Gå til innhold

Hvordan ble du fridd til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vet dette har blitt tatt opp tidligere, men for oss som er nye kan dette være like interessant (etter min mening) :sjenert:

Hvordan fridde din kjære til deg? Eller hvordan fridde du selv? Jeg synes det er interessant og morsomt å drømme seg bort i mer eller mindre romantiske frierier.

Jeg kan jo starte med å fortelle om da min kjære fridde til meg: han ville at det skulle være en vanlig dag sånn at jeg ikke skulle skjønne hva som skjedde. Han hentet meg på jobben, og siden det var starten på påskeferien kjøpte vi inn deilig mat og rødvin. Vi satt hjemme i stua og nøt hverandre og musikken da han begynte å fortelle hvor bra jeg var for ham osv. For meg var ikke dette noe spesielt, siden han er flink å komme med komplimenter og gode ord. Senere gikk han ned på kne med to ringer foran seg... Og vi er og blir verdens lykkeligste kjærester! For meg var dette veldig romantisk og perfekt! Hadde han gjort det annerledes hadde jeg nok skjønt hva som foregikk mye tidligere (noe ikke han ville at jeg skulle gjøre) :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fortalt om dette tidligere, men jeg elsker å fortelle om det så gjør det gjerne igjen :)

Jeg og kjæresten var i sommer på ferie rundtomkring på sørlandet og vestlandet. Vi hadde lenge snakket om at vi i løpet av denne turen skulle på Prekestolen i Lysefjorden, utenfor Stavanger. Det var litt ruskevær, men på tur skulle vi. Jeg hadde absolutt ingen anelse om at det var noe på gang, selv om jeg i ettertid kan tolke noe av det han sa dithen at noe spesielt skulle skje. Vel..vi kom på toppen og ut på platået. Utsikten var fantastisk og det var flott å se. Etter å vært der noen minutter og sett oss litt rundt gikk jeg mot kjæresten min som sto litt bortenfor meg. I det jeg kommer bort til han, går han ned på kne og spør om jeg vil gifte meg med han. Han holdt frem en liten diamantring i hvitt gull. Jeg ble helt satt ut, da jeg ikke hadde forventet det. Men etter å ha summet meg (og jeg tror han faktisk måtte spørre to ganger--syntes kanskje det tok litt lang tid før jeg svarte) så svarte jeg selvfølgelig JA! Det var det ingen tvil om. Vi hadde jo snakket om fremtiden sammen, og vi var ikke i tvil om at det skulle bli oss...men likevel. Å faktisk bli fridd til, det var stort!

Frieriet var akkurat som jeg hadde drømt om. Vi er begge veldig glade i friluftslivet og liker naturopplevelser, så jeg har alltid sett for meg at jeg skal bli fridd til på en eller annen tur. Og det som er ekstra morsomt er at jeg i fjor vinter, da vi snakket om å gå på Prekestolen, sa jeg til ei venninne at det hadde vært et bra sted å bli fridd til. Men jeg mente hun kunne ta det helt med ro, da det ikke kom til å skje ennå. Men der tok jeg feil :) Og så utrolig glad jeg er for det!!

Gleder meg til å høre flere historier her!

Skrevet

Jeg ble fridd til på nyttårsaften 2001 (og vi gifter oss neste sommer). Vi feiret for en gang skyld alene, bare oss to. Vi hadde akkurat gått ut på balkongen for å se fyrverkeriet og han svipper inn en tur og kommer ut med en rød rose (han skjønte at jeg ville være med å velge ring, og det er jeg glad for) og går ned på kne og frir. Og jeg sa selvsagt ja. :hjerte: Han hadde visst planlagt det en stund og til og med snakket med foreldrene om det da han var hjemme i julen. Han hadde planlagt en del han skulle si, men ble så rørt av situasjonen at han bare fikk fram selve frieriet, og det var i grunnen det viktigste. :)

Skrevet

Jeg har også skrevet om dette før, men forteller det gjerne igjen. Jeg hadde hintet en del på forhånd, og ifjor sommer var vi på tur i Irland. Vi kjørte rundt og så på naturen, og jeg innrømmer, at på hver fjelltop, og i hver hage, tenkte jeg at "her hadde vært et fint sted å bli fridd til!", men nei da. I fjor vinter skulle vi på skitur, som så mange søndager før. Han ville ha med seg en dyr flaske vin, og spurte hvilke glass som var OK å ta med. Jeg prøvde å si at det var da bare tull å ta med en så fin vin på skitur! Ta i det minste med en av de billigere, men det hørte han ikke på. Litt iritert over nok et av hans litt dumme (men romantiske) påfunn pakket jeg forsiktig ned to glass i sekken.

Utrolig nok fant vi en løype med ingen andre på, og ved et frossent vann fant vi en benk som vi satte oss på. Han helte opp to glass deilig hvitvin, og så tok han kameraet og gikk ut på isen for å ta bilder av meg. Etter å ha tatt et par bilder, kom han tilbake og satt seg ned på bakken for å pakke ned kameraet igjen (trodde jeg). Så så han opp og begynte å fortelle meg hvor viktig jeg var for ham. Da gikk det pluttselig opp for meg at han sto på kne forran meg! Litt slem var jeg, for jeg sa ingen ting før han var kommet helt til "vil du gifte deg med meg?", men jeg nikket iherdig og hadde tårer i øynene lenge før jeg fikk sagt ja.

Han inrømmet at han hadde villet fri på fjelltoppene i Irland, men ville vente til han hadde funnet den perfekte ringen. Og på denne måten kom det helt uventet på meg.

Skrevet

Vi hadde lenge pratet om å gifte oss - og hvilken dato som betydde mest for oss - så det var ikke som lyn fra klar himmel.

Iallefall :hjerte: Det var en helt vanlig onsdag :hjerte: Hihi ;)

Han kom og hentet meg på jobb og vi dro på min yndlingsrestaurant. Ingenting spesielt med det - bare koselig som vanlig - men mannen var litt rar... Litt nervøs - og slo til med spøker jeg aldri hadde ventet fra han :ler: vekslet mellom å tulle masse - og plutselig bli alvorlig.

Selv tenkte jeg at han var sliten fordi det var mye på jobben. Uansett - da vi var utenfor døren hjemme, bad han meg løpe ned til bilen igjen for å hente en ting han hadde glemt. Jeg stusset ved det også - fordi han vanligvis ikke hadde brydd seg, og iallefall ikke hadde brydd seg om å spørre meg. Men jeg tenkte igjen at han bare var veldig "rar" denne dagen, og sikkert ikke tenkte som vanlig av en eller annen grunn... Sikkert noe på jobben :forvirret: . Men jeg kan innrømme at på dette punktet hadde jeg ingen "vanlig" følelse.. men ventet på en forklaring av hvilket som helst slag. Mannen var jo RAR!

:hjerte::hjerte::hjerte:

Da jeg kom tilbake og åpnet opp døren satt han på kne ved inngangen. Fylt med lys og roser. På kne!!! Så da forstod jeg og svarte JA, med en gang :ler: ... Jeg ble ganske så sjokkert :overrasket: Jeg GIFTE meg, på EKTE liksom :ler: Ahhh, det var en følelse som varte og varte og varte... Bedre enn noensinne jeg hadde tenkt meg. Og på lørdagen etter dro vi og bestilte verdens fineste ringer...

Og vi er fortsatt like lykkelig nyforlovet ;) Sant!

Skrevet
Hmmmm.... Min forlovede er dessverre blottet for romantisk vibber, mens jeg har fått alt!!....... Vi forlovet oss i 2000 og sa begge to at vi ville gifte oss før vi ble 30( tenkte å spare men det har vi jo selvfølgelig aldri gjort). Etter mange år med hinting om romantiske frierier..ente d me at jeg sa: Skal vi gifte oss til neste år eller ikke? ( Så vi bestemte vel oss sammen, istedet for at en fridde)

Mindre romantisk frieri skal du nok lete lenge etter.....

:ler:

var litt sånn hos oss også.

vi hadde snakket om å gifte oss neste sommer, men tida gikk uten at han fridde (eller jeg for den saks skyld, men hadde litt lyst at han skulle fri) Tilslutt ble jeg litt stressa for at stedet vi ønsket oss skulle bli fullbooka, så jeg måtte si; Hvis vi virkelig vil gifte oss neste år, må vi nesten forlove oss snart for de er snart fullbooka. Han svarte; ja, men kan vi ikke bare booke det da?

Etter det ble jo frieriet litt overflødig.. Så vi bestemte oss for at forlovelsesdatoen skulle bli den dagen vi offentliggjorde det til familien. Det viste seg å være på dagen 40 år etter at svigers forlovet seg. Gjett om vi fikk stjerne i boka da.. :ler:

Skrevet

Han fridde på overraskelsestur til Stjørdal med jordbær og champagne og Midnattsopera!!! :hjerter_rundt:

Skrevet

Jaja.. jeg ble nå fridd til i full offentlighet i pausen på en fotballkamp jeg da.

Det er ikke så veldig romantisk egentlig. Ble mest veldig mange telefoner etterpå så vi fikk jo ikke pratet sammen før langt ut på kvelden.. Ikke fikk jeg med meg målet som kom rett etter pause heller. ;)

Skrevet

Han fridde til meg på Naken i Oslo, og for dere som ikke vet det, så er det en homsebar!

Han hadde planlagt hele greia, med I was made for loving you med Kiss og sånt, men jeg hadde dansa hele kvelden og bare måtte ut og ta en røyk... Så jeg gikk glipp av sangen og hele greia....

Men da jeg kom tilbake satt han i er hjørne og så lei seg ut.... Og da jeg spurte hva som var galt, fikk jeg hele historien.

Og da ble jeg kjempelei meg og tenkte at der dreit jeg meg ut, men han spurte om jeg ville gifte meg med han!!! Jeg sa JAAAA!!! og det var en hetl nydelig lykkefølelse som jeg aldri har opplevd før...!

Da jeg gikk i baren og sa at vi hadde forlovet oss fikk vi èn øl... :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...