*Lillian* Skrevet 9. februar 2003 #1 Skrevet 9. februar 2003 Da det ikke fantes liv på KG-chatten i går kveld, fant jeg ut at jeg skulle teste IRC...Har ikke vært der på flere år, egentlig. Men hallo?? Hva var det for noe, da?? Det var jo bare helt tragiske folk der, og sånn som prata bæsj, promp, tiss.... Barnehagehumor!! Jeg ble helt oppgitt og forvirra, jeg... Gikk jeg bare inn på helt feil kanaler eller? Dere som bruker IRC ganske mye; - hvilke kanaler er dere på da, som er bra?? Lillian - litt sjokkert
Gjest Gjesta Skrevet 9. februar 2003 #2 Skrevet 9. februar 2003 Tror det finnes en #kvinneguiden på efnet. ellers er irc mest for "fjortiser" har jeg intrykk av.. jeg er på en kanal og snakker med vennene mine der.
Gjest Zalomine Skrevet 9. februar 2003 #3 Skrevet 9. februar 2003 #kvinneguiden på ef-net finnes ja, og der er det KG-brukere, så det burde vel være levelig? Ellers så er det mye fjortisser på irc ja, med mindre man finner de rette kanalene. Spørs hvilket nett du er på da. Jeg har bare kjennskap til ef-net. #norge der er ganske håpløst (men jeg er op, jeg henger der og kaster ut de som irriterer meg mest). I de periodene der vi har mange nok "seriøse" brukere der, så er der neten ikke småunger i de hele tatt. Min erfaring er at dersom 3-5 eldre/seriøse mennesker begynner å snakke sammen, så holder alle disse masende, repeterende, reklmaerende sex-pratende fjortissene kjeft. Når vi andre holder kjeft, da begynner de igjen. Så sånn sett er det opp til oss. Ellers, det finnes mange seriøse kanaler også, problemet er ofte at bare de som er der vet om dem (ja, for ellers ville fjortissene komemt dit) Har en viss kjennskap til noen brukbare, men ikke vært der så mye i det siste. (men man finner meg ofte på irc, nicket er Fredagsba (på ef-net er det ikke plass til flere bokstaver) ta gjerne kontakt
Gjest Starya Skrevet 9. februar 2003 #4 Skrevet 9. februar 2003 Jeg ga opp irc for en tid siden, ble så jæv** lei av "asl?".... Kanskje jeg gir det en ny sjanse, og titter innom #kvinneguiden..
Gjest Mzfire Skrevet 9. februar 2003 #5 Skrevet 9. februar 2003 Jeg har heller ikke så positiv erfaring med IRC. Jeg har også vært på EF net. Da har jeg vært på Tønsberg og Oslo-kanalene. Føler meg veldig gammel når jeg er på de kanalene og jeg har ingen venner der så derfor har jeg slutta å henge innpå der. Tidligere i fjor da jeg var der en liten periode snakket jeg med en del gutter. De var veldig opptatt av ASL og når jeg da nevnte aldern min ble de helt sjokkerte. De syns ikke jenter på over 20 år hadde noe der å gjøre. Men kansje jeg skal prøve #kvinneguiden.. håper det er bedre der.
Gjest Zalomine Skrevet 9. februar 2003 #6 Skrevet 9. februar 2003 Ja, det er dessverre mye asl på irc, men slike bare forteller man at slikt er uhøffelig, barnslig og vier mangel på oppdragelse og fantasi, og slike mennesker vil man ikke snakke med (en del fortelelr deg da at du er hore, bitch (stavet på mange mange måter) eller homo, men det ignorerer man) Det finnes seriøse folk også på irc, nemlig, så vi kaster ikke vekk tid på slike drittunger, og fortell dem gjerne akurat det. Dessverre er det også en del som mener at folk over 16 er ELDGAMLE, og ikke har noe på irc å gjøre, nei vi burde knapt få røre en pc, for vi er jo så gamle. Men slike drittunger ignorerer vi også, det er mange av oss over 20, og vi er ofte litt mer seriøse, snakker sammen på et skikkelig vis. På #kvinneguiden finner vi jo selvsagt slike brukere
starie Skrevet 9. februar 2003 #7 Skrevet 9. februar 2003 Jeg bruker IRC en del, men er ofte på servere laget av venner av meg der vi her heeeelt alene Ellers er jeg også på efnet, men begynner også å bli lei av "asl", "kåt?" eller "jeg sitter og runker vil du være med?".
Bohemia Skrevet 9. februar 2003 #8 Skrevet 9. februar 2003 ..Jeg var veldig mye på IRC tidligere, men har ikke vist meg der på ca. 2 år nå. Forresten, var innom en liten tur i jula, og da så jeg de samme folka som jeg chatta med for 2-3 år siden.. Det er jo greit nok, skal ikke gå nærmere innpå det med chatteahengighet her og nå På mer "generelle" kanalene, som #Oslo, etc, er det som regel en masse unge folk, og folk som man kan betegne som "useriøse", hva nå enn det måtte bety. IRC har alltid vært et lite samfunn i miniatyr, og det beste du kan gjøre for å treffe "likesinnede" eller folk du mener er verdt å prate med, er å gå inn på kanaler som er relatert til det du interesserer deg for, f.eks. #filosofi, etc etc. Det finnes drøssevis av kanaler, så man burde egentlig bare prøve seg fram.. Eller starte en egen?
Gjest Kira Skrevet 9. februar 2003 #9 Skrevet 9. februar 2003 Jeg holder meg på de kanalene jeg "kjenner" folk. Og "ASL?" og det tullet der gidder jeg ikke. Da svarer jeg bare "DØ!" eller noe tilbake til vedkommende. :oops: Jau, vi er på #kvinneguiden på EFnet. Er egentlig ganske enig. Det er _mange_ fjortiser som henger på IRC. :evil: Plagsomme små unger. Men vi på #kvinneguiden oppfører oss. Det er bare å komme!
Gjest Starya Skrevet 9. februar 2003 #10 Skrevet 9. februar 2003 Ja ja. Nå fikk jeg veldig lyst tilå laste ned irc og stikke innom med en gang.. Men Nei! Jeg skal stå imot, for jeg må tidlig opp i morra...
Veslejenta Skrevet 9. februar 2003 #11 Skrevet 9. februar 2003 Jeg har vært fast IRC-bruker i fire år nå. (Avhengig? Jeg?) Men jeg er mest på kanaler hvor gjennomsnittsalderen er over 20 og hvor opene kicker alle som ikke oppfører seg. Dette er vennekanaler hvor alle kjenner hverandre og hvor det er +s og +p (secret og private). Det betyr at man ikke se at en bruker er på den kanalen hvis man ikke er på den kanalen selv. Det at de fleste kanalene hvor det er litt mer voksne mennesker er "hemmelige" gjør jo at det er vanskelig å komme seg inn på en slik kanal hvis man ikke kjenner noen som inviterer en inn. Også er jeg på #kvinneguiden da!
OppNed Skrevet 10. februar 2003 #12 Skrevet 10. februar 2003 Hva er ASL (dere er lissom så avanserte...dame35 har trøbbel med å henge med i svingene...) Maiken
Labella Skrevet 10. februar 2003 #13 Skrevet 10. februar 2003 Hva er ASL (dere er lissom så avanserte...dame35 har trøbbel med å henge med i svingene...) Maiken ASL = Age, Sex, Location - alder, kjønn, bosted den har jeg fått med meg, men det er jo så mange sånne forkortelser... :-?
jordbær Skrevet 10. februar 2003 #14 Skrevet 10. februar 2003 tjaa... Mange "ok" kanaler på IRC hvis man bare tar seg tid til å finne dem. Er VELDIG enig med dere. IRC=veldig fjortis enkelte ganger. Derfor burde man holde seg unna kanaler som #norge og #oslo. (Kjenner opene på oslo, og enkelte burde hatt bank) Jeg er på: #kvinneguiden - Bare snille kvinner. Kanalen er ganske rolig. Bare noen få brukere. #galeforbundet - Lett blanding. Kjempemorsomme folk IRL iallefal. #ilder - Noen få fortapte sjeler som vil snakke om kjæledyret sitt.. hihi #hardware.no - Kjekke mannfolk til rett tid. (kjekk som i "maxmekker") #wicca.no - religionsrettet norsk kanal. Bare hyggelige folk. #wiccan - religionsrettet kanal der språket er engelsk. #gudinne - min jentekanal. Bare snille piker som ikke ASL'er i det hele tatt. #cola - Kanalen for colaholikere? Veeel.. Lett blanding. Kjempemange hyggelige folk her! Jeg tror jeg har klart å styre unna de verste ASL-kanalene.. Heldigvis. Og hvis man får en teit ASL-msg, kan man bare sette vedkommende på ignore. Har vært på IRC i snart 5år og er totalt avhengig..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå