Gjest marilyn Skrevet 9. februar 2003 #1 Skrevet 9. februar 2003 ja ja hva gjør vi nå? vi er reisegale, men også aldri så lite gravid.. Har jo ikke termin før september,, men hva slags ferie er det egentlig realistisk å planelegge egentlig for sommeren?Skal jeg være like sliten og uggen som jeg er nå hele tiden kommer jeg meg ikke lengre sør enn Røros....øh.. Jeg er vant til å reise langt og lenge på litt backpackersvis men i år greier vi liksom ikke helt å finne ut av hva vi skal gjøre.. Jeg er skeptisk for å dra ut av norden jeg.. Hallllooooo! skal si tonen har forandret seg.. Noen tips? Vet ikke om dette skal stå under reise eller graviditet jeg...
Gjest tobarns mor ikke innlogg Skrevet 9. februar 2003 #2 Skrevet 9. februar 2003 hei Jeg reiste mye da jeg var gravid.Jeg reiste til england og var der i 4 mnd,så reiste jeg tilbake til Norge da jeg var 7 mnd på vei.Da jeg var gravid med andre-jenten min bodde vi i england og reiste til Norge,da jeg var 7-8 mnd på vei.Det gikk helt fint det.Du vil føle deg mer fysisk trett og sliten spesielt etter mye gåing.Men du vil ikke være så trett som du er de tre første månedene. Reis og kos deg du. Dette er siste sommeren din alene med typen din.(regner med at du ikke har flere barn).Du kommer til å bli overassket om noen uker over hvor mye sprekere du føler deg.Energien kommer tilbake.
Gjest tobarns mor ikke innlogg Skrevet 9. februar 2003 #3 Skrevet 9. februar 2003 HUSK:ta med deg papirene dine (svangerskapspapirene) så føler du deg litt tryggere kanskje
Gjest Anonymous Skrevet 9. februar 2003 #4 Skrevet 9. februar 2003 Det er vanskelig aa si hvordan du vil foele deg ettersom alle graviditeter er forskjellige. Jeg er 7 maaneder paa vei naa og selvom jeg har et veldig greit svangerskap saa begynner ryggen aa si fra hvis jeg staar, gaar eller sitter (ligge funker best). Jeg ville ikke orket aa dra paa veldig mye sightseeing tror jeg. Men ligge paa en strand gaar jo helt fint (Jeg bor i Florida, saa det blir mye av det). Saa det kommer vel litt an paa hvordan ferie du har tenkt paa ogsaa.
Gjest Anonymous Skrevet 10. februar 2003 #5 Skrevet 10. februar 2003 Folk er jo gravide overalt i verden,så du dør ikke av å reise utenfor Norge:D :D
Klips Skrevet 10. februar 2003 #6 Skrevet 10. februar 2003 Umulig å si hvordan formen din kommer til å være. Jeg er i 8. måned og kunne godt tenkt meg å dra på ferie, men ville slappet noe mer av enn jeg vanligvis gjør (ikke se alt som er verdt å se i Lisboa til fots, for eksempel). Husk på at du ikke får fly siste måneden ca (hør med flyselskapet). Dessuten er det visst slik at omtrent alle norske gravide som får toxoplasmose under svangerskapet har fått det i syden (jada, de er gravide der også, men da har de vel gjerne hatt toxoplasmose fra før av også), og hvis du ikke er veldig vant til å passe på hva du spiser kan dette bli litt pesete (det ble det i hvert fall for meg, pleier å ta lunsjen i små, ikke nyskurte sjapper, og slik ble det denne gangen også, hvem vet forøvrig om de skyller salaten godt nok på de fine restaurantene heller?) Heldigvis kan du ta en test når du kommer hjem og få behandling hvis det trengs. Jeg pådro meg ingenting og jeg er ikke superduperforsiktig, selv om jeg prøvde å skjerpe meg. (Frankrike er visst værst når det gjelder dette.) Og en tredje ting, alkoholfri øl og vin har de sjelden hørt om, hvis du liker slikt. Faktisk tristere å sitte på restaurant på gresk øyer (hvor vi var) uten et kaldt glass hvitvin enn hjemme. Men ikke grunn nok til å bli hjemme det, da. Husk skjema fra folketrygden (husker ikke hva det heter, spør dem). Klips + småtten, 32+6
Gjest Anonymous Skrevet 11. februar 2003 #7 Skrevet 11. februar 2003 Hei! Jeg har termin helt i slutten av august og vi diskuterer nå ferie. Jeg kunne tenke meg en langhelg på Island eller 1 uke i Hellas. Akkurat som deg har jeg reist mye og langt, både med ryggsekk på pakketurer. Ferien vi legger opp til nå tenker jeg bør være avslappende og ikke for hard. Som noen nevnte så blir det siste sommeren på mange år at jeg og typen får feriert alene. Har tenkt å nyte ferien og hverandre. Jeg kunne tenke meg å reise i slutten av mai begynnelsen av juni. Da er det fortsatt en god stund igjen til termin og ikke alt for varmt de stedene vi snakker om. Synes Hellas er et godt alternativ nå. Det er ikke alt for langt å reise, har aldri blitt matforgiftet der, stemningen og folkene er avslappet og jeg kan nyte varme og sjø og lade opp batteriene til nurket kommer... Og noen dager på Island trenger ikke være for stressende og jeg får tilfredsstilt utforskertrangen. I juli blir det noek noen helger på hytta. Tror ferie er godt for helse og sjel så lenge du ikke er bekymret over alt mulig. Hvis du er det hadde jeg heller holdt meg hjemme i Norge. Ønsker deg en riktig god ferie!
Ann Forup Skrevet 11. februar 2003 #8 Skrevet 11. februar 2003 jeg har rejst på sommer ferie til frankrig ( Paris og sydfrankrig) i 7 måned det var herligt var dog veldig sliten af at løbe paris rundt så måtte købe andre sko løb rundt i højhælede var meget uegnet *G* men ellers var det dejligt med ferie det var faktisk også min bedste fødsel af alle de 4 jeg har haft så jeg kan varmt rekomandere det lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå