Gå til innhold

Ny kontinentalmadrass

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurderer å kjøpe ny seng og vil prøve kontinentalmadrass. Er det nokon som kan anbefalle ei god seng? Er spesielt interessert i Svane, pga god innkjøpsavtale, men ser desse kjem dårleg ut i test. :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Vi har Svane Classic og er veldig fornøyd. Har hatt den i halvannet år nå og har ingenting å utsette på den i det hele tatt :)

Skrevet

Vi har Svane Hilton (rammemadrass riktignok), og det er den beste senga jeg noen gang har sovet i!

Skrevet

Jeg har Jensen Royal rammemadrass. Er veldig fornøyd med den.

Skrevet

Jeg fraråder svane på det sterkeste!!! Vi har hatt våre madrasser i 6 år nå og må kjøpe nye! Hører flere av våre venner som sier det samme. Madrassene har blitt skikkelig U å ligge på.

Jeg ville definitivt sett på noe annet!!!!!!

Skrevet

Takk for mange svar. Ser dei aller fleste er fornøgde med Svane kontinental, men dersom den må skiftes ut etter 6 år, så vert eg veldig skeptisk. :overrasket:

Skrevet

Skal se om jeg finner en tråd jeg søkte opp her på kg der det var mange som sa det samme som meg. Vi er også på jakt etter ny seng, dessverre! (pga svane)

Skrevet

Her står det litt mere om anbefalinger av seng. Ser det er flere her som fraråder svane, nettopp pga av denne dumpen!

Lykke til i valget! Vi havner nok på en Jensen :smile:

Skrevet

Vi har en Jensen kontinental ett-eller-annet , og er kjempefornøyd! Eneste ulempen er at det er dønn umulig å sove godt andre steder enn hjemme!

Skrevet
Eneste ulempen er at det er dønn umulig å sove godt andre steder enn hjemme!

:ler:

Skrevet

Jeg har aldri hatt Svane selv, men jeg har hørt om mange som er fornøyd i ett år eller to før madrassene oppleves som fullstendig nedligget. De Svanemadrassene jeg har ligget på har jeg opplevd som for ustabile og "myke".

Jeg vil generelt fraråde kontinentalmadrasser siden de i lengden blir for myke for svært mange av oss. I tillegg samler de mye støv og er tungvinne å flytte på, så mitt råd er at dere heller bør kjøpe rammemadrasser. Da kan dere begge velge akkurat den madrassen som passer dere best samtidig som overmadrassen gjør at "sprekken" ikke merkes hvis dere velger en hel, tykk utgave. En skikkelig overmadrass er gull verdt og koster gjerne nærmere 10.000, så kjøp for all del en som er enkel å vaske. Jensen har delbare trekk på sine og disse vet jeg av erfaring både er lette å vaske siden de fint får plass i en vanlig vaskemaskin og tåler 60 grader. Enkle å få på plass igjen er de også.

Jeg har tidligere hatt Jensen rammemadrasser m/overmadrass og var enormt fornøyd. Da jeg etter samlivsbrudd skulle kjøpe ny seng, falt valget på IKEA rammemadrasser og Jensen overmadrass. En veldig god "budsjettløsning" (Samlet pris ca. 12.000) og jeg merker ikke så stor forskjell, men det er forskjell. Så snart det på noen måte kan forsvares, blir det Jensen igjen! ;)

Skrevet

Vi har wonderland rammemadrass 180 /200 på 7 året. Super seng.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...