Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal reise til trondheim med fly, og ta bussen fra flyplassen og ned til sentrum.

I sentrum skal jeg bli hentet at noen jeg kjenner som kommer reisende til tronheim med bil (sørfra)

Sitter og ser på rutetabellen til flybussen, men mitt spm er hvilken holdeplass skal jeg gå av? Vet ikke hvor i Tronheim noen av holdeplassene er. Og bør vel være enkelt for de som skal hente meg å finne fram også :klø:

Skrevet (endret)

Den stopper mange steder i sentrum. Spør de som skal hente deg om hva som er mest praktisk for dem! (De er vel noenlunde kjent...?)

Endret av Virvel
Skrevet

Jeg ville rett og slett gått av på Jernbanen. Den klarer alle å finne og flybussen stopper der. (Dessuten har du tak over hodet hvis du må vente.)

Skrevet

De som skal hente meg er ikke kjent i det hele tatt.. og de kommer langveis fra de og, så kunne vært kjekt å venta ett sted det er noe å gjøre/spise eller noe!

Er det noe kjøpesenter eller noe i nærheten av jernbanen?

Skrevet

Kommer de sørfra så kan du jo hoppe av på "endeholdeplassen", nemlig Lerkendal Stadion. Da slipper de å kjøre gjennom hele byen først! :)

Skrevet

På Lerkendal stadion er det Dolly Dimple's og O'martins

På Jernbanen er det en litt kjip cafè, men fullt brukbar sånn til "jeg er sulten!!"

Men hopper du av på Jernbanen så er det jo bare noen hundre meter til du kommer inn i sentrumsentrum av byen da, og der er det jo masse å finne på og steder å spise! ;)

Skrevet

Høres ut som jernbanen er det beste alternativet.. I tilfelle jeg må vente en stund før de kommer..

Tusen takk! :-D

Skrevet
De som skal hente meg er ikke kjent i det hele tatt.. og de kommer langveis fra de og, så kunne vært kjekt å venta ett sted det er noe å gjøre/spise eller noe!

Er det noe kjøpesenter eller noe i nærheten av jernbanen?

Ja da. Hvis du går over brua inn mot byen, krysser Fjordgata og går ett kvartal til (opp Søndre gate) så kommer du til Olav Trygvassons gate. Der tar du til høyre og går ett kvartal bortover. Da befinner du deg like ved "Byhaven" som er et forholdsvis stort kjøpesenter med mange små butikker og (tror jeg) et par kafeer.

Skrevet

-og så har man jo alltids Solsiden, Merqur og Trondheim Torg ;)

Nesten litt for mange kjøpesentre i den byen....

Skrevet

Kan det bli for mange kjøpesentre :klø: ?

;)

Du har rett, det er mange men Byhaven er det som er lettest å finne dersom man tar utgangspunkt i jernbanen.

Skrevet

Der skal jeg faktisk si meg uenig! For solsiden ser du fra jernbanen, og det erkortere å gå! Rett over "blomsterbrua" som ligger 100m bortenfor på venstre side av hovedinngangen til Jernbanen, -så er du der! ;)

Og der er det også mye koseligere etter min mening! :)

Og JA det kan bli litt mange kjøpesentre, men byen vokser jo så hva kan man gjøre...?

Skrevet

Dere som er litt kjent!

Nå har det blitt sånn at jeg skal reise til tronheim torsdags kveld, og bli over til fredag.

Hvilket av disse hotellene ligger nærmest sentralbanestasjon?? Grunn til at jeg spør er at flybussen stopper ved alle disse...

Thon Hotels

Royal garden Hotel

Britannia Hotel

Skrevet

Royal Garden og Thon Hotel Gildevangen er ca. like nær. Men det er en viss prisforskjell.

Like ved kan du også finne Bakeriet og Grand Olav. Sistnevnte ligger vis a vis Royal Garden, mens Bakeriet finner du ved å gå av bussen ved Royal Garden og så gå tvers gjennom Olavskvartalet (der Grand Olav også ligger).

Skrevet

Alt dette snakket om trondheim gjør at jeg begynner å glede meg til å komme hjem til jul :)

-og jeg er ikke en gang spesiellt glad i byen... :sjenert:

Skrevet

Da har jeg bestilt hotelrom! Og er snart klar for tur! :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...