Gjest Gjest_Mannen_* Skrevet 12. desember 2006 #1 Skrevet 12. desember 2006 Til dere som dater/flørter med flere på en gang: Hvor langt ut i "bli kjent"prosessen føler du det er greit å gå med noen før du kutter ut de andre du dater? Er det OK å holde på med andre frem til man anser seg som kjærester? Jeg er på flørteren med tre kvinner, det er helt normalt i min omgangskrets og jeg føler det er naturlig å ikke binde seg til ett menneske når man ikke er i et forhold med henne. Men grensene er jo flytende mellom forhold/ikke forhold så jeg vet ikke hvor langt jeg skal gå?
Gjest Bellatrix Skrevet 12. desember 2006 #2 Skrevet 12. desember 2006 Jeg synes at om man blir kjent med flere potensielle kjærester på en gang bør man ta en avgjørelse ganske fort om hvem av dem man vil prøve å få noe forhold til.Å date flere over tid mener jeg er feil, for da gir du vel alle forhåpninger om at det kan bli dere.
serec Skrevet 13. desember 2006 #3 Skrevet 13. desember 2006 Tja. Jeg er en gammel dater. Og jeg har alltid hatt flere tråder igang samtidig. Synes det er greit - og mer effektivt - så lenge man ikke lover noe. Slutter ikke med det før jeg har funnet en som er svært lovende, da kan jeg teste ham alene en stund. Er ikke trofast, før jeg har lovet trofasthet.
Gjest Gjest 1 Skrevet 13. desember 2006 #4 Skrevet 13. desember 2006 Men grensene er jo flytende mellom forhold/ikke forhold så jeg vet ikke hvor langt jeg skal gå?← Hvis du er sammen med en jente som du virkelig, virkelig liker, så er du ikke tvil på hva du skal gjøre (håper jeg). Dersom hun ikke er så spesiell for deg, og du ikke en gang vet om dere er sammen, så er det bare å kjøre på med å date 3-5 stk. samtidig.
Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2006 #5 Skrevet 13. desember 2006 Dere som skriver at dere har flere tråder og dater parallelt; går det så langt som til klining, soving og sex også? Over samme tidsrom med forskjellige, mener jeg. Jeg spør nysgjerrig, ikke dømmende, altså ... har alltid lurt på hvor mye en dame legger i det når hun sier "jeg dater en, men det er ikke noe alvorlig"
Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2006 #6 Skrevet 13. desember 2006 Jeg hadde "noe på gang" med tre stykker samtidig for noen år siden, og akkurat da jeg ikke trodde det kunne bli mer komplisert, møtte jeg en fjerde som jeg ble forelska i, og jeg kuttet ut de tre andre på dagen. Vanskelig å gi noe konkret svar synes jeg, sånt må man bare føle seg fram til.. Lykke til da:-)
L.v.b.s Skrevet 14. desember 2006 #8 Skrevet 14. desember 2006 I disse dager hvor det er In med speeddating og programmer med ungkarer/ungkarskvinner som dater flere for å finne den rette,så er det vel blitt sosialt akseptert,men jeg synes det kan være lurt å være ærlig med de man dater og fortelle dem at man dater flere.Og det faller vel naturlig for de fleste at man kutter ut de andre datene,når man blir fysisk med eller inngår et forhold med den ene.Det er vel ivertfall naturlig hvis man er ute etter et kjærlighetsforhold.Innleder man et gjensidig seksuelt forhold uten forpliktelser med en,så har man lov å være på leting og å date andre avhengig av ærlighet og avtaler seg imellom.
Paradokset Skrevet 14. desember 2006 #9 Skrevet 14. desember 2006 Vet de du dater om at du dater andre? ← Dette er vel strengt tatt ikke noe de har noe med? Det ville i alle fall ikke falt meg inn å spørre om noe sånt, eller opplyse det til den andre parten uoppfordret. På ett eller annet tidspunkt må man jo ta et regnskap i forhold til hvor forpliktende man ønsker å gjøre det.
Fønix Skrevet 14. desember 2006 #10 Skrevet 14. desember 2006 Er det OK å holde på med andre frem til man anser seg som kjærester? ← Jeg tror ikke det finnes noe fasitsvar på hva som er ok. Det som er ok for én er kanskje feil for andre. Nå ber du riktignok ikke om noe fasitsvar, men spør om hva vi andre her føler. Men likevel - jeg tror dette koker ned til et spørsmål om hva du føler deg komfortabel med. Hva du synes er ok. Selv har jeg aldri opplevd problemstillingen. Dersom jeg er oppriktig interessert i en jente, mister jeg automatisk interessen for alle andre. Det skjer helt av seg selv. Krever ikke noen beslutning fra min side. Dermed faller også hele problemstillingen din bort. Antagelig er jeg litt heldig sånn - ett problem mindre å forholde seg til i tilværelsen . Men folk er jo forskjellige. Som sagt tror jeg bare det er du som kan finne ut av hvor din grense går. Men uansett tror jeg det er lurt å være oppriktig og ærlig både mot deg selv og de som du dater. Ikke holde noe skjult og ikke love mer enn du kan holde. Ellers tror jeg lett det ender med trøbbel og skuffelse.
Gjest gjesta Skrevet 14. desember 2006 #11 Skrevet 14. desember 2006 Dere som skriver at dere har flere tråder og dater parallelt; går det så langt som til klining, soving og sex også? Over samme tidsrom med forskjellige, mener jeg. Jeg spør nysgjerrig, ikke dømmende, altså ... har alltid lurt på hvor mye en dame legger i det når hun sier "jeg dater en, men det er ikke noe alvorlig" ← Kan nok alltids kysse en, men soving og sex er forbeholdt den jeg tror det kan bli noe mer med. Dater jeg f.eks. tre stykker så velger jeg da bort to for å sove og ha sex med den ene. Men det er meg da. Andre gjør sikkert ting på sin måte
Gjest Gjest 1 Skrevet 14. desember 2006 #12 Skrevet 14. desember 2006 har alltid lurt på hvor mye en dame legger i det når hun sier "jeg dater en, men det er ikke noe alvorlig" ← Det kan ha ulikt innhold avhengig av hvem du spør...å date noen kan bety alt det du sier der, så det kan jo være at hun ikke går så langt som å ha sex med den/de hun dater, eller hun har det.
Bernina Skrevet 20. desember 2006 #13 Skrevet 20. desember 2006 Dette er vel strengt tatt ikke noe de har noe med? Det ville i alle fall ikke falt meg inn å spørre om noe sånt, eller opplyse det til den andre parten uoppfordret. På ett eller annet tidspunkt må man jo ta et regnskap i forhold til hvor forpliktende man ønsker å gjøre det. ← Ville du ha datet en som du visste at datet flere...? Det er jo ikke alle som vil det. Og hvis du føler at en person du dater (når det er du som dater flere) ikke liker at du kanskje dater fler, så er det vel litt å lure vedkommende om du tier stiller om at du også dater flere. Litt egoistisk kanskje....? Jeg har en venninne som dater tre menn og hun er skikkelig redd for at hun skal forsnakke seg og at de skal finne ut at hun ikke bare dater en av dem. Det er med andre ord ikke alle som har et like "lettvint" forhold til dette. Derfor spurte jeg TS om de han dater vet om hverandre. Det ville si noe om både de han dater og han selv.
Gjest mata Skrevet 20. desember 2006 #14 Skrevet 20. desember 2006 Jeg holder meg til en mann av gangen, selv om jeg kan falle for flere. Hvis en mann datet meg og det inkluderte sex, ville jeg gått min vei, om han datet flere. Jeg mener jeg (og vi alle) fortjener respekt og å være forelsket og føle seg som den ene, er en stor del av et seriøst forhold. Ødelegges det, er det grunnleggende borte fra forholdet. Jeg har vært singel og da datet jeg en, det inkluderte sex, men vi var enige om at vi kun var venner, så ingen ble såret. Har jeg hatt tilfeldig sex, har jeg kondom i veska pga. faren for kjønnsykdommer og dessuten hiv. Når jeg er i et forhold, er jeg ikke utro, selv om jeg kan forelske meg i andre menn. En forelskelse går over og jeg kan ikke ha et helt harem, selv om det sikkert går fint an i praksis også.
Gjest Madam Felle Skrevet 20. desember 2006 #15 Skrevet 20. desember 2006 Folk må date så mange de vil for meg, men da skal de være ærlige ovenfor alle parter. Fortelle de andre at en dater flere Jeg ville aldri datet flere på en gang, for jeg merker fort om det er noe ekstra der eller ikke. Og er det ikke noe ekstra der, hadde jeg ikke orket å date personen videre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå