Billeba Skrevet 12. desember 2006 #1 Del Skrevet 12. desember 2006 Jeg har veldig lyst på en jobb som saksbehandler f eks i det offentlige. Har søkt på mange stillinger, men har ennå ikke fått napp. Noen som vet hva slags bakgrunn man må ha for en sånn type stilling? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nordica Skrevet 12. desember 2006 #2 Del Skrevet 12. desember 2006 Der jeg jobber (privat) går stort sett alle slike stillinger via vikarbyrå, så det ville jeg prøvd hadde jeg vært deg. I det offentlige må alle stillinger utlyses og jeg tror de ofte har en kandidat i tankene (gjerne en som allerede gjør den aktuelle jobben som vikar), slik at det kan være vanskelig å bli vurdert her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 12. desember 2006 #3 Del Skrevet 12. desember 2006 Jeg har veldig lyst på en jobb som saksbehandler f eks i det offentlige. Har søkt på mange stillinger, men har ennå ikke fått napp. Noen som vet hva slags bakgrunn man må ha for en sånn type stilling? ← Kommer helt an på hva slags saksbehandler du ønsker å jobbe som. Veldig mange steder ønsker man jurister. På sosialkontoret er det ofte sosionomer, i barnevernet er det ofte barnevernpedagoger. Selv jobber jeg som personalkonsulent og har bakgrunn fra administrasjon, organisasjon, arbeidsrett og ledelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abelille Skrevet 12. desember 2006 #4 Del Skrevet 12. desember 2006 Kommer jo også an på hva du legger i "saksbehandler" også. Jeg har hatt tittelen saksbehandler sånn lønnsplasseringsmessig uten at jeg har behandlet saker av den grunn. I kommune-Norge er det mange ingeniører i saksbehandlingsstillinger på teknisk etat. Barnevern synes jeg virker som har hyppig utskifting, så det er det også ofte mulighet for å komme inn som vikar (men da helst om du har noe utdanning innenfor det da) Det er forresten slett ikke alltid at de har en kandidat i tankene når de lyser ut en stilling i offentlig sektor, så ikke gi opp håpet! (Men hvorfor noen sikter seg mot offentlig er for meg en gåte da...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 12. desember 2006 #5 Del Skrevet 12. desember 2006 (Men hvorfor noen sikter seg mot offentlig er for meg en gåte da...) ← Kortere dager, faste ferierutiner, mer fleksibel arbeidsdag, trygg jobb hvis den er fast og visse fagområder man ellers ikke får? *gjetter* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fil Skrevet 12. desember 2006 #6 Del Skrevet 12. desember 2006 Saksbehandlere jobber under ulike etater som krever helt forskjellig utdanning. Som saksbehandlere innenfor teknisk avdeling jobber feks sivilarkitekter, landskapsarkitekter, sivilingeniører og ingeniører. Disse finner du ikke (forhåpentligvis) innen barnevernet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Billeba Skrevet 12. desember 2006 Forfatter #7 Del Skrevet 12. desember 2006 Kortere dager, faste ferierutiner, mer fleksibel arbeidsdag, trygg jobb hvis den er fast og visse fagområder man ellers ikke får? *gjetter* ← Er en av grunnene, ja Men mange andre også. Kanskje det kan være lurt å kontakte et vikarbyrå og melde seg interessert i saksbehandlerstillinger i det private. Da hadde jeg sikkert vært bedre rustet for stillinger i det offentlige senere. Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleLy Skrevet 12. desember 2006 #8 Del Skrevet 12. desember 2006 Jeg jobber som saksbehandler i det offentlige. Som de sier over; det kommer helt an på hva du tenker på av stillinger: I staten, og særlig departementene er det mye jurister, økonomer, sivilingeniører, statsvitere etc. I underliggende etater er det ofte en del av det samme, men noe mer fagpersoner av diverse slag. Så har du jo kommunene, hvor det er enda mer variasjon har jeg inntrykk av. En saksbehandler betyr vel igrunn bare at man ikke har en lederstilling, ikke nødvendigvis at man behandler så mange saker.. men det er jeg ikke helt sikker på. Selv behandler jeg iallfall en del saker. Er økonom selv. Har du noen type utdannelse, erfaring eller kompetanse`? Så kanskje det er lettere å svare på spørsmålet ditt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Billeba Skrevet 12. desember 2006 Forfatter #9 Del Skrevet 12. desember 2006 Jeg jobber som saksbehandler i det offentlige. Som de sier over; det kommer helt an på hva du tenker på av stillinger: I staten, og særlig departementene er det mye jurister, økonomer, sivilingeniører, statsvitere etc. I underliggende etater er det ofte en del av det samme, men noe mer fagpersoner av diverse slag. Så har du jo kommunene, hvor det er enda mer variasjon har jeg inntrykk av. En saksbehandler betyr vel igrunn bare at man ikke har en lederstilling, ikke nødvendigvis at man behandler så mange saker.. men det er jeg ikke helt sikker på. Selv behandler jeg iallfall en del saker. Er økonom selv. Har du noen type utdannelse, erfaring eller kompetanse`? Så kanskje det er lettere å svare på spørsmålet ditt ← Takk for svar. Har gått to år på BI (markedsføring) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleLy Skrevet 16. desember 2006 #10 Del Skrevet 16. desember 2006 Hm.. LilleLy har tenkt litt på dette. Jeg må bare innrømme at jeg ikke kan komme opp med noen spesifikke jobber som passer beskrivelsen din, så det er nok best å følge med på utlysninger i kommunen du bor i etc.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå