Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha en verdivurdering i morgen kun for å vite hvor mye leiligheten har steget siden vi har rehabilitert den.

Hva ser de på og hvor lang tid pleier slikt å ta?

Hvor lang tid tar det før vi får svar?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lang tid det tar kommer ann på hvor stor/hva slags leilighet du har. Er det f.eks en liten, nyoppført leilighet trenger man ikke mye tid. En enebolig på fire etasjer fra 1902 derimot.... ;) Sett av en times tid du, pluss minus.

Hva de ser etter? Generell standard (utseende, størrelse, tidligere skader/lekasjer o.l, spesielle forhold osv.) Enkelt og greit det du selv ser etter når du er på visning. Vitsen er jo å finne ut hvor mye man burde kunne få for boligen.

En god megler gir deg svar dagen etter. Både på telefon, og pr. post.

Skrevet
Hva ser de på og hvor lang tid pleier slikt å ta?

Minst mulig vil jeg si, ut fra egen erfaring. Han som var her brukte 5-10 minutter... Liten leilighet da og han var kjent med andre leiligheter i blokka, men allikevel.

Han så på genrell standard, spesielt på kjøkken og bad. Var også interessert i hva slags gulv vi hadde i leiligheten, om det hadde vært skader tidligere, diverse oppussingsløsninger (hva vi hadde forandret på)... Verdien han kom fram til stemmer godt med takst på naboleiligheter, så mulig han bare var veldig effektiv. :ler:

Vi fikk forresten kjapt svar. I løpet av et par dager tror jeg.

Skrevet (endret)

Ja det gikk visst veldig fort, akkurat som brumma beskrev! Og verdien fikk vi på mail før kl fire samme dag! :tommelsmil:

men om den stemmer med naboene vet jeg ikke.. Jeg synes verdiantydningen var utrolig høy, faktisk 200 000 over de naboleilighetene som ble solgt for et par mnd siden (tror jeg). Men så er vår i mye bedre stand enn dem, og vi har skikkelig parkett, litt dyre fliser her og der, litt glassbyggerstein på kjøkkenet og fancy tapet på et par vegger. I tillegg har vi gjort om noe på planløsningen så det har blitt mye større og åpent. + at vi har sola hele dagen og utsikt (topp og hjørneetasjen)

Kanskje det var grunnen? :klø:

Endret av Vampyra
Skrevet
Kanskje det var grunnen? :klø:

Høres veldig logisk ut. ;)

Skrevet

Jeg fikk verdivurdert huset mitt sist uke, og iflg. megleren så er beliggenhet det viktigste når de skal foreta en prisvurdering. Hun var også opptatt av balkong og terasser, trygg skolevei - og ikke minst utsikt. Dersom huset er bra og har en fin beliggenhet så spiller det liten rolle om man har italienske fliser på kjøkken og bad iflg. henne.

Verdien på huset fikk vi muntlig senere på dagen - og skriftlig dagen etter.

Skrevet
Høres veldig logisk ut. ;)

men er det nok til en så stor forskjell? :klø:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...