Gå til innhold

HORE brukt i VG-overskrift

Fremhevede innlegg

Gjest Blodbruden
Skrevet

VG brukte ordet HORE i en overskrift i papirutgaven.

Dette i forbindelse med de tragiske Jack The Ripper-drapene i England.

Jeg skjønner at det ikke er plass til å skrive ordet PROSTITUERTE JENTER med fontsize 160, men....

Gi de døde litt respekt!

Videoannonse
Annonse
Gjest Ylva Virvla
Skrevet

Enig. Ordet "hore" er et skjellsord. Det er nedsettende, og hører ikke hjemme i ei avis.

Skrevet

Slenger inn en :Nikke:

Men det er faktisk lite som overrasker meg lengre med VG, -etter min mening så er faktisk Dagbladet hakket bedre (om enn bare et lite hakk) nå for tiden... :forvirret:

Skrevet

Jeg synes ikke det er noe galt med ordet hore. Og det synes ikke de horene jeg har snakket med heller.

Skrevet

Jeg jobber midt i horestøket i Oslo og omtaler jentene der som horer. Det gjør kollegaene mine også og jeg er sikker på at vi ikke ser annerledes på dem enn om vi hadde kalt dem prostituerte.

Skrevet

Det er lov å kalle en spade for en spade...

Pent er det allikevel ikke alltid..

Skrevet
Jeg jobber midt i horestøket i Oslo og omtaler jentene der som horer. Det gjør kollegaene mine også og jeg er sikker på at vi ikke ser annerledes på dem enn om vi hadde kalt dem prostituerte.

¨

Jeg synes det vitner om manglende respekt å kalle mennesker for horer i det hele tatt ;)

VG er en DRITTAVIS.

Skrevet (endret)

Når KG-moderathorene synes at negerhore er et kurant ord må da hore være et kurant ord i Norges største søppelprodusent.

Endret av Alfhild K
Skrevet
Enig. Ordet "hore" er et skjellsord. Det er nedsettende, og hører ikke hjemme i ei avis.

Og når ble Vg en "avis"?

Skrevet

VG ble en avis i 1945, for å være nøyaktig. Og de har vært det helt fram til nå, og er det fortsatt.

Men ikke en særlig god en ...

SEX av ti journalister sliter med dysleksi

Skrevet
VG ble en avis i 1945, for å være nøyaktig. Og de har vært det helt fram til nå, og er det fortsatt.

Hvis en kan kalle en daglig publikasjon som har mer bilder en spalte plass for en avis.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Hvis en kan kalle en daglig publikasjon som har mer bilder en spalte plass for en avis.

Kanskje vi skal døpe VG om til pekebok?

Skrevet
Kanskje vi skal døpe VG om til pekebok?

:Nikke: Ja takk, det hadde vært veldig snilt av dere.

Skrevet

Hore selger (bokstavelig talt og ;) ) og det er det VG bryr seg om. Hadde de vært ute etter å formidle nyheter hadde de vel begynt med det for lenge siden. Penger er vel hakket viktigere.

Skrevet

Hore er faktisk et norrønt ord, så man kan vel si at det har vært brukt en stund.

Jeg leste om "horedrapene" på tekst-tv på TV 2 i går (som får nyheter fra Nettavisen), så VG er vel ikke akkurat alene om anklagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...