Gjest Lille Solstråle Skrevet 12. desember 2006 #1 Skrevet 12. desember 2006 SOL! Jeg trenger en tur uten noe som helst kulturelt innslag, etter et tøft halvår trenger jeg bare å ligge flatt en uke i sol. Punktum. Men hvor kan jeg håpe på best vær i første halvdel i januar?? Det står vel mellom Egypt og Kanariøyene. Erfaringer mottas med stor takk!!
Røverdattera Skrevet 13. desember 2006 #2 Skrevet 13. desember 2006 Jeg ville satset på Egypt i januar, har vært begge stedene på denne tiden. Været i Egypt var upåklagelig, men kveldene var kjølige. Temperaturen var ganske lik på Kanariøyene men større fare for overskyet(/regn). Det skal selvsagt sies at været varierer mellom de ulike øyene; noen steder er det mer ustabilt enn andre.
Gjest Aurora Vaniljesaus Skrevet 14. desember 2006 #3 Skrevet 14. desember 2006 Ingen av disse stedene har noen "værgaranti" i januar. Jeg har vært begge steder på denne tiden av året og gikk med bukser og langermet genser det meste av tiden begge gangene.. Mitt tips er å basere valget på annet enn temperatur/vær; hvor har du mest lyst til å dra?
Gjest gjesta Skrevet 16. desember 2006 #4 Skrevet 16. desember 2006 Hæ? :klø: Jeg var i Egypt i begynnelsen av februar og da var det godt over 30 grader...
skruemcduck Skrevet 17. desember 2006 #6 Skrevet 17. desember 2006 Egypt er nok helt på kanten temperaturmessig i januar ihvertfall dersom du prioriteter å bade/snorkle i Rødehavet. Dersom du drar til Oman eller Emiratene er det bedre mulgheter for garantert varme.
hjertesukka Skrevet 17. desember 2006 #7 Skrevet 17. desember 2006 Jeg ville definitivt ikke reist til Kanariøyene på den tiden. Er også varmesøkende og har prøvd Kanari flere vintrer, men blitt skuffa hver gang- iskaldt om kveldene, og man risikerer vind og regn på dagtid. Mye mer ustabilt nå enn før, - der også. Egypt vet jeg ikke så mye om. Selv har jeg nå tenkt å prøve ut Kapp Verde øyene, som ligger nærmere ekvator, med tanke på oppvarming av legemet,og ikke så mye kultur.
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2008 #8 Skrevet 9. november 2008 Jeg har bare vært på canari øyene i vinterferien, og syns dette var greit, med greie temperaturer. Var i egypt i juli (midt på sommeren i egypt) og dette var ganske varmt! GODT over 30 grader. tror vi var godt over 40 også. Men dette er et sted jeg deffinitivt vil tilbake til! helt fantastisk å møte en slik kultu r som er så annerledes en vår. http://www.apollo.no/mainoffers/egypttilbud
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2008 #9 Skrevet 9. november 2008 http://www.apollo.no/mainoffers/egypttilbud
Vibi Skrevet 9. november 2008 #10 Skrevet 9. november 2008 I år var det kulderekord i Egypt i januar og februar, og iskaldt. ifølge værmeldingene på CNN var de helt nede i 4-5 grader på natta. Jeg var selv der i slutten av mars og hadde kjempevær! Må dere reise i januar? Hvis dere drøyer et par måneder er det varmt begge steder. Hvis ikke ville jeg ikke ha reist noen av stedene.
Kjartan Skrevet 9. november 2008 #11 Skrevet 9. november 2008 Jeg var i egypt i februar, husker ikke helt om det var seint eller tidlig. Prata med en dykkerinstruktør da vi var ute og dykka, og hun sa at bare et par uker tidligere hadde det vært 14-15 grader samme tidspunkt på dagen, og alle hadde sitti og hutra og fryst på båten. Skal jeg til egypt igjen blir det kun for å dykke, for det var fantastisk der. Lokalbefolkninga var helt forj**** slitsomme og masete, og er konstant ute etter å lure deg for penger....
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2008 #12 Skrevet 16. november 2008 Jeg har vært i Puerto Rico på Gran Canaria i begynnelsen av januar to ganger på rad nå, og har hatt temperaturer på jevnt over 25 grader i sola hver dag. Det er riktignok litt kaldere hvis det er overskyet, men på to turer dit så har jeg faktisk kun opplevd en dag med "dårlig" vær. Da var det overskyet og vind, men det gikk fortsatt an å ligge på stranden.
Frøken eple Skrevet 17. november 2008 #13 Skrevet 17. november 2008 Hva med å prøve Gambia? Eller andre mer eksotiske reisemål der du har større værgaranti? Reiseselskapene dumper jo prisene for tiden, så det er billig flere steder
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2008 #14 Skrevet 18. november 2008 I januar blåser det og kan være kaldt på begge disse stedene. Men jeg ville reist til egypt siden det er mest å se. Vil du ha varme så må du nærmere ekvator.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå