jeg bruker fluiden og den passer meg ypperlig. I tillegg bruker jeg nattkrem, rens og øyekrem.

Skrevet
Hvis du er tørr enkelte steder i ansiktet, tror jeg kanskje at MD kan bli litt i sterkeste laget. Det spørs hvor tørr du er. Er du ganske tørr, ville jeg prøvd exuviance. Den er hvertfall effektiv på min fete hud. Jeg er også tørr enkelte steder. :)

Hm...på beautybridge står dette om Exuviance: *International Customers please note: Exuviance brand products can not be sold or shipped outside the United States due to various foreign, regulatory and legal considerations.

Vet du hvorfor? Er det pga syrene? For det står ikke på MD.....

:klø:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...