Gjest Chablis Skrevet 12. desember 2006 #1 Skrevet 12. desember 2006 NOen som kan anbefale meg en god vin med mye smak? Husker en nydelig hvitvin som jeg smakte på kartong i sommer. Petit eller noe, men når jeg søker på nettet på petit, kommer det så mange at jeg ikke husker hvem det var. Noe som vet? Andre anbefalinger?
Leo Skrevet 12. desember 2006 #2 Skrevet 12. desember 2006 Ta en nærmere titt på nicket ditt, så tipper jeg du er snublende nær svaret .
Gjest Tyr Skrevet 12. desember 2006 #3 Skrevet 12. desember 2006 ....eller hva med en Riesling, hvit. Leitz. Koster ca 120 kr. Den er et smakfult alternativ..
Rakel Skrevet 13. desember 2006 #4 Skrevet 13. desember 2006 VALENTINE. (Den har en liten Amor-figur som henger på flasken) Denne er kjempegod å bare drikke uten mat. Litt fruktig, men ikke søt. Og sist men ikke minst: Denne har ikke den sure ettersmaken som mange hvitviner har. En god og fruktig ettersmak.
Chelsea Skrevet 13. desember 2006 #5 Skrevet 13. desember 2006 VALENTINE. (Den har en liten Amor-figur som henger på flasken) Denne er kjempegod å bare drikke uten mat. Litt fruktig, men ikke søt. Og sist men ikke minst: Denne har ikke den sure ettersmaken som mange hvitviner har. En god og fruktig ettersmak. ← Er denne tørr? Jeg liker best det. Synes hvitvin er kjempevanskelig for det er så lett å få den sure ettersmaken som du snakker om her. Jeg vil også ha badekar (dessverre ingen plass til det på badet).
Petroline Skrevet 13. desember 2006 #6 Skrevet 13. desember 2006 Vi har kjøpt en hvitvin som heter GTR. Den er kjempegod.... Har til og med prøvd den med badekar. Funket som bare det Eller en deilig frisk Sauvignon Blanc. Nam, nam, nå fikk jeg lyst på vin......
Gjest bada Skrevet 14. desember 2006 #8 Skrevet 14. desember 2006 Jeg vil også ha badekar (dessverre ingen plass til det på badet). ←
Gjest bada Skrevet 14. desember 2006 #9 Skrevet 14. desember 2006 En meter LANGT mente jeg selvfølgelig
Rakel Skrevet 14. desember 2006 #10 Skrevet 14. desember 2006 Er denne tørr? Jeg liker best det. Synes hvitvin er kjempevanskelig for det er så lett å få den sure ettersmaken som du snakker om her. Jeg vil også ha badekar (dessverre ingen plass til det på badet). ← Jeg vet ikke.. Klarer ikke kjenne det selv, og det står ingen ting på flasken. Den er fra Torres, spania og heter "San Valentin" Det står: "Parfymen fra blomstene, friskheten fra Mideterrean og saftigheten fra moden frukt" Gå og kjøp!
brumma* Skrevet 15. desember 2006 #11 Skrevet 15. desember 2006 (endret) Er denne tørr? Jeg liker best det. ← Er vel denne Rakel snakker om. Der kan du blant annet se hvordan den ligger an på både fylde, sødme og friskhet. Edit: Må legge til at jeg ikke har smakt den selv. Husker figuren da, fra en gang foreldrene mine drakk den. Jeg syntes den var såå fin! Endret 15. desember 2006 av brumma*
brumma* Skrevet 15. desember 2006 #12 Skrevet 15. desember 2006 Det jeg egentlig skulle si var at La mer er en god hvitvin. Petit chablis er også godt! Er genrelt glad i tørre hvitviner så skal prøve å komme på navnet på flere. Men nå må jeg sove...
Gamle Alex Skrevet 15. desember 2006 #13 Skrevet 15. desember 2006 Petit Chablis er en nydelig vin eller en Chablis Laroche sancerre eller en chardonnay alle er tørre
Coronas Skrevet 17. desember 2006 #14 Skrevet 17. desember 2006 Beste hvitvin jeg har smakt er i nicket ditt. Lindemans Chardonnay 2006 på kartong er ikke så aller værst med tanke på pris da
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 17. desember 2006 #15 Skrevet 17. desember 2006 VALENTINE. (Den har en liten Amor-figur som henger på flasken) Denne er kjempegod å bare drikke uten mat. Litt fruktig, men ikke søt. Og sist men ikke minst: Denne har ikke den sure ettersmaken som mange hvitviner har. En god og fruktig ettersmak. ← Denne kjøper jeg alltid ja, best i verden! Du har meget bra smak ;D
Crianza Skrevet 18. desember 2006 #16 Skrevet 18. desember 2006 Prøv San Vinzenzo fra Italia Bourgeois Sancerre fra Frankrike Tamellini Soave fra Italia Malat Göttweiger fra Østerrike
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå