Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kunne du gifte deg med en dame/mann som feilte ALT?

SCENARIO:

Du er forelska i en rullestolbruker med emfysem, og legen gir ham/henne 3 år igjen å leve. Dere elsker hverandre dypt og inderlig. Det sier i alle fall partneren din gjennom Stephen Hawking-boksen sin.

Blir det bryllup da? Vil du gifte deg selv om du blir enke snart?

Vil du ta sjangsen på pleie dette mennesket som du er forelsket i i årevis?

Bare lurer på hvor grensen går.

Hva om personen har Aids?

Videoannonse
Annonse
Gjest Hedda Gabler
Skrevet

Det blir umulig å svare på for meg. For det første fordi jeg må tenke meg en fiktiv person, for det andre fordi jeg ikke aner hvordan jeg ville reagert i en så ekstrem situasjon.

Selvfølgelig tror jeg at jeg ville støtte og følge (og elske!) mannen min gjennom alt du nevner over her. Men jeg kan jo på ingen måte garantere det!

Gjest Catwoman
Skrevet

Jeg tror ikke jeg kunne forelsket meg i en slik person i utgangspunktet. Ikke fordi han kun har kort tid i gjen å leve - men pga sykdommen.

Skrevet

altså, ikke i utgangspunktet, kunne aldri blitt forelsket i en mann i rullestol somhadde emfysem, men hvis min kjære ble så syk, selvfølgelig, kjærligheten trosser dette ja! :)

Skrevet

Under riktige omstendigeheter kunne jeg nok falt for en mann med sykdom, ja. (Men det blir litt vanskelig å tenke seg inn i situasjonen, siden jeg allerede har en mann.)

Hvorvidt jeg ville giftet meg eller ikke vet jeg ikke, det kommer jo helt an på hvorfor man skulle gjøre det. Men det med å måtte ta visse hensyn til den man er sammen med er jo en del av det å være i ett forhold.

Skrevet

Hadde nok ikke falt for personen i utgangspunktet. Og hadde jeg gjort det, hadde jeg nok ikke innledet et forhold til vedkommende.

Skrevet

Helt umulig å svare på, for det er så mange elementer som spiller inn. Blant annet i hvor stor grad han var i stand til å ta vare på seg selv og kommunisere på tross av sykdommen/handikappet.

Skrevet

Helt ærlig hadde jeg nok tenkt meg om både en, to og tre ganger før jeg innledet et forhold med en mann som var alvorlig syk. Jeg kunne helt klart blitt forelsket i ham, men å gå derfra og til et forhold vet jeg ikke om jeg hadde gjort. Det er svært avhengig av alvorlighetsgraden av sykdommen(e) og hvorvidt han er pleietrengende, evt kommunikasjonsproblemer osv. Jeg ville følt at balansen i forholdet ble veldig skjev, jeg ønsker et forhold hvor vi er noenlunde likestilt og det å skulle pleie og ta vare på en mann er nok ikke ønskesituasjonen. Hadde derimot min nåværende samboer blitt alvorlig syk hadde jeg selvsagt ikke forlatt ham og jeg hadde gjort alt jeg kunne for at han skulle få et godt liv. Men da har vi jo allerede et etablert forhold med sterke følelser og en fortid sammen som man ikke bare kan kaste ut av vinduet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...