Gjest Marie81 Skrevet 12. desember 2006 #1 Del Skrevet 12. desember 2006 Hei! Hva kan man gjøre for å gjøre pose-risengrynsgrøt bedre? Noe krydder etc man kan ha i ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mona32 Skrevet 12. desember 2006 #2 Del Skrevet 12. desember 2006 Kjøp Toros 25 minutts risengrynsgrøt. Utrolig god!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 12. desember 2006 #3 Del Skrevet 12. desember 2006 Lag dynegrøt! Kok opp slik det står, ha i et beger med lettrømme. Rør godt. Sett hele gryta inn i dyna di, med lokk så klart og la det stå der, helst tre timer eller mer. Grøten blir vanvittig god Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugla Skrevet 13. desember 2006 #4 Del Skrevet 13. desember 2006 Hva kan man gjøre for å gjøre pose-risengrynsgrøt bedre? ← Tror ikke det er "håp" for den... Har prøvd den EN gang, men har gått tilbake til "vanlig" grøtris (15 min, eller 25 min). Den blir best, synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elbereth Skrevet 13. desember 2006 #5 Del Skrevet 13. desember 2006 På lillejulaften har vi alltid "nissegrøt". Da koker jeg grøt på vanlig måte, og så tilsetter jeg seterrømme til slutt. Evt kan man koke den med noe kremfløte hvis man ikke liker den litt syrlige rømmesmaken. Den blir veldig fyldig, god og "julete". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest allium Skrevet 13. desember 2006 #6 Del Skrevet 13. desember 2006 Pose-risengrynsgrøt kan ikke reddes. Og hvorfor bruke det, når det er så enkelt å lage ordentlig grøt? 45-minutters grøtris er det eneste som duger, kok opp 1 l melk og 1,5 dl gryn, kok godt, sett i kald ovn noen timer, kok opp igjen, sett i kald ovn noen timer til, kok opp, server. Oppskriften passer til 3 personer, men kan enkelt tilpasses. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå