Nigal Skrevet 13. desember 2006 #1 Skrevet 13. desember 2006 Min kone spurte meg i dag hva jeg elsker mest ved henne. Hva svarer man til slikt? Jeg må ha svart feil, for hun nektet å snakke til meg hele morgenen. Hun er tidl. prostituert, småfet og har et narkoproblem. Hva ER det jeg elsker med henne, som jeg kan si høyt? Jeg kommer ikke på noen spesiell grunn, slik hun fisker etter. Jeg bare elsker henne. Hun er til avrusning, sikkert derfor hun er så furten. Men hva svarer jeg neste gang? Hun har vakre øyne, men jeg kan ikke si at DET er den eneste grunnen til at jeg ville ha henne? Og hva er det som er så fantastisk med personligheten til en tidligere narkoman prostituert? Skal hun finne seg i at jeg ikke kan svare på spørsmålet hennes?
Gjest gjesta Skrevet 13. desember 2006 #2 Skrevet 13. desember 2006 Og hva er det som er så fantastisk med personligheten til en tidligere narkoman prostituert? ← Ærlig talt. Noe må det jo være, hvis du faktisk elsker henne. Det må jo være noe ved personligheten hennes du setter pris på. Er hun ikke snill, en god lytter og samtalepartner, en god venn og en du føler deg trygg sammen med for eksempel? Når man virkelig elsker noen er det hovedsakelig på grunn av en persons personlighet, ikke hvor vakre øyne h*n måtte ha!
Nigal Skrevet 13. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 13. desember 2006 Hun er fra Nigeria, og vi snakker sammen på gebrokken engelsk og litt fransk. Samtalepartner, tja... Hun har ingen utdannelse, interesserer seg ikke for aviser og digger Sugababes. Ja, jeg elsker henne. Men nei, jeg kan ikke si hvorfor.
Gjest Hedda Gabler Skrevet 13. desember 2006 #4 Skrevet 13. desember 2006 Spør henne hvorfor hun elsker deg. Jeg lurer.
Gjest Vidvandre Skrevet 13. desember 2006 #5 Skrevet 13. desember 2006 Liker å du være med henne da? Jeg lurer også på hvorfor hun elsker deg, når du virker helt likegyldig samt har et ganske negativt syn på jenta di... prøv heller å list opp de positive egenskapene hennes for oss, i stedet for å ha en slik nedsettende tone om henne.
Gjest gjesta Skrevet 13. desember 2006 #6 Skrevet 13. desember 2006 Noe må du jo like ved henne, ellers hadde du jo ikke vært sammen med henne. Gjør som vidvandre sier, list opp de positive egenskapene hennes. Og for å være helt ærlig, finner du kun ting ved utseendet hennes på den lista elsker du henne ikke, i hvertfall ikke i følge min definisjon på det å elske noen.
Snøkule Skrevet 13. desember 2006 #7 Skrevet 13. desember 2006 Og for å være helt ærlig, finner du kun ting ved utseendet hennes på den lista elsker du henne ikke, i hvertfall ikke i følge min definisjon på det å elske noen. ← Helt enig. Du virker smått overfladisk! Dessuten sier du jo med ganske klare ord at hun ikke har noen spes fin personlighet, og det pga bakgrunnen hennes? Ting er ikke bare det man ser!!
Gjest Catwoman Skrevet 13. desember 2006 #8 Skrevet 13. desember 2006 Og hva er det som er så fantastisk med personligheten til en tidligere narkoman prostituert? Hvorfor skulle det ikke være like mye fantastisk ved personligheten hennes som hos en person med en hel annen bakgrunn? Det kan være vanskelig å svare på et sånt spørsmål når du får det stilt sånn helt uten videre. Men når du tenker deg om litt burde du kunne finne noen grunner til hvorfor du elsker henne - hvis ikke du gjør det er jeg enig med Madam Felle at du kanskje burde sitlle deg selv spørsmålet om du faktisk elsker henne i det hele tatt.
Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2006 #9 Skrevet 13. desember 2006 Skjønner at det kan være vanskelig å "hoste" opp et svar, ja uansett hvor mye du elsker henne. Jeg hadde nok ikke hatt problemer med å gi et raskt svar til min kjære. Om ikke annet bare for å ikke gi inntrykk av at jeg skulle tenke nærmere igjennom det. (farlig å vise at en tenker for lenge på slike spørsmål) Spørsmålet er vel også: hvorfor spør hun? Ligger det noe mer under?
Top Gun Skrevet 13. desember 2006 #10 Skrevet 13. desember 2006 (endret) Men hva svarer jeg neste gang? Svar at hun er alt du ikke visste du ønsket deg/ville ha. Når hun spør hva svarer du "nei nå kan du lure", med et lurt smil om munnen. Hvorfor skulle det ikke være like mye fantastisk ved personligheten hennes som hos en person med en hel annen bakgrunn?Det første jeg kom på var lav viljestyrke. Lite kontroll over seg selv. Endret 13. desember 2006 av Top Gun
Gjest Catwoman Skrevet 13. desember 2006 #11 Skrevet 13. desember 2006 Det første jeg kom på var lav viljestyrke. Lite kontroll over seg selv. ← Så du mener at kun personer med dårlig viljestyrke blir nakromane?
Gjest Bøllefrøet Skrevet 13. desember 2006 #12 Skrevet 13. desember 2006 Det første jeg kom på var lav viljestyrke. Lite kontroll over seg selv. ← Det første jeg kom på var tulletråd..
Top Gun Skrevet 13. desember 2006 #13 Skrevet 13. desember 2006 (endret) Så du mener at kun personer med dårlig viljestyrke blir nakromane? ← Neida, det finnes nok en del unntak. Endret 13. desember 2006 av Top Gun
kiri Skrevet 13. desember 2006 #14 Skrevet 13. desember 2006 Jeg vet at kjæresten min elsker meg og har gjort det i snart 7 år. Likevel klarer han ikke sette fingeren på hva han elsker, kun at det er en "hel pakke ting".
Loevinna Skrevet 13. desember 2006 #15 Skrevet 13. desember 2006 Før jeg ble sammen med min nåværende samboer, så husker jeg vi snakket litt om hva som gjør at en person er "den rette". Og da sa han kort og godt: "Det er den personen som har det lille ekstra som man ikke helt kan sette fingeren på hva er..." Jeg synes det var et utrolig bra svar, og det sa igrunnen veldig mye..
Aldebaran Skrevet 13. desember 2006 #16 Skrevet 13. desember 2006 Kanskje: "Ai løv ju for yår greit pørsonaliti" - eller noe i den duren, om det er det du elsker henne for da så klart... Eller som sagt over: "Det er den personen som har det lille ekstra som man ikke helt kan sette fingeren på hva er..." - synes det hadde vært et fint svar hvertfall!
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2006 #17 Skrevet 14. desember 2006 Løvinna: Det var et veldig godt svar. Kjerringa likte det også. Jeg mener ikke å være nedsettende om henne. Men faktum er at hun er til avrusning. Jeg møtte henne som vanlig horekunde for ikke lenge siden. Vi våknet opp sammen og ble forelsket. Hun var narkoman, og nå er hun til avrusning. Humøret er opp og ned, og hun er totalt uberegnelig. Jeg har ikke møtt hennes egentlige jeg ennå... Det kommer nok når hun blir nykter. Jeg er redd hun elsker meg kun fordi jeg gir henne tak over hodet. Vi har snakket om det, men hun bare spøker det bort. Vi trives i hverandres selskap, men jeg kan ikke si EN opjektiv ting ved henne som er bedre enn andre jenter.
Chic Skrevet 14. desember 2006 #18 Skrevet 14. desember 2006 Dere er gift, men du kjenner ikke hennes egentlige jeg?
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2006 #19 Skrevet 14. desember 2006 Jeg elsker henne, og hun blir stadig bedre etterhvert som hun overvinner rustrangen. Men hun er ennå ikke "normal". Selvsagt er hun rettslig tilregnelig. Vi giftet oss ikke i fylla! Men jeg har ennå ikke sett henne slik hun SKAL være.
Merneith Skrevet 14. desember 2006 #20 Skrevet 14. desember 2006 Jeg elsker henne, og hun blir stadig bedre etterhvert som hun overvinner rustrangen. Men hun er ennå ikke "normal". Selvsagt er hun rettslig tilregnelig. Vi giftet oss ikke i fylla! Men jeg har ennå ikke sett henne slik hun SKAL være. ← Litt usikker på om dette er tull eller ikke, men allikevel.. Tror du kan få en overraskelse hvis du tror hun kommer til å forandre seg fundamentalt i fremtiden.. Og hvorfor i alle dager gifter du deg med noen som du ikke synes er "normal". Etter å ha lest hva du skriver om henne så synes jeg spørsmålet hennes var berettiget. Du sier du elsker henne, men måten du beskriver henne skriker ikke av kjærlighet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå